کد خبر: 997520
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
تقدیر شریعتمداری از فعالیت گسترده شرکت‌های دارویی شستا
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اعلام تولید ۳۰ داروی جدید در کشور خبر داد که پیش از این از خارج وارد می‌شد و گفت: این اقدام کاهش حدود ۵۰ میلیون دلار ارز برای واردات داروی کشور را کاهش می‌دهد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: محمد شریعتمداری که با حضور در کارخانجات داروپخش از دستاوردهای تازه گروه دارویی تامین (تی‌پی‌کو) رونمایی کرد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سال حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید عبور کردیم و به سال جهش تولید در سال ۹۹ رسیده‌ایم گفت: طبیعتاً با پایه‌گذاری‌هایی که در آن ایام صورت گرفت؛ به عنوان مثال در دوره‌ای که در وزارت صنعت بودم با ممنوعیت واردات تعداد ۴۰۰ قلم کالا به کشور و اعمال برخی از سیاست‌ها و مقدمات، حمایت از کالای ایرانی بیش از ۶ برابر شد.

وی افزود: در سال رونق تولید تلاش شد تا با اصلاح برخی از مقررات، به ویژه فضای کسب و کار در وزارت دارایی گام‌های مثبت پایه‌ای در آن بخش و هم سایر بخش‌های کشور برداشته شود. در صدور مجوزها که روش بسیار سختی است، سامانه‌ای در وزارت دارایی راه‌اندازی شد برای عبور از مراحل مختلف اداری و ثبت نام برای شروع یک فعالیت اقتصادی و تجاری که این از کارهای زیرساختی خوبی بود که انجام شد.

وزیر رفاه افزود: طبیعتا این امر منجر شد که تولید شرایط بهتری پیدا کرد؛ به ویژه در شرایط فشار زائده الوصفی که نظام سلطه علیه اقتصاد ملت ایران اعمال کرد. این موضوع کمک حال ما بود در شرایطی که محدودیت فروش نفت خام در بازار جهانی به گونه‌ای بود که ما را با طرح جدی مواجه می‌کرد. همین موضوع تلاشی در جهت ایجاد رونق در تولید داخلی و حمایت مردم از کالای ایرانی و ایجاد فرهنگ در استفاده از کالای ایرانی ما را از استفاده از ارز خارجی بی نیاز کرد.

شریعتمداری ادامه داد: در این راستا شرکت‌های نهادهای عمومی همکاری خوبی با دولت داشتند. امروز در خدمت شرکت تیپیکو هستیم. مجموعه‌ای که فعالیت‌های مربوط به تولید دارو را در شستا برعهده دارد. حدود ۳۰ درصد از تولید داروی کشور و ۳۵ درصد از پخش دارو در سطح ایران را بر عهده دارد که سهامداران متعددی دارد.

وی افزود: در سال جهش تولید شاهد هستیم که مجموعه عظیم تولیدی دارو در کشور ۳۰ داروی جدید را به بازار ایران عرضه می‌کند که قبل از این دارو از خارج وارد می ‌شد امروز با تولید مذکور و راه‌اندازی این بخش حدود ۵۰ میلیون دلار از ارز برای داروی کشور کاهش و صرفه‌جویی می‌شود و این مسیر ادامه پیدا می‌کند. ۱۰۰ داروی دیگر که در کشور تولید می‌شد، اما مجموعه هلدینگ دارویی شستا در آن ورود نداشت امسال با وضعیت بهتری همین داروها در مجموعه شرکت‌های تولید کننده سازمان تامین اجتماعی به بازار عرضه شد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: ما در تولید دارو از یک مرکزی بازدید کردیم که داروی اختصاصی که قبلا توسط رژیم صهیونیستی وارد می‌شد و به دلایل متعددی امکان ورود به کشور وجود نداشت و برای بیماری‌های ام اس مورد استفاده قرار می‌گرفت در طی سالهای گذشته، حالا امروز در این شرکت تولید شده است.

شریعتمداری با بیان اینکه در طی هشت سال قدم‌های خیلی بزرگی توسط دانشمندان بزرگ در سایه علم و انگیزه شان برای ملت ایران برداشته و آنها افتخار آفرینی کردند که به لطف الهی در این مجموعه نیز جوان گرایی نخبگانی به عنوان یکی از پایه‌های تغییر استراتژیک نظام مدیریت کشور، موجب تحولات اساسی در فعالیتهای این شرکت شده گفت: این مرکز توانسته به جهش‌های خوبی هم در حجم تولید و هم در میزان سود در طی سالهایی که از رکود صحبت می‌شد داشته باشد. افزایش ۹۰ درصدی سود آوری مجموعه شرکتها، رکورد خوبی به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، امروز با حضور محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا از ۳۰داروی جدید شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) رونمایی شد.

هلدینگ دارویی شستا در این مراسم به عرضه از ۱۰۵ قلم داروی جدید شرکت‌های تابعه خود پرداخت که در این میان، ۳۰قلم آن برای نخستین‌بار در کشور تولید می‌شود.

گفتنی است با تولید ۳۰داروی جدید در هلدینگ دارویی تامین موجب صرفه‌جویی ارزی۵۰ میلیون دلاری در سال می‌شود.

تقدیر شریعتمداری از فعالیت گسترده شرکت‌های دارویی شستا

شریعتمداری در ادامه این برنامه، در ویدئوکنفرانسی که به همراه محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شستا، و پویا فرهت، مدیرعامل تی‌پی‌کو، برگزار شد؛ شرکت کرد.

دراین ویدئوکنفرانس، محمد شریعتمداری با مدیران شرکت‌های کلرپارس در تبریز، توزیع داروپخش- شعبه اصفهان و داروسازی اکسیر در بروجرد گفت‌وگو کرد و در جریان برنامه‌های آنها در حوزه تولید و توزیع دارو و مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی و نوع فعالیت آنها در سه حوزه مواد اولیه و شیمیایی، ساخت دارو و توزیع دارو در دوره شیوع ویروس کرونا در شهرهای مختلف قرار گرفت.

شریعتمداری با تقدیر از فعالیت گسترده شرکت‌های دارویی شستا در حوزه‌های مختلف تامین مواد اولیه، تولید دارو، پخش و توزیع که در ایام تعطیلات نوروز هم ادامه داشت؛ تاکید کرد که اولویت اول وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه به جهش تولید و اولویت‌های جهش تولید در سال۱۳۹۹ و حفظ نیروی کار در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور است.

او خطاب به مدیران شرکت‌های حاضر در ویدئوکنفرانس درباره حفظ و حمایت از نیروی کارگر در کارخانه‌ها تاکید کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: شرکت‌های تابعه شستا پتانسیل رشد تولیدی بالاتری دارند و باید امسال روی این فرصت‌ها بیشتر کار شود.


بازدید از خط تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست

شریعتمداری همچنین در بدو ورود به شرکت کارخانجات داروپخش از خط تولید محلول ضدعفونی کننده عمومی دست اتانول ۸۰درصد در این شرکت بازدید کرد.

وحید محلاتی، مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش، در جریان این بازدید گفت: پس از شروع ویروس کووید-۱۹ در ایران شرکت کارخانجات داروپخش اقدام به تهیه فرمولاسیونی مطابق استانداردهای سازمان جهانی بهداشت برای تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست کردند و با تغییر در یکی از خطوط تولید شرکت‌، از اواخر سال گذشته اقدام به تولید و عرضه این محلول ضدعفونی‌کننده به بازار کرد.

بازدید از شرکت توفیق‌دارو
گفتنی است، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در شرکت توفیق‌دارو از زیرمجموعه‌های دانش‌بنیان و تحقیقاتی تی‌پی‌کو از بخش‌ها و خطوط تولید شرکت توفیق‌دارو در جریان تلاش‌های شبانه‌روزی این مجموعه بازدید کرد.

شرکت تحقیقاتی، مهندسی توفیق دارو، از مجموعه‌های دانش بنیان گروه دارویی تامین اجتماعی(تیپیکو) است که در زمینه تحقیقات، سنتز و تولید مواد موثره داروهای فناورانه و با ارزش اقتصادی بالا فعالیت می کند.

گفتنی است همزمان با شیوع ویروس کرونا در ووهان چین، متخصصان این شرکت مطالعه و آزمایشات مربوط به تولید مولکول های دارویی که در کشورهای دیگر در روند کنترل و درمان احتمالی این بیماری تاثیرگذار بوده اند را نیز آغاز کردند که کار ساخت دو ماده موثره دارویی از تعداد شش مولکول دارویی منتخب، به پایان رسیده است.

محمدامین رضوانفر- مدیرعامل توفیق‌دارو - ضمن تشریح عملکرد شرکت در تولید مواد موثره دارویی، به بیان روند موفقیت‌های شرکت در سال‌های اخیر و ظرفیت‌های ایجاد شده در حوزه توسعه محصولات جدید و صرفه‌جویی ارزی ناشی از آن پرداخت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار