کد خبر: 997002
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
صادق زیباکلام که همواره از جریان آزاد اطلاع‌رسانی دفاع می‌کند، این بار ناراحت شده که چرا در مورد آمار کرونا در کشور‌های دیگر اطلاع‌رسانی شده است. او در بخشی از نوشته کوتاهش در روزنامه آرمان، از اطلاع‌رسانی در مورد اخبار کرونا در انگلیس و امریکا تعبیر به «آرزوی مرگ و نیستی» برای دیگران کرده است! زیباکلام می‌نویسد: «بسیاری از پیامک‌هایی که توسط سایت‌های رسمی وابسته به بخش‌های مختلف می‌آیند پر از آمار تلفات مربوط به امریکا یا انگلیس هستند. گویی ظاهراً اگر ۳۵۰ میلیون امریکایی یا ۶۰ میلیون انگلیسی در نتیجه کرونا از بین بروند مشکلات ما حل می‌شود، در حالی که آرزوی مرگ و نیستی برای دیگران عاری از هرگونه فضیلت اخلاقی است.»

نکته جالب اینکه فقط انعکاس اخبار امریکا و انگلیس باعث نگرانی زیباکلام شده است و اعتنایی به اخبار چین و ایتالیا و اسپانیا ندارد. روشن هم نیست که چرا باید رسانه‌های ایرانی از بازتاب اخبار کرونا در انگلیس و امریکا پرهیز کنند و آیا صرف انعکاس اخبار یعنی آرزوی مرگ و نیستی؟ و آیا همه رسانه‌های جهان که اخبار کرونا در ایران را منعکس می‌کنند، یعنی آرزوی مرگ و نیستی برای ایرانیان دارند؟!

او در ادامه قصه‌ای که نوشته، آورده: «اینکه تلاش کنیم نشان دهیم دیگران چقدر مسئله، مصیبت و تلفات دارند، مردم در فروشگاه‌ها به دستمال‌های کاغذی حمله کردند یا قفسه‌های سوپرمارکت‌ها خالی شده، اگر واقعیت و عمومیت داشته باشند، باز همان سؤال مطرح می‌شود که اگر دیگر کشور‌ها نتوانند از پس کرونا برآیند، چه افتخار و عظمتی برای ما خواهد بود؟ آیا اگر آمار مبتلایان به کرونا در امریکا افزایش یابد در ایران کاهش می‌یابد؟ اگر تعداد فوتی‌ها در انگلیس در نتیجه کرونا خیلی زیاد شود، باعث خواهد شد که این آمار در ایران کاهش یابد؟ متأسفانه این‌گونه برخورد‌ها نه‌تن‌ها از نظر فضیلت‌های اخلاقی شایسته نیست، بلکه باعث می‌شود آن مختصر اعتماد و اعتباری که برخی از مردم دارند نیز خدشه‌دار شود. چون تنها چیزی که از ارائه این‌گونه آمار به‌دست می‌آید، این است که همچون برخی که منتظرند صاحبان متوفی بیایند و آن‌ها تقاضای پول کنند، انگار ما هم نشسته‌ایم که دیگران دچار مرگ و میر شوند با این تفاوت که روشن نیست از مرگ و میر آن‌ها چه سودی عاید ما می‌شود؟» نکته، اما این است که امثال زیباکلام عمری غرب را بر سر ایران کوبیده‌اند؛ آن‌ها را توسعه‌یافته و جهان اول و ایران را جهان سومی که باید همچون انگلیس و امریکا شود، دانسته‌اند. حال کرونا که جهان را یکسان گرفتار کرده، باعث شده آرمان‌شهری که آنان از غرب ساخته‌اند، فرو بریزد. از همین رو آنان مخالف انعکاس خبر‌های کرونایی غرب در رسانه‌های ایران هستند. می‌ترسند بتی که برای مخاطبان خود ساخته‌اند، فرو بریزد.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
2
9
ازیک تقی زاده دوران معاصروازیک"حقارت طلب"انتظاری بیشترازاین بایدداشته باشیم؟
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
2
من در روزنامه ای میخواندم مادر این آقا بشدت از اظهار نظرهای فرزندشان غمگین میشوند لااقل یک مصاحبه ای هم از مادرشان بنویسید .
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
1
2
من از وطن فروشی آقای زیبا کلام متعجب نیستم
سعید زرفرون
|
-
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
0
0
آمریکا همچنان آرمان شهر کسانی است که به آزادی های فردی و اجتماعی حفاظت شده توسط قانون،رفاه در ازای تلاش میاندیشند، منتها نقطه ضعف و پاشنه آشیل آن غیر اصیل بودن ومهاجر بودن اکثریت جمعیت آن است که در مواقع بحران به شکل به فکر خود بودن بجای به فکر همه بودن بروز کرده و تبدیل به صحنه های چون غارت فروشگاهها،رها شدگی بیماران،کارتن خوابی فقرا میشود.در یک جمله تمام زشتی های آمریکا از غیر اصیل بودن بافت اجتماعی آن است که در شرایط حاد میتواند باعث از هم پاشیدن آن شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
0
افراد تنگ نظر و تندرو و قدرتگرا فقط مشکلات خاصی را می بینند و با اینکارشان مانع رشد و مسئولیت پذیری افراد میشوند. وحشیگری و بی اخلاقی در جامعه ربطی به بدحجابی و روابط زن و مرد ندارد .
ملایری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
1
به این میگن مخلص کدخدا بودن و انعکاس ندادن اخبار ینگه دنیا!
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
1
0
کاملا درسته...... اخبارفوتی های دنیاچه عایدی برای ماداردخودمان کم غم وغصه داریم که دلهره مرگ ومیر دیگرهمنوعان خودراهم بایدبه اجبارازرسانه تلویزیون هرروزتجربه کنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار