کد خبر: 997417
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
متخصصان تغذیه یکی از راه‌های پیشگیری و درمان ویروس کرونا را مربوط به رژیم غذایی و انجام امور تغذیه‌ای سالم می‌دانند که در ادامه درباره رژیم غذایی مناسب برای مقابله با ویروس کرونا توضیحاتی داده شده است.
سرویس جامعه جوان‌ آنلاین: باتوجه به اپیدمی ویروس کرونا، راه‌های متفاوتی برای پیشگیری و درمان این ویروس بیان شده است که با توجه به توصیه متخصصان تغذیه یکی از راه‌های پیشگیری مربوط به رژیم غذایی و تغذیه سالم به جهت بالابردن سیستم ایمنی بدن می‌شود.

از مهمترین موارد توصیه شده در خصوص رژیم غذایی می‌توان به موارد زیر اشاره ورد:
_ عدم استعمال گوشت فاسد حیوانات و فرآورده‌های تولیدشده از آن.
_گوشت پرندگان تازه را از منابع رسمی خریداری کنید و تخم مرغ، شیر و مرغ را کاملا بپزید.
_ استفاده از تخته‌های برش و ابزار برش جداگانه برای مواد غذایی خام و پخته شده و همچنین شستشوی دست هنگام کار کردن با هر کدام از آنها.
_ به رژیم غذایی و تغذیه متعادل توجه کنید.
_ خوردن دمنوش‌ها و بخور سرکه شیوه زدودن کویید ۱۹ نیست.

از مهمترین نکات قابل توجه در امور تغذیه این است که به طور کامل از مصرف غذا‌های آماده، نیمه آماده فست فودی مانند سوسیس، کالباس، غذا‌های چرب و سنگین پرهیز شود.

همچنین توصیه می‌شود مواد غذا‌های حاوی پروتئین مانند حبوبات و تخم مرغ برای تقویت سیستم ایمنی استفاده شود فقط باید بدانیم که از مصرف غذا‌های ناپز به خصوص تخم مرغ عسلی کاملا خودداری کنیم.

به جهت بالابردن سطح سیستم ایمنی مصرف روزانه ۳ واحد از گروه سبزی‌ها به جز سبزی‌های نشاسته‌ای و حداقل ۲ واحد میوه توصیه می‌شود که از گروه سبزیجات می‌توان به مصرف روزانه سبزی و سالاد همراه با آب لیمو ترش یا آب نارنج تازه اشاره کرد.

همچنین مصرف هویج و کدو حلوایی و پیاز خام به همراه غذا به دلیل وجود ویتامین c فراموش نشود.

از مهمترین ویتامین‌های موثر در تقویت سیستم ایمنی می‌توان اشاره کرد به ویتامین A که کار ضد عفونی را انجام می‌دهد که در صورت کاهش "روی"دستگاه ایمنی ضعیف می‌شود.

از دیگر ویتامین‌ها های موثر در تقویت سیستم ایمنی، ویتامین D است که سبزیجات سبز و نارنجی منبع اصلی این ویتامین هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار