کد خبر: 997477
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
وزیر ورزش و جوانان در جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک گفت: زودتر از بسیاری از کشور‌ها پیشنهاد تعویق مسابقات المپیک را به کمیته بین المللی المپیک داده بودیم.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان مسعود سلطانی فر در اولین جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک در سال جدید که امروز سه شنبه برگزار شد، گفت: بعد از شیوع گسترده ویروس کرونا در ۲۰۸ کشور دنیا و عدم امکان برگزاری اردو‌ها و مسابقات انتخابی و همچنین انصراف بسیاری از کشور‌های دنیا از مسابقات المپیک سرانجام IOC موافقت کرد برای اولین بار المپیک در سال فرد یعنی ۲۰۲۱ برگزار شود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: البته ما زودتر از بسیاری از کشور‌ها از طریق نامه‌ای که دکتر صالحی امیری به توماس باخ نوشت پیشنهاد تعویق مسابقات المپیک را داده بودیم که بالاخره IOC هم به همین نتیجه رسید.

وی گفت: فعلا اولویت دنیا مدیریت و مهار ویروس کرونا و سلامتی مردم است و برگزاری المپیک در سال آینده هم به این موارد بستگی دارد.

وزیر ورزش افزود: زمانی که هنوز تمام دنیا درگیر کرونا نشده بود سعی کردیم ورزشکاران ایران را در کشور‌های عاری از این ویروس نگه داریم که این سیاست در دو سه رشته ورزشی جواب داد، ولی در ادامه تمام مسابقات ورزشی متوقف شد.

سلطانی فر تاکید کرد: تعویق المپیک برای خیلی از رشته‌های ما فرصت و برای بعضی دیگر تهدید است. خیلی از ورزشکاران ما با حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش آماده حضور در المپیک بودند و الان باید این آمادگی را برای سال آینده حفظ کنیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: تا کنون ۵۰ سهمیه ایران در المپیک آینده قطعی شده و طبق بررسی‌ها امکان اخذ ۱۱ الی ۱۸ سهمیه دیگر هم داریم.

او ادامه داد: تعدادی از ورزشکاران ما هم آسیب جدی داشتند که در بهترین مراکز درمانی داخلی و خارج از کشور درمان شدند و به المپیک خواهند رسید و اکنون فرصت بهتر و بیشتری برای آمادگی دارند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: فعلا تمام مسابقات ورزشی در دنیا متوقف است و برنامه ریزی جدید برای مسابقات المپیک منوط به وضعیت مهار ویروس کرونا است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار