کد خبر: 997319
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
داروی فاوپیراویر در سال ۲۰۱۴ برای اولین بار در کشور ژاپن تولید شد و به‌عنوان یکی از آژانس‌های بین المللی دارویی تاییدیه برای درمان آنفولانزای تیپ B را گرفت و بعدها که ویروس ابولا هم مطرح شد برای درمان آن از این دارو استفاده شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: کرونا ویروس به همه جای دنیا نفوذ کرده است و تمام داروسازان دغدغه پیدا کردن یک دارو برای درمان این بیماری یا واکسنی برای جلوگیری از شیوع آن هستند. اخیرا مسئله درمان کرونا ویروس با داروی فاوپیراویر مطرح شده است. غلامحسین مهرعلیان در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران خصوص دارویی به نام فاوپیراویر برای درمان کرونا ویروس، گفته: این دارو در سال ۲۰۱۴ برای اولین بار در کشور ژاپن تولید شد و به‌عنوان یکی از آژانس‌های بین المللی دارویی تاییدیه برای درمان آنفولانزای تیپ B را گرفت و بعد‌ها که ویروس ابولا هم مطرح شد برای درمان از این دارو استفاده شد.

او با ذکر این مسئله که این دارو، یک دارویی قدیمی است اظهار داشته: اخیراً که کرونا ویروس در کشور چین یک اپیدمی را آغاز کرد، تمام تلاش دولت چین این بود که تمام دارو‌هایی که بر این ویروس تاثیر مى‌گذارد را استفاده کنند به همین خاطر قالب بر ۵۰ تا ۱۰۰ دارو را تست کردند و از بین این دارو‌ها چندین دارو از جمله فاویپراویر که مقداری تاثیر مثبت بر روی بهبود بیماران مبتلا به ویروس کرونا داشتند انتخاب شد.
 
اعلام نتیجه نهایی تست داروی فاوپیراویر در درمان بیماران کرونا تا ۵ روز دیگر

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو افزوده: در اسفندماه که این ویروس در کشور ما شیوع پیدا کرد بر حسب گزارشاتی که از کشور چین داشتیم در هفته دوم شیوع این بیماری از دولت چین درخواست ارسال مقداری از این دارو را کردیم تا ما هم در ایران آزمایش کنیم و سپس دولت چین تعدادی از این دارو را به‌طور رایگان از طریق سفارت در اختیار ما قرار داد که ما کمتر از ۲۴ ساعت در اواخر اسفندماه این دارو را در اختیار تیم تحقیقاتی کشور قرار دادیم.

او تصریح کرده: ما برای اینکه زمان را از دست ندهیم، از هفته دوم اسفند رایزنی‌هایی در رابطه با تامین این دارو در کشور در صورت تایید اثربخشی انجام دادیم، اما باتوجه به کمبود این دارو و قیمت بسیار بالای آن، از طریق شرکت‌های دانش بنیان مواد اولیه این دارو را کشف و حدود ۵ هزار قرص را در مقیاس آزمایشگاهی ساختیم.

مهرعلیان گفته: نتیجه نهایى آزمایش و تست‌های این دارو نهایتا تا ۵ روز کارى آینده اعلام خواهیم کرد و در صورت نتیجه تاثیر مثبت این دارو، داروى فاویپراویر را در حجم انبوه تولید و حتى در اختیار بقیه کشور‌ها هم قرار خواهیم داد.
 
استفاده از داروی فاوپیراویر در مسیح دانشوری
 
روز گذشته نیز دکتر ولایتی، رییس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: داروی فاوپیراویر با رعایت موازین قانونی و تایید کمیته اخلاق در اختیار بیمارستان مسیح دانشوری برای درمان بیماران کرونا قرار گرفته است.
 
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
1
17
پس اون ۳۰۰۰۰تاییکه از ژاپن وارد شده کجاس؟؟؟
موازین اخلاقی یعنی چی؟؟؟
مگه قراره
دراین داروی خودساخته چه چیزی اضافه کنید؟؟؟؟
پاسخ ها
میثم
| United States of America
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
درود دوست من
این بیماری باعث میشه گلبولهای سفید بیان در محل ریه بیماری رو محاصره کنن و درنتیجه ریه عفونت میکنه و در کارش اختلال ایجاد میشه
و تامین پروتئین مورد نیاز این ویروس توسط واحد تولید پروتئین دی ان ای انحام میشه
چون این وبروس خودش. رو دی ان ای معرفی میکنه
و درنتیجه به علت اختلال در سیستم تنفس باعث مرگ بیمار میشه
دوتا راه حل هست اول اینکه کار سیستم تنفسی رو دستگاه انجام بده تا زمانیکه گلبچلهای سفید بر ویروس غالب بشن و
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
2
12
بارعایت موازین اخلاقی یعنی چه لطفا توضیح بدین متشکرم
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
1
12
این دارو چه مشکلی ایجاد میکنه که در تمام سایت ها بحث موازین اخلاقی مطرح شده؟؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
1
8
چرا پس اینقدر مرگ ومیر داریم اگه دارویی وجود داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
2
0
ازدانشمندای ژاپن بالاتر داریم که ازمایش کردن رواین داروچرادولت ایران میخوادخودی نشون بده که این دارورودرست کنن لطفا مردم تادرست کردن داروروزی 450نفربمیره تامادارورودرست کنیم وبه مردم برسونیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
1
0
خدا به مردم رحم کنه
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
0
مصزف این دارو الان خوبه.
این صحبتها در مورد این دارو چ تو اینجا و چ تو جاهای دیگه مال ی سال پیشِ.
خب یکم به روزتر باشید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار