کد خبر: 997528
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان گفت: برای ادامه یا تعطیلی اردو‌های ورزشی، لیگ‌ها و لیگ برتر فوتبال در اردیبهشت، هفته آینده تصمیم‌گیری خواهد شد و تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا هستیم.
به گزارش جوان آنلاین و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، مهدی علی‌نژاد پس از پایان اولین نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک در سال جدید گفت: کلیه رقابت‌ها و فعالیت‌های ورزشی حداقل تا ۳۱ فروردین تعطیل است و درباره اردیبهشت ماه در چند روز آینده تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

او افزود: برای ادامه یا تعطیلی اردو‌های ورزشی و لیگ‌ها و لیگ برتر فوتبال در اردیبهشت، هفته آینده تصمیم می‌گیریم و تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا هستیم.

علی‌نژاد تصریح کرد: اولین جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک در سال جدید با حضور تمامی اعضا و به ریاست سلطانی‌فر برگزار شد. لازم بود سیاست‌گذاری جدیدی با توجه به شرایط جدید و تعویق المپیک صورت بگیرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: حدود ۵۷ درصد سهمیه‌های المپیک تاکنون باقی مانده است، اما با این حال ما با کسب ۵۲ سهمیه از پیش‌بینی که داشتیم جلوتر هستیم و بین ۷۰ تا ۷۵ درصد سهمیه‌های ممکن کسب شده است و جلوتر از برنامه زمان‌بندی هستیم.

علی‌نژاد درباره احتمال ادامه تعطیلی اردوها، لیگ‌ها و خصوصا لیگ برتر تاکید کرد: بدیهی است که اولویت ما حفظ سلامت ورزشکاران است و نمی‌خواهیم به خاطر برگزاری اردو‌ها در زمان شیوع این بیماری سلامت آن‌ها به مخاطره بیفتد و درعین حال زمان هم تا شروع مسابقات المپیک داریم.

او درباره ادامه مسابقات کسب سهمیه هم گفت: منتظر هستیم تا فدراسیون‌های جهانی برنامه مسابقات کسب سهمیه در رشته‌های مختلف را اعلام کنند تا متناسب با آن برنامه‌ریزی کنیم.

معاون وزیر ورزش در پایان درباره کمک هزینه به ورزشکاران المپیکی و مربیان گفت: بدیهی است تعهدی که در گذشته و در خصوص پرداخت یک ساله داشتیم هم‌چنان برقرار است و در مورد این زمان باقیمانده هم که اضافه شد با توجه به وضعیت بیماری کرونا در آینده و متناسب با شرایط جدید تمرینات تیم‌ها در جلسات آینده ستاد تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار