کد خبر: 997122
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
ابراهیم فیاض:
یک جامعه شناس درباره مدیریت ویروس کرونا گفت: به نظر من، با جدیدت باید تمام ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها را تا پایان فروردین تعطیل کرد. در این مرحله مدیریت دولت اهمیت فراوانی دارد، ولی متاسفانه دولت ما به شدت معذب و بی اراده و منفعل است و نمی‌توانم بگویم نکبت است که منتظر گرفتن پولی از آمریکا مانده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: ابراهیم فیاض جامعه شناس  درباره بی اعتنایی برخی از مردم به حرف پزشکان درباره ویروس کرونا گفت: سیاست اول دولت عادی سازی بود این حرف توسط رییس جمهور بیان شد و همه چیز عادی جلوه داده شد. رسانه‌ها نیز شروع به عادی سازی کردند و تصور می‌شد باید با بحران اینگونه برخورد کرد. در روز‌های اول گفته می‌شد کسی بخاطر این نمی‌میرد و این ویروس ضعیفتر است، ولی در حقیقت به دلیل بالا بودن شیوع در این بیماری میزان مرگ و میر بالاست.

وی در ادامه افزود: من در ابتدای اسفند در این رابطه به مدیران کشوری هشدار داده بودم، ولی این هشدار‌ها جدی گرفته نشد. وقتی ماجرا اوج گرفت و آمار ابتلا و فوت بالا رفت آقایان متوجه اشتباه خود شدند. در حقیقت سیاست‌ها اشتباه بود و باعث شد این مساله برای مردم عادی شود.

فیاض تصریح کرد: مساله دیگر علمی بودن این بحث بود و پزشکان نمی‌توانستند این موضوع را از بعد ارتباطی سامان بدهند؛ و نسبت به خطرات آن هشدار بدهند. هنوز هم پزشکان از منظر علمی صحبت می‌کنند و در این گفتگو جای علوم انسانی و ارتباطی خالی است. باید متولیان امر از طرف وزارت بهداشت به جامعه شناسی پزشکی و ارتباط شناسی پزشکی مسلط بودند تا در مردم تاثیر گذار باشند. متاسفانه ما در ابعاد شناختی این بحران شکست خوردیم.

این جامعه شناس اظهار کرد: مساله دیگر فرار مردم از فشار‌ها بود. این موضوع سابقه‌ای تاریخی دارد و در زمان شیوع وبا نیز دیده شده بود که مردم از شهری به شهر دیگر فرار می‌کردند. متاسفانه شبکه بومی دیجیتال نداریم و نتوانستیم برای ایام خانه نشینی مردم تفریحات خاصی اختصاص بدهیم تا مردم در خانه بنشینند و از این خانه نشینی لذت ببرند.

فیاض با اشاره به اینکه دولت مجوز شبکه‌های دیجیتالی صادر نکرد گفت: متاسفانه همین دولت اجازه افتتاح شبکه دیجیتال بومی را صادر نکرد. قبل از عید رییس دانشگاه تهران طی جلسه‌ای گزارش داد و ما در این جلسه حرف‌های مهمی زدیم و برنامه‌های جلسه اجرا شد.

وی با بیان اینکه مشکلات پسا کرونا مشکلات جدیتر است تاکید کرد: یکی از مشکلات ما دوران پسا کرونایی است. در چین میزان درخواست طلاق زیاد شد و بحران‌های خانواده ایجاد شد. چون کسب و کار‌ها از بین رفته و اقتصاد‌ها تحت تاثیر قرار گرفته است.

این جامعه شناس افزود: البته مساله دیگر بعد از کرونا بررسی موارد مشابه است. این بیماری کل جهان را درنوردید و نمی‌توانیم فکر کنیم دیگر چنین چیزی نخواهیم داشت. در اروپا که جمعیت کهنسال بالایی دارد میزان کشته‌ها بالاست. جامعه ما نیز در آینده چنین ساختاری خواهد داشت. باید دید این بحران تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

فیاض با اشاره به راهکار ویروس کرونا، ادامه داد: به نظر من، با جدیدت باید تمام ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها را تا پایان فروردین تعطیل کرد. در این مرحله مدیریت دولت اهمیت فراوانی دارد، ولی متاسفانه دولت ما به شدت مذبذب و بی اراده و منفعل است و منتظر گرفتن پولی از آمریکا مانده است. آمریکا پول دنیا را بالا می‌کشد اعتراف کرده که کار او دوشیدن است. آمریکا به ولیعهد انگلیس رحم نکرده است می‌خواهد به ایران رحم خواهد کرد؟! بزرگترین مشکل ما این است که دولت ما دولت نیست بلکه یک اداره است. مرکل در خیابان‌ها است پوتین و مکرون در بیمارستان‌ها حضور پیدا می‌کنند و حضور رییس جمهور ما در کاخ سعد آباد به یک جوک شبیه است. این روش حکومت داری نیست.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
0
به نظرمن وزارت بهداشت وکادر درمان بسیار عالی عمل کردند وخطراترا صدبار گفتند ونمرهشان بیست است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار