کد خبر: 996991
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: وضعیت بیماری کرونا در استان‌های آذربایجان شرقی، فارس، مازندران، اصفهان و خراسان رضوی که استان‌های مسافرت پذیر هم هستند قرمز است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: کیانوش جهانپور، در نشست خبری ویدئو کنفرانس، اظهار کرد: راه اصلی همیشه در کاهش هزینه‌های درمانی این است که اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم، همزمان با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی کمک بسیاری به کاهش بار مراجعان به بیمارستان‌ها داشتیم و حتی امروز تخت خالی در برخی از بیمارستان‌ها در شهرستانی‌هایی که معین کرونا بودند، داریم.

وی افزود: امیدوارم در ایران به مرحله‌ای که بخواهیم سناریو‌های بدبینانه را اجرا کنیم نرسیم و با همین روال بتوانیم به این ویروس حاکم شویم تا از زیان‌های اقتصادی که به دنبال اجرای طرح فاصله گذاری پیش آمده، جلوگیری شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هرچه گروه‌های سنی پایین‌تر بیاید میزان ابتلاء و بحران بیماری کم‌تر می‌شود، البته در این گروه‌های سنی پیش آگهی بدتری است و نمی‌توان گفت جوانان نسبت به میانسالان کمتر به این بیماری مبتلا می‌شوند و همه به صورت یکسان است، مرگ و میر بیشتر در سنین بالای ۶۰ سال مشاهده می‌شود، ولی ابتلاء یکسان است و پیش آهنگی در گروه‌های سنی بالا بدتر است.

وی گفت: وضعیت بیماری کرونا در استان‌های آذربایجان شرقی، فارس، مازندران، اصفهان و خراسان رضوی که استان‌های مسافرت پذیر هم هستند قرمز است.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: ما در ایران قرنطینه کامل نداشتیم و قرنطینه سطح سه برگزار شده و نظر ما این است که تعجیل در برداشتن قرنطینه می‌تواند خطرناک باشد.
منبع: میزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار