کد خبر: 997213
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
رئیس پلیس فتای استان اصفهان:
سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي از دستگيري فردي خبر داد که با سرقت اطلاعات کارت بانکي يکي از شهروندان اقدام به سوء استفاده از حساب وي به عنوان حساب واسط کرده بود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،رئيس پليس فتای استان درگفت و گو با پايگاه خبري پليس گفت: با ارائه مرجوعه قضائی توسط يكي از شهروندان مبني بر واريز وجه توسط فردي ناشناس به حساب وي و سپس برداشت از حساب وي و مسدودي حساب با شکايت مالباخته رسيدگي به موضوع در دستور کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وي عنوان كرد: بنابر اظهارات شاکي مدتي قبل اقدام به خريد کارت شارژ با تخفيف ويژه از فروشگاهي تلگرامي کرده که با هدايت وي به درگاه جعلي پرداخت، کليه اطلاعات کارت بانکي سرقت و حساب وي به عنوان حساب واسط مورد سوء استفاده قرار مي گيرد.

سرهنگ مرتضوي افزود: با توجه به اينکه در چنين مواقعي فرد کلاهبردار با استفاده از کارت و حساب بانکي ديگران در فضاي مجازي فعاليت مي‌کند تا ردي از خود به‌جا نگذارد، کارشناسان پليس فتا استعلامات لازم را گرفته و متوجه شدند فرد مجرم چندين حساب را به‌عنوان حساب واسط مورداستفاده قرار داده است و با اقداماتی تخصصی متهم اصلي را شناسايي کردند.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترين عامل گرفتاري افراد در دام کلاهبرداران اينترنتي و سوءاستفاده از حساب آنان به‌عنوان حساب واسط بعلت بي توجهي به توصيه‌هاي پليس فتا است ، بنابراين شهروندان در خريدها و پرداخت‌هاي اينترنتي خود به اصالت درگاه دقت کنند تا در دام درگاه‌هاي جعلي و سوءاستفاده از اطلاعات مالي آن‌ها به‌عنوان حساب واسط گرفتار نشوند.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پايان توصيه کرد: اگر به هر عنوان كارت، شماره حساب خود را دراختيار ديگران قرارداده اند قبل از بروز هرگونه مشكل و جلوگيري از سوء استفاده رمز اول و دوم كارت خود را تغيير دهند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر