کد خبر: 997379
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
لزوم رسیدگی و توجه به نیازمندان در روز‌های کرونایی در گفت‌وگوی «جوان» با سجاد گنج‌زاده قهرمان المپیکی کاراته
دســتگیری چهره‌هــای شناخته شده از نیازمندان و کمک‌رسانی به هموطنان، آن هم در شرایط سخت از جمله کار‌هایی است که برای همیشه در خاطر مردم باقی می‌مانند. در روز‌های حساس کرونایی و در حالی که خبری از سلبریتی‌های پرمدعا و فعال در شبکه‌های اجتماعی نیست، جمعی از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش همچنان به فکر مردم هستند و در قالب یک گروه خیریه مسئولیت اجتماعی‌شان را ایفا می‌کنند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: چهره‌های سرشناس کشتی ایران و جهان مدت‌هاست که به مناطق محروم کشور سر می‌زنند و علاوه بر توزیع اقلام جمع‌آوری شده بین مردم آن مناطق، برای برطرف کردن بخشی از نیاز‌های این مردم نیز تلاش می‌کنند. حالا که کرونا همه آحاد جامعه را تحت تأثیر قرار داده، این افراد تلاش می‌کنند با تأمین بخشی از کالا‌های مورد نیاز برای اقشار آسیب‌پذیر، آن‌ها مشکلات کمتری در گذراندن قرنطینه خانگی داشته باشند. جالب اینکه فعالیت‌های خیرخواهانه و فرهنگی این قهرمانان با واکنش مثبت سایر مدال‌آوران ورزش کشور مواجه شده است. سجاد گنج‌زاده، قهرمان کاراته جهان که سهمیه بازی‌های المپیک توکیو را نیز کسب کرده، به جمع این ورزشکاران پهلوان پیوسته تا در روز‌های تعطیلی ورزش قدمی در جهت کمک به هموطنان خود بردارد.

از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند
المپین کاراته ایران به تعویق افتادن بازی‌های المپیک را بهترین فرصت برای کمک به مردم می‌داند. سجاد گنج‌زاده در گفتگو با «جوان» بر کمک کردن به هموطنان تأکید کرد: «واقعیت این است که ورزشکاران دلسوز چند سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و من هم از طریق فضای مجازی پیگیر فعالیت‌شان هستم. همیشه از طریق فضای مجازی فعالیت‌های ورزشکاران و قهرمانان فعال را دنبال می‌کردم. در این مدت بار‌ها دیدم و شنیدم که این جمع چگونه به مردم خدمت‌رسانی می‌کند. البته کمک‌رسانی این عزیزان به هموطنان تنها مختص به دوران شیوع کرونا نیست. تا قبل از اپیدمی کرونا، چهره‌های ورزشی با سر زدن به مناطق محروم به مردم کم‌بضاعت کمک می‌کردند و تلاش‌های آن‌ها همچنان هم ادامه دارد. از آنجا که پیگیر این فعالیت‌ها بودم، علاقه داشتم که در کنار این ورزشکاران قدمی در جهت یاری رساندن به مردم کشورم بردارم. می‌خواستم هر کار و کمکی که از دستم برمی‌آید را برای هموطنان انجام دهم. در حال حاضر با توجه به تعویق یک ساله المپیک فرصت و زمان بیشتری برای حضور در چنین برنامه‌هایی در اختیار داریم.»

همه کمک کنند
ملی‌پوش کاراته کشورمان معتقد است با همکاری همه مردم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد: «برای حضور در جمع این ورزشکاران درخواست همکاری دادم و همان موقع اعلام کردم که هر کمکی از دستم بربیاید دریغ نخواهم کرد. این را هم بگویم فیلمی که در صفحه شخصی‌ام منتشر کردم در واقع روز اول حضورم در این جمع بود و خیلی کمکی نکردم (با خنده). منتها هدفم این است که به یاری خدا همچنان در برنامه‌های کمک‌رسانی به مردم حضور داشته باشم. نه تنها ورزشکاران، بلکه همه مردم باید در این شرایط سخت کمک‌حال همدیگر باشند. قطعاً اطراف ما هستند نیازمندانی که به یاری هموطنان‌شان نیاز داشته باشند. برای کمک کردن به آن‌ها حتی احتیاجی نیست که عضو تشکل، گروه یا مؤسسه‌ای باشیم. همین که هر فردی در حد توانایی خود به دوست، همسایه و همنوعش که نیاز مالی دارد کمک کند، قطعاً قدمی خیر برداشته است. همین کمک‌های اندک در مجموع بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند. من و بقیه ورزشکاران هم یاری رساندن به هموطنان را وظیفه خود می‌دانیم.»

خدمت به گونه‌ای دیگر
گنج‌زاده در ادامه با اشاره به تعویق یک ساله بازی‌های المپیک گفت: «تا چند هفته پیش که هنوز خبری از تعویق بازی‌های المپیک نشده بود تمام‌وقت مشغول تمرین، مبارزه و حضور در مسابقات برون‌مرزی بودیم با این نیت که در توکیو ۲۰۲۰ بهترین نتیجه را بگیریم و دل مردم را شاد کنیم. حالا که بازی‌ها یک سال دیگر برگزار می‌شود، تصمیم گرفته‌ام از وقتم بهتر استفاده کنم و به گونه‌ای دیگر در خدمت مردم باشم.»

ما هم منتظریم
بهترین کاراته‌کار سنگین‌وزن جهان در سال ۲۰۱۹ در مورد تمرین ملی‌پوشان در خانه اظهار داشت: «تعویق بازی‌های المپیک توفیق اجباری بود که به خاطر ویروس کرونا اتفاق افتاد. نمی‌توانیم بگوییم که این تصمیم به سود یا زیان ورزشکاران ایرانی خواهد بود. در واقع هر ورزشکاری می‌تواند با برنامه‌ریزی ویژه این یک سال را با موفقیت پشت سر بگذارد و نتیجه دلخواه را بگیرد. قطعاً همه المپین‌های ایرانی هدفی جز کسب خوشرنگ‌ترین مدال المپیک ۲۰۲۰ را ندارند. باید آمادگی‌مان را حفظ کنیم. البته در رشته کاراته شاید تصمیمات جدیدی در خصوص سهمیه‌های توزیع شده گرفته شود و فعلاً هیچ چیز قطعی نیست. منتظر اخبار جدید هستیم و امیدواریم هر اتفاقی که می‌افتد به سود کاراته کشورمان باشد. تلاش می‌کنیم کاراته ایران در اولین حضورش در بازی‌های المپیک بهترین نتیجه را کسب کند. فدراسیون کاراته با هماهنگی ملی‌پوشان روز‌های تمرین در خانه را مشخص کرده و بعضاً ملی‌پوشان فیلم تمرینات‌شان را به صورت مستقیم پخش می‌کنند. همانطور که گفتم در دو سال اخیر ملی‌پوشان همواره در کوران رقابت‌ها بودند و به استراحت نیاز داشتند. من هم بعد از مدتی استراحت دوباره تمرینات سبک را شروع کردم. نزدیک‌ترین رویداد پیش‌رو رقابت‌های قهرمانی جهان است که طبق برنامه باید آبان‌ماه برگزار شود، اما هنوز برنامه جدید فدراسیون جهانی کاراته اعلام نشده است. بعد از اعلام برنامه جدید از سوی WKF دوباره با تمام قوا برای درخشش بیشتر کار را شروع خواهیم کرد.»

در خانه بمانیم
سجاد گنج‌زاده در پایان صحبت‌هایش از مردم خواست با ماندن در خانه به قطع زنجیره انتقال کرونا کمک کنند: «در این دو، سه روزی که از خانه بیرون رفتم به نظرم آمد که فقط ما در خانه ماندیم و قرنطینه خانگی را رعایت کردیم. متأسفانه برخی از مردم به این مسئله بی‌توجهی می‌کنند، امیدوارم فقط برای کار‌های ضروری از خانه خارج شوند. با رعایت مسائل بهداشتی و ماندن در خانه این ویروس را شکست می‌دهیم تا ان‌شاءالله پس از این قضیه همه با سلامت کامل بتوانیم از خانه بیرون بیاییم و به زندگی عادی برگردیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار