کد خبر: 997342
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
کارشناس والیبال ایران معتقد است که تیم ملی برای موفقیت در رقابت‌های المپیک، باید با یک مربی خارجی باتجربه و با رزومه راهی ژاپن شود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: ناصر شهنازی در گفتگو با ایسنا، درباره انتخاب جانشین برای ایگور کولاکوویچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران: توضیح داد: باتوجه به برگشت آقای داورزنی به ریاست فدراسیون، با توجه به عملکردشان در دوره‌های قبل توقعات مردم بالاتر رفته است، چرا که با ریاست او در دوره‌های قبل شاهد یک تغییر موشکی در والیبال ایران بودیم. در آن زمان ولاسکو را آوردند که تاکتیک‌های بروز را به والیبال ما تزریق کرد و پیشرفت کردیم. در رنکینگ جهانی هم رتبه هشتم را به دست آوردیم.

او ادامه داد: چند سالی است که والیبال ما دچار مشکلات شده و از نظر کیفیت بازی هم افت کرده است. حال با وجود داورزنی باز هم انتظارات بالا رفته است. با توجه به نفرات با تجربه خوب تیم ملی و جوانان با استعدادی که جایگزین‌های خوبی هستند، والیبال ایران پتانسیل بالایی دارد. باید در این مقطع که زمان خوبی داریم، بهترین سرمربی خارجی را انتخاب کنیم تا تیم ملی ایران بار دیگر روند رو به رشد خود را از سر بگیرد.

سرمربی تیم والیبال سایپای تهران، با بیان اینکه بخاطر ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات، رقابت‌های مهمی پیش روی تیم ملی نیست، ادامه داد: المپیک توکیو از سال ۲۰۲۰ به سال ۲۰۲۱ انتقال یافت و اکنون زمان کافی برای انتخاب یک سرمربی خوب و با تجربه خارجی، وجود دارد. البته تاکید می‌کنم که اگر می‌خواهیم مربی خارجی بیاوریم، باید بهترین باشد.

او با بیان اینکه بعد از ولاسکو همه مردم مربی بعدی را در حد ولاسکو می‌خواهند، خاطرنشان کرد: مربی جدید باید در حدی باشد که بتواند از پتانسیل موجود در والیبال ایران استفاده کند، امیدوارم مسئولان فدراسیون بهترین گزینه را برای تیم ملی انتخاب کنند. مربی جدید باید بتواند شرایطی ایجاد کند که والیبال ایران حتی در رنکینگ جهانی هم به فکر صعود باشد. ما پتانسیل داریم، به شرطی ک به سمت مربیان بلوک شرق آسیا نرویم. برای والیبال ایران مربیانی از آمریکای لاتین و اروپای غربی می‌توانند بیشترین کمک را بکنند، چون به روزتر هستند.

شهنازی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون می‌توانند از نظر اقتصادی هم شرایط را برای آوردن مربی درجه یک خارجی فراهم کند؟ توضیح داد: شرایط از نظر اقتصادی برای همه سخت است. وضعیت کشور روز به روز در حال سخت‌تر شدن است و فدراسیون هم مشکلاتی دارد، اما با توجه به مدیریت داورزنی او می‌توانند از اسپانسر‌ها استفاده کنند. ضمن اینکه برای شادی مردم باید هزینه کنیم. به نظرم این هزینه آنقدر نیست که برای ما سخت باشد و موفقیت والیبال قطعا برای شادی مردم است.

او در واکنش به این موضوع که، بحث پرداخت حقوق به کولاکوویچ حتی در ماه‌های بدون فعالیت او در تیم ملی حاشیه ساز بود، اظهار کرد: بحث بستن قرارداد به دایره حقوقی فدراسیون و وزارت ورزش برمیگردد که باید بهترین قرارداد را با سرمربی انتخاب شده ببندند، که تا الان این اتفاق رخ نداده است! الان، اما فکر می‌کنم مسئولان ما تجربه کافی را دارند که چگونه قرارداد ببندند. این روز‌ها مربیان در سطح ملی، قرارداد باشگاهی نیز دارند و از تیم‌های خوپ رقم‌های خوبی میگیرند، به همین دلیل از تیم‌های ملی چندان رقمی نمی‌گیرند. به هر حال مسئولان فدراسیون و وزارت باید حواسشان باشد که بهترین قرارداد را ببندند.

شهنازی در پایان، در پاسخ به این سوال که آیا مربیان داخلی می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند؟ توضیح داد: المپیک مهم‌ترین رویداد است که کشور‌ها دنبال موفقیت در آن هستند، برای تیم ملی ایران نیز این اولین بار نیست که در المپیک حاضر می‌شود، الان باید به دنبال عملکرد خوب در المپیک باشیم. به نظر من باید بهترین مربی خارجی را انتخاب کنیم تا همه پتانسیل بازیکنان ما را به کار بگیرد. مربی جدید باید رزومه و تجربه المپیک را داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار