کد خبر: 997330
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: کسب و حفظ کرسی‌های مهم و موثر در سطوح مختلف بین المللی و فدراسیون‌های جهانی و آسیایی در جهت توسعه روابط بین الملل ورزش کشور و بهره‌مندی علمی، فنی و مالی از امکانات بین اللملی ورزش از اهداف تعریف شده در سال جاری است.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مهدی علی نژاد طی گفت و گویی در ارتباط با رونمایی از دستورالعمل حمایت از توسعه ارتباطات بین المللی و جایگاه نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی ورزش، اظهار کرد: شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان تاکنون در راستای صدور مجوز اعزام‌ها اقدام می‌کرد واز این به بعد نیز حمایت از توسعه ارتباطات بین‌المللی و جایگاه نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی ورزش را نیز عهده دار خواهد بود و دفتر امور بین الملل وزارت ورزش به عنوان دبیرخانه شورای بین‌المللی در رابطه با اخذ کرسی‌های بین المللی فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: این دستورالعمل به تصویب وزیر ورزش و جوانان رسیده و به زودی به فدراسیون‌ها ابلاغ می‌شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مورد خلاصه دستورالعمل نحوه حمایت از توسعه ارتباطات بین‌المللی و جایگاه نمایندگان ج. ا. ایران در مجامع بین‌المللی ورزش، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های کلان کشور مبنی بر توسعه روابط سازنده و هدفمند با دیگر کشور‌ها و در راستای اجرای ماموریت‌های محوله و حسب رسالتی که وزارت ورزش و جوانان در تامین اهداف کلان و راهبردی دستگاه و به منظره بهره‌گیری از ظرفیت «ورزش» و «جوانان» در تحقق منافع ملی کشور از طریق حضور کیفی و موثر در مجامع، سازمان‌ها و عرصه‌های بین‌المللی مرتبط شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان که از این پس در این آیین‌نامه شورا نامیده می‌شود، دستورالعمل نحوه حمایت از توسعه ارتباطات بین‌المللی و جایگاه نمایندگان ج‌ا. ایران در مجامع بین‌المللی در شش ماده، ۴ تبصره و یک پیوست به تصویب وزیر ورزش و جوانان رسیده است.

وی ادامه داد: هدف این دستورالعمل کسب و حفظ کرسی‌های مهم و موثر در سطوح مختلف بین‌المللی و فدراسیون‌های جهانی و آسیایی در جهت توسعه روابط بین‌الملل ورزش کشور و بهره‌مندی علمی، فنی و مالی از امکانات بین‌المللی ورزش است.

به گفته معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ماموریت اصلی دستورالعمل مذکور نیز ایجاد ضوابط مناسب و همسو با وظایف وزارت ورزش و جوانان در جهت حمایت و اعطای تسهیلات برای کسب و حفظ کرسی‌های موثر بین‌المللی ورزش و تشویق مسئولان ورزشی برای افزایش فعالیت‌های بین‌المللی در رشته‌های مختلف است و دفتر دبیرخانه شورای برون مرزی در ارتباط با موضوعات این آیین‌نامه دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش وجوانان خواهد بود.

علی نژاد در رابطه با اولویت گذاری حمایت در دستورالعمل نحوه حمایت از توسعه ارتباطات بین‌المللی و جایگاه نمایندگان ج. ا. ایران در مجامع بین‌المللی ورزش نیز خاطرنشان کرد: اولویت تسهیل اعطایی و حمایت‌ها برابر با تصویب شورا و تایید مقام عالی وزارت در سرفصل‌های مختلفی تعیین شده که کسب و حفظ کرسی‌های مختلف در کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)، کمیسیون‌ها و تشکل‌های وابسته به آن از جمله آن است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار