کد خبر: 996850
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳
جدیدترین اطلاعاتی که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در اختیار ایسنا قرار داده نشان می‌دهد که تعداد واحد‌های به بهره‌برداری رسیده و سرمایه‌گذاری در آن‌ها طی ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش داشته، اما تعداد اشتغال واحد‌ها طی این مدت کاهش یافته است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، طبق این آمار تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب تا پایان آذر ماه سال گذشته به ۹۹۳ شهرک و ناحیه رسید که نسبت به سال ۱۳۹۷ تغییری نداشته است.

همچنین تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال بهره‌برداری تا آذرماه سال ۱۳۹۸ به ۱۱۸ رسیده است. این در حالی است که تا پایان سال ۱۳۹۷ تعداد ۸۱۲ شهرک و نواحی صنعتی در حال بهره‌برداری مصوب شده بود.

تعداد واحد‌های صنعتی به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در ۹ ماهه سال گذشته نیز هزار و ۶۱۰ واحد بوده که در مقایسه با هزار و ۵۳۹ واحد به بهره‌برداری رسیده در سال مدت مشابه سال ۱۳۹۷، حدود ۶ /۴ درصد افزایش داشته است.

تعداد کل واحد‌های صنعتی به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تا پایان آذر ماه سال ۱۳۹۸ نیز به ۴۴ هزار و ۸۹۹ واحد رسیده است. این در حالی است که تعداد کل واحد‌های صنعتی به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تا پایان سال ۱۳۹۷ حدود ۴۳ هزار و ۴۷۳ واحد بوده است.

با وجود افزایش تعداد واحد‌های به بهره‌برداری رسیده، تعداد اشتغال این واحد‌ها در ۹ ماهه سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۲۵ هزار و ۲۷۳ و همچنین ۲۴ هزار و ۲۱۰ نفر بوده و ۲/ ۴ درصد کاهش یافته است؛ بنابراین میانگین اشتغال هر واحد نیز از ۱۶ نفر در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۷ به ۱۵ نفر در مدت مشابه سال ۱۳۹۸ رسیده است.

در مجموع تا پایان آذر ماه سال گذشته ۹۰۴ هزار و ۵۳۷ نفر در واحد‌هایی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بهره‌برداری رسیدند مشغول به کار بودند. البته تا پایان سال ۱۳۹۷ حدود ۸۷۶ هزار و ۶۵۰ نفر در این واحد‌ها شاغل بودند. به طور کلی میانگین اشتغال هر واحد در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ حدود ۲۰ نفر عنوان شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار