کد خبر: 997461
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
رییس مرکز فناوری‌های راهبردی همگرای معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از راه‌اندازی سه شرکت برای ارائه خدمات زیست‌شناسی مصنوعی خبر داد و گفت: این حوزه بازطراحی سامانه‌های زیستی طبیعی موجود برای اهداف قابل‌استفاده را دنبال می‌کند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: علی محمد سلطانی یکی از اولویت‌های این مرکز در سال جاری را شکل‌گیری شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ویژه زیست شناسی مصنوعی دانست و گفت: کاربرد‌های زیست شناسی مصنوعی در حال گسترش است. اکنون فناوری‌هایی در این حوزه عرضه شده است که فاصله کمی تا بازار دارند و تعداد این محصولات با سرعت در حال افزایش است.

سلطانی با بیان اینکه در نخستین گام در سال جاری اقدام به راه‌اندازی دو تا سه شرکت فناور برای ارائه خدمات ویژه زیست شناسی مصنوعی خواهد شد، اظهار کرد: این حوزه بازطراحی سامانه‌های زیستی طبیعی موجود برای اهداف قابل‌استفاده را دنبال می‌کند. با توجه به نوظهور بودن آن مطالعه و تحلیل اسناد بالادستی (نقشه‌راه، برنامه‌های استراتژیک) کشور‌های پیشرو شامل اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلیس و چین، تحلیل مقالات و پتنت‌های این حوزه و بررسی روند‌ها و شناسایی فناوری‌های توانمندساز این حوزه را در مرکز انجام داده‌ایم.

سلطانی اضافه کرد: علاوه بر آن مطالعه بازار و کاربرد‌های بالقوه زیست‌شناسی مصنوعی در دنیا انجام و نسبت به تهیه پایگاه داده‌ای از شرکت‌‎های حوزه زیست‌شناسی مصنوعی در دنیا اقدام شده است تا از این طریق بتوانیم با نگاهی روشن فعالیت‌ها را در این حوزه دنبال کنیم.

رییس مرکز فناوری‌های راهبردی همگرای معاونت علمی خاطر نشان کرد: نیروی انسانی توانمند و فعال برای توسعه این حوزه امری ضروری است، در همین راستا در قالب دوره‌های آموزشی و انجام پروژه‌های کاربردی و بسترساز پرورش این نیروی انسانی را برای سال جاری در نظر داریم تا هسته اولیه‌ای از دانشجویان توانمند در دانشگاه‌های برتر کشور را داشته باشیم. همچنین توسعه فناوری دو تا سه محصول کلیدی در این حوزه نیز از برنامه‌های دیگرمان در سال جدید است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار