کد خبر: 997015
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
سپاه و بسیج که همواره و در همه لحظات و مشکلات در کنار مردم بوده و کمک رسان و تأمین کننده مایحتاج آن‌ها بوده‌اند امروز هم در اوج گرفتاری کشور به ویروس کرونا در خط مقدم مقابله با این بیماری قرار دارند.
حوریه ملکی
سرویس ایران جوان آنلاین: در تمام استان‌ها نیرو‌های جهادی پای کار آمده‌اند و روز‌ها با تولید ماسک و گان پزشکی و شب‌ها با ضدعفونی کردن معابر و فضا‌های عمومی و مراکز تجاری در تلاشند تا هر چه زودتر پای این ویروس منحوس را از شهر و روستای خود قطع کنند. بر همین راستا در شهرستان‌های آذربایجان شرقی، نیرو‌های بسیجی و جهادگر با تجهیزات سپاه برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌اند که بر اساس آن از غربالگری شهروندان گرفته تا ضدعفونی کردن شهر و تولید لوازم مورد نیاز کادر پزشکی و توزیع بسته‌های سبد غذایی و بهداشتی در میان خانواده‌های بی‌بضاعت.

حالا ایران اسلامی وارد اعیاد شعبانیه شده و با اینکه ویروس کرونا بسیاری از جشن‌ها و تعطیلات را بر هم زده، اما مسلمانان این مرز و بوم هرگز راه و روش انبیاء و بزرگان خود را فراموش نکرده و در این روز‌ها اجازه نمی‌دهند، خانواده‌های نیازمند تنها بمانند. در آذربایجان‌شرقی، مراغه‌ای‌ها جشن نیکوکاری بزرگی برگزار کردند که مهمانان آن فقط خانواده‌های نیازمند و خدایشان بود. آن‌ها ده‌ها بسته سبد غذایی، بهداشتی که توسط مرکز نیکوکاری باب الحوائج حضرت موسی بن‌جعفر (ع) مراغه آماده شده بود را در بین خانواده‌های بی‌بضاعت و کم درآمد توزیع کردند. در همین رابطه مدیر عامل مرکز نیکوکاری باب الحوائج حضرت موسی بن‌جعفر (ع) مراغه با بیان اینکه جشن‌های شعبانیه، ایام شادمانی مذهبی ایرانیان است، گفت: «با توجه به اینکه در این روزها، به دلیل شیوع ویروس کرونا، نمی‌توان شادمانی دسته جمعی داشت، اما می‌توان با اهداء سهم عیدانه نوروزانه و شعبانیه لبخندی بر لبان جمعی از خانواده‌های نیازمند بنشانیم.» وی افزود: «با کمک خیران نیک اندیش در این زمینه، توزیع این سبد‌های غذایی با هدف حمایت از خانواده‌های کم درآمدی که به دلیل شیوع ویروس کرونا برای امرار و معاش خود دچار مشکل شده‌اند، انجام گرفت. این بسته‌های غذایی شامل برنج، روغن مایع (سرخ کردنی و پخت و پز)، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، مرغ و حبوبات و مواد ضد عفونی و بهداشتی شامل پودر لباسشویی، صابون، وایتکس، مایع دستشویی، دستمال کاغذی و ژل ضد عفونی بود.»

در کنار این اقدامات، سعید رشیدی فرمانده سپاه مراغه در بازدید سرزده از کارگاه تولید ماسک توسط گروه جهادی روحانی شهید سیدمحمد موسوی اوجاقی با تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه اقتدار امروز کشور مرهون خون با برکت شهدا و ادامه دهندگان راه آن شهدای والا مقام است، گفت: «این اقدام شما بسیجیان در این زمان تداعی بخش حضور زنان ایثارگر در دوران هشت سال دفاع مقدس در سنگر‌های پشتیبانی کننده اصلی جبهه نبرد می‌باشد.» همچنین مسئول بسیج سازندگی سپاه مراغه نیز در این دیدار از تشکیل چند گروه جهادی جهت تولید ملزومات بهداشتی خبر داد و گفت: «در این فرایند تولید از همراهی تمامی ادارات به ویژه اداره صمت شهرستان تشکر می‌کنم.» فعالیت جهادگران و نیرو‌های بسیجی در شهرستان مرند هم توانسته شرایط را در وضعیت خوبی نگه دارد. فرمانده سپاه مرند با بیان اینکه سپاه و بسیج همواره در همه لحظات در کنار مردم بوده‌اند و هم اکنون نیز در خط مقدم مقابله با کرونا ویروس قرار دارند، گفت: «سپاهیان و بسیجیان مرند در کنار مدافعان سلامت کشور و شهرستان، ضدعفونی معابر شهری و روستایی را انجام می‌دهند.» محمدرضا هنرور افزود: «در اجرای طرح بسیج ملی غربالگری شهروندان هم بیش از ۹۸ درصد مردم شهرستان غربالگری شده‌اند.» ناگفته نماند در ادامه فعالیت‌های دانشجویان بسیجی در زمینه مبارزه با بیماری کرونا، ۱۵۰۰ عدد ملافه بیمارستانی و ۲۵۰ عدد لباس بیمارستانی که توسط دانشجویان بسیجی و کارکنان بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی تهیه و دوخته شده بود به بیمارستان امام رضا (علیه‌السلام) تبریز تحویل داده شد.

راه‌اندازی نقاهتگاه ارتش در تبریز
پنج‌شنبه گذشته بود که ارتش نقاهتگاه کرونایی ۲۰۰ تختخوابی را برای کارکنانش در تبریز افتتاح و راه‌اندازی کرد. این نقاهتگاه که برای بیماران حاد تنفسی ایجاد شده است در مجموعه ورزشی امام علی (ع) قطران تبریز راه‌اندازی و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تبریز و ستاد مقابله با کرونای آذربایجان‌شرقی قرار گرفت.

نقاهتگاه مزبور در راستای منویات رهبر انقلاب در خصوص برپایی قرارگاه‌ها و نقاهتگاه‌های بهداشتی و درمانی برای امداد و پیشگیری و درمان ویروس کرونا برای بیماران کرونایی راه‌اندازی شده است که با امکانات درمانی مجهز به تجهیزات پزشکی اعم از تخت‌های تک نفره مجهز و کپسول‌های اکسیژن جهت ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا آمادگی کامل دارد. پیش از این سپاه عاشورا نیز در محل بیمارستان شهید محلاتی تبریز نقاهتگاه ۱۵۰ تختخوابی ویژه بیماران مبتلا به کرونا راه‌اندازی و تجهیز کرده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار