کد خبر: 996938
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
در نامه ای مطرح شد
رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی، به در خواست بازنشستگان از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی خواهان رفع تبعیض ها و پرداخت بدهی دولت و همسان سازی حقوق هستند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علی اصغر بیات، در گفتگو با خبرنگار مهر، از ارسال نامه‌ای به مقام معظم رهبری از سوی بازنشستگان تأمین اجتماعی خبر داد و افزود: به عنوان بزرگ‌ترین تشکل کارگری بازنشستگی کشور با تحت پوشش داشتن میلیون‌ها بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی پس از مکاتبات و مذاکرات متعدد با مسئولان امور در مجلس شورای اسلامی و دولت و عدم دریافت پاسخ مناسب به این نتیجه رسیدیم که ضروری است برای تظلم خواهی نامه‌ای به مقام معظم رهبری ارسال کنیم.

وی با اشاره به اینکه چشم امید بازنشستگان تأمین اجتماعی به نگاه بلند و دیدگاه مشفقانه رهبری است، گفت: مقام معظم رهبری مکرراً بر جایگاه بازنشستگان و لزوم رفع مشکلات آنها توسط مسئولان تاکید داشته‌اند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری تأمین اجتماعی به بخش‌هایی از این نامه اشاره کرد و افزود: بر اساس شرایط موجود متأسفانه تأمین مالی بیمه‌های بازنشستگی و بیمه‌های درمانی در کشور به صورت ناعادلانه و تبعیض آمیز به دو دسته تقسیم شده است. یک دسته کارمندان دولت که از حدود ۲۱ صندوق بازنشستگی اختصاصی مستمری می‌گیرند و دولت از بودجه‌ها و اعتبارات عمومی بدون هیچ‌گونه محدودیت و مضایقه‌ای به آنها مساعدت می‌کند و دسته دوم کارگران و مشمولین قانون کار و بازنشستگان تأمین اجتماعی هستند که دولت نه تنها به آنها کمکی نمی‌کند بلکه ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات بیمه‌ای آنها را نیز پرداخت نکرده است.

بیات با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی به جای استقراض از بانک مرکزی برای رفع مسائل و مشکلات خود، به برداشت از جیب کارگران و اندوخته بین نسلی بازنشستگان اقدام کرده است ادامه داد: نکته غم انگیز آن است که سازمان تأمین اجتماعی به واسطه تضعیف هدفمند جایگاه سه جانبه گرایی عملاً توسط دولت اداره می‌شود و ارکان عالی آن غالباً توسط دولت منصوب می‌شوند.

به گفته وی، به همین دلیل طبیعی است که این منصوبین توان و انگیزه اینکه مطالبات قانونی و بر زمین مانده کارگران را از جمله دریافت بدهی دولت به سازمان و اجرای قوانین مصوب مجلس مانند همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی را به صورت جدی و مؤثر پیگیری کنند، ندارند.

در نامه به مقام معظم رهبری آمده است: رهبر فرزانه انقلاب؛ ما کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی با حضور مسئولانه در سنگرهای تولید و آبادانی کشور، در زمان بازنشستگی نیز به رغم وجود بسیاری از مشکلات معیشتی و درمانی، همواره در صحنه‌های دفاع از آرمان‌های انقلاب حاضر بوده‌ایم و به فضل خدا خواهیم بود. اما کمترین توقع و انتظار ما درک شرایط سخت و طاقت فرسای اقشار بازنشستگان و پرهیز از تبعیض در سیاستها و اقدامات حمایتی توسط دولت میان بازنشستگان صندوق‌های مختلف است.

وی اظهار داشت: در ماه‌های اخیر که تبعات منفی ویروس کرونا دامن کشور را گرفته است، دیگر تاب و توانی برای ما نمانده و بسیار ناگوار است کماکان شاهد نابرابری در توزیع منابع عمومی باشیم. آن هم در شرایطی که اعلام شده است اتباع خارجی نیز از خدمات حمایتی مبارزه با ویروس کرونا بهره مند خواهند شد اما جمعیت ۴۰ میلیونی بیمه شدگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی از مساعدت‌ها و اعتبارات و بودجه دولتی در این زمینه محرومند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری تأمین اجتماعی گفت: ما بیمه شدگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی از مقام معظم رهبری می‌خواهیم تا میان ما و دولت قضاوت کرده و در این زمینه حکم ولایی صادر بفرمایند چرا دولت از محل درآمدهای عمومی که یا حاصل از سرمایه‌ها و ذخایر خدادادی (متعلق به همه آحاد مردم ازجمله کارگران و بازنشستگان) یا حاصل از درآمدهای مالیاتی است (کارگران و بازنشستگان هم مالیات و بویژه مالیات برارزش افزوده را قبل از دریافت حقوق می‌پردازند) فقط به بازنشستگان برخی صندوق‌ها کمک می‌کند و نه تنها کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی را از این گونه مساعدتها محروم می‌کنند، بلکه با عدم پرداخت بدهی‌های بیمه‌ای خود به سازمان تأمین اجتماعی این سازمان را دچار کسری نقدینگی می‌سازد و پرداخت مستمری نازل و حداقلی ما را هم به مخاطره می‌اندازد؟

بیات در ادامه افزود: چرا به رغم اینکه سهم دولت در حق بیمه تأمین اجتماعی نسبت به مجموع حق بیمه سهم کارگر و کارفرما یک دهم است اما ارکان عالی سازمان تأمین اجتماعی کاملاً در اختیار دولت است و جامعه بازنشستگان و مستمری بگیران که بیش از ۶۰ درصد آنها حداقل بگیرند (متوسط حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی یک میلیون و پانصد هزار تومان است) جایگاهی در ارکان تصمیم گیر آن ندارند؟ چرا علاوه بر افزایش قابل توجه سالانه مستمری بازنشستگان کشوری و لشکری که از محل بودجه و اعتبارات دولت تأمین و پرداخت می‌شود، هرساله هزاران میلیارد تومان از منابع دولتی بابت همسان سازی برای آنها هزینه می‌شود اما کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی از این امتیازات محرومند و حق بیمه سهم قانونی کارگران نیز که در زمره تعهدات دولت است به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مواردی بسیاری از این دست هر روز عرصه را برای گذران زندگی شرافتمندانه و بی دغدغه برای کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی سخت‌تر کرده است، ادامه داد: استدعای عاجزانه ما از رهبری اینست که دولت را مجاب کنند تا حداقل در این شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونا میان بازنشستگان تأمین اجتماعی و دیگر بازنشستگان تبعیضی قائل نشود و نمک به زخم کهنه ما نپاشد و منابع عمومی و بودجه دولتی را به صورت عادلانه بین همه اقشار بازنشستگان و مستمری بگیران اعم از کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی تقسیم کند.

بیات با اشاره به اینکه دولت سال‌ها است به رغم احکام قانونی صریح از پرداخت بدهی‌های بیمه‌ای خود به سازمان تأمین اجتماعی استنکاف می ورزد، گفت: استدعای دیگر ما از مقام معظم رهبری این است که اگر مجوزی را درخصوص برداشت از صندوق توسعه ملی صادر می‌کنند، سهم مشخصی را جهت کمک به سازمان تأمین اجتماعی و یا بابت تهاتر بدهی بیمه‌ای دولت به سازمان تأمین اجتماعی معین و مقرر فرمایند تا صرف پرداخت مستمری ما بازنشستگان و مستمری بگیران و تأمین خدمات درمانی کارگران گردد چرا که در این شرایط دشوار و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بسیاری از کارگاه‌ها تعطیل شده و بسیاری از مشاغل از بین رفته و روند پرداخت حق بیمه از سوی کارفرمایان قطع شده است.

وی تاکید کرد: با قطع پرداخت حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی، عملاً امکان پرداخت مستمری به بازنشستگان و مستمری بگیران مورد تهدید جدی قرار گرفته است و قطع این آب باریکه مستمری گذران زندگی را بر ما سخت‌تر از گذشته خواهد کرد.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
قاسم عباسی شیران
|
Germany
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
6
2
سلام من مطمئنم رهبر انقلاب مثل همیشه از کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی حمایت خواهد کرد و حقوق هایشان مثل کارمندان کشوری و لشکری خواهد شد اما امید دارم کارگران هم مثل همیشه گوش به فرمان رهبر عزیزشان باشند و بدانند تا سنگر ولایت محفوظ باشد از گزند ها در امان خواهیم بود.
معصومه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
7
3
قطعا رهبر عزیز مون از قشر زحمتکش جامعه حمایت خواهند کرد
علی محمد رجبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
4
4
ازریس محترم کانون سپاسگزاریم بدینوسیله حمایت خودمان رااعلام می کنیم وخواستار اداره (سازمان تامین اجتماعی)توسط نهادهای کارگری هستیم مطمینیم که رهبر فرزانه انقلاب یکی ازدغدغه هایشان جامعه کارگری است.
سیما احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
0
3
سلام از ریس محترم کانون بازنشستگان سپاسگزاریم و خواهشمندیم درخواست جواب نامه ای که برای همسان سازی حقوق این قشر ضعیف جامعه که واقعا روزهای سختی رو می کذرونن را پیگیری کنند . خواهش میکنیم بعد از سی سال کار دیگه توان و تحمل این همه فشار اقتصادی رو نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
1
2
عیدی نیمه شعبان را به ما بازنشستکان همسانسازی است باتشکر
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
0
2
باسلام ودرود به شرفت درود به غیرتت خیلی مردونگی نشان دادید واز قشر کارگران ومستمری بگیران حمایت کردید.قطعا حضرت آقا هم حمایت میکنند از قشر ضعیف جامعه.انشالا
م. ه
|
Germany
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
2
طیف بسیاری از بازنشستگان امروزی کسانی هستند که برادری خودشان را به نظام در جبهه های جنگ و در صحنه های دیگر به اثبات رسانده اند نباید برای احقاق حقشان التماس کنند
داود قربانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
1
4
با سلام
ضمن آرزوی سلامتی روز افزون برای امام خامنه ای عزیز و تشکر از همه عزیزانی که برای مظلوم ترین قشر جامعه زحمت می کشد
نکته ای که مد نظر اینجانب هست اینه که چرا باید بی تفاوت باشیم تا به وضعیت فعلی دوچار شویم آیا این نوعی از مدیریت ضعیف را معنا نمیکند .
آیا وقت رسیدگی به وضعیت درونگروهی به کانونها نرسیده است .
واقعا که خیلی حرفها دارم برای گفتن ولی گوش شنوایی نیافتم
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
2
2
قطعا رهبری عزیز به داد کارگران همیشه در صحنه مرسه
مستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
0
2
مستمری بگیران تامین اجتماعی زیرفشارزتورم له شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
2
درود به رهبر عزیز وطرفدار قشر مظلوم درو د
رضا لک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
2
با سلام .و تشکر از پیگیری رییس کانون انشا.. با حکم حاکمیتی رهبری و پیگیری مجدانه کانون رفع تبعیض که باعث دولت بوده برطرف شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
0
3
منتظر اعلام نظر مقام معظم رهبری هستیم
مستمری بگیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
1
انشاله رهبر فرزانه بداد ما برسد تامین اجتماعی امان مارا برید اخه کل مزایا ی ما ند هزار تومن هم نمیشه حق اولا 12 حق مسکن 22 لشکری گشوری سه برابر ما مزایا دریافت میکنند چراهمسان سازی وعده شده شکاف حقوق بیدا میکنه دست به کرامت رهبر شدیم
صفدر محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
1
باسلام وتهیات الهی بررهبر انقلاب کاربزرگی که رییس کانون بازنشستگان تامین اجتمائ انجام داده وبه رهبرعزیزوفرزانه این پدر قشرکارگری بخثوص مشاغل سخت انجام داده بی شک درد دل این قشر زحمت کش وهمیشه ولای میباشد که اینبرادرعزیزمان به عرض معظم له رسانده وبی شک جواب بسیارخوشحال کننده ای در اتی خواهیم گرفت.تازنده ایم رزمنده ایم اقا جانم فدایت من جانباز فدایت بودم وهستم جانم به فربانت اقا خیلی درتنگنا هستیم خجالت میکشم ولی چاره ای نیست
صفدر محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
1
باسلام وتهیات الهی بررهبر انقلاب کاربزرگی که رییس کانون بازنشستگان تامین اجتمائ انجام داده وبه رهبرعزیزوفرزانه این پدر قشرکارگری بخثوص مشاغل سخت انجام داده بی شک درد دل این قشر زحمت کش وهمیشه ولای میباشد که اینبرادرعزیزمان به عرض معظم له رسانده وبی شک جواب بسیارخوشحال کننده ای در اتی خواهیم گرفت.تازنده ایم رزمنده ایم اقا جانم فدایت من جانباز فدایت بودم وهستم جانم به فربانت اقا خیلی درتنگنا هستیم خجالت میکشم ولی چاره ای نیست
مصطفی صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
1
سلام علیکم ورحمت الله.مابازنشستگان تامین اجتماعی امیدمان بعدازخداوندمنان شماهستیدولذا بنده به عنوان برادرشهید،رزمنده هشت سال دفاع مقدس وبازنشسته تامین اجتماعی ازان مقام رهبری عزیزوعادل تقاضای مساعدت ودستوربه قوه مجریه که اینقدرتبعیض بین ماوبازنشستگان اقربای همکاران خودقائل نشود.لذاامید سیملیون جمیت هیهات منظله.فقط تظلم خواهی کردم اگرادبیات نگارشم بدبودخودتان تجزیه تحلیل بفرمائید.وسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته.بازنشسته تامین اجتماعی مصطفی صادقی.این تقاضارا به رهبرعزیزم برسانید
کارمنددولت بازنشسته تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
1
سلام مقام محترم معظم رهبری را بخدا وائمه معصومین(ع)وامام خمینی قسم میدهم ورودنمایندوبه این قشر مظلوم ودرحقشان اجحاف شده و قانون همسان سازی بدرستی ویرای بازنشستگان سال۹۹ کاملا اجرانشده است رسیدگی ومسئولین قانون گریز و قانون شکن رابعنوان ضدانقلاب وضدولایت وفقیه تحت پیگرد قانونی قراردهند
فرهاد نجفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
0
0
درود بر جناب نماینده کارگران
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار