کد خبر: 996798
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
یک گروه بین‌المللی از محققان دارویی ساختند که مسیر‌های سلولی مورد استفاده ویروس SARS-CoV-۲ برای آلوده کردن میزبان را مسدود می‌کند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش روز جمعه پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، این تحقیقات، اطلاعات جدیدی را در رابطه با ویژگی‌های کلیدی ویروس جدید کرونا و تعاملات آن در سطح سلولی و همچنین نحوه آلوده شدن رگ‌های خونی و کلیه توسط این ویروس به دست می‌دهد.
پیش از این محققان یک پروتئین کلیدی موسوم به ACE ۲ را در غشای ویروس کرونا شناسایی کردند که یکی از گیرنده‌های اصلی شاخک‌های کرونا ویروس محسوب می‌شوند.
اکنون محققان شواهدی را به دست آوردند که داروی موسوم به hrsACE ۲ که به زودی توسط شرکت اروپایی Apeiron Biologics آزمایشات بالینی آن آغاز می‌شود، یک داروی ضد ویروس مناسب برای مقابله با Covid-۱۹ محسوب می‌شود.
محققان با کشت سلول‌های بافت کلیه و رگ‌های خونی نشان دادند که hrsACE ۲ قادر است میزان ویروس کرونا را در بافت آلوده بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ برابر کاهش دهد. همچنین با استفاده از ارگانوید‌های کلیه و رگ‌های خونی نشان دادند که ویروس کرونا قادر است این اندام‌ها را آلوده کرده و در آن‌ها تولید مثل کند.. ارگانوید به مجموعه‌ای از سلول‌ها گفته می‌شود که عملکردشان دقیقا مشابه بافت طبیعی است و گزینه مناسبی برای آزمایش انواع روش‌های درمانی محسوب می‌شود.
این یافته‌ها اطلاعات مهمی را در رابطه با توسعه بیماری در بدن فراهم می‌کند و نشان می‌دهد موارد پیشرفته Covid-۱۹ موجب ازکار افتادن مجموعه‌ای از اندام‌های بدن و آسیب‌های قلبی و عروقی است. در آزمایشات انجام گرفته، داروی hrsACE ۲ میزان ویروس کرونا را در این ارگانوید‌ها به میزان قابل توجهی کاهش داد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Cell منتشر شده است.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار