کد خبر: 996688
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
روحانی:
رئیس جمهور گفت: در روز‌های آینده ۴ میلیون تن کالا وارد کشور خواهد شد و حرکت خوبی برای بازار ما خواهد بود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد اقتصادی دولت از مردم ایران که در روز طبیعت به پروتکل‌ها توجه کردند تشکر کرد و گفت: این مراعات و همکاری اساس کاری است که به نقطه باثباتی دست پیدا کنیم و همه تلاش‌ها برای این است که فوتی‌ها کاهش پیدا کند و خانواده‌های داغداری را کمتر شاهد باشیم و مردم سلامت خود را در روز‌های آینده شاهد باشند.

وی افزود: جلسه امروز ما اقتصادی و در رابطه با شرایطی که در آن قرار داریم و تامین نیازمندی‌ها بود. به صاحبان کالا اعلام خواهد شد که چگونه کالاهایشان را از گمرک دریافت کنند. در جلسه امروز تصمیم خوبی اتخاذ شد و در روز‌های آینده ۴ میلیون تن کالا وارد کشور خواهد شد و حرکت خوبی برای بازار ما خواهد بود. در گمرک کالای دیگری هم وجود دارد که کالا‌های اساسی نیست، اما نیاز تولید است که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و وزارت صمت لیست آن کالا‌ها را مشخص خواهد کرد تا آزاد شود.

روحانی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی ترتیبات خاصی پیش‌بینی کرده تا ارز آن کالا‌ها تامین شود و تخلیه بنادر انجام بگیرد و کالا‌ها در دسترس مردم قرار بگیرند. در این جلسه بحثی هم در مورد تولیدات داخلی از جمله گندم انجام گرفت که امسال محصول خوبی خواهیم داشت و به تدریج درو و خریداری می‌شود. در خصوص نحوه خریداری گندم تصمیم‌گیری شد.

رئیس جمهور گفت: همچنین نسبت به منابع ارزی اقداماتی که وزارت خارجه باید انجام بدهد، تصمیم‌گیری شد. روابط تجاری با کشور‌های همسایه و پروتکل‌های بهداشتی که باید مراعات بشود هم بحث شد. بحث دیگری هم مطرح شد که تصمیم نهایی آن در اختیار ستاد کرونا خواهد بود و آن هم چگونگی کسب و کار‌ها بعد از بیستم فروردین خواهد بود. بحث اقتصادی آن در اینجا شد و بحث اصلی در وزارت کشور انجام خواهد گرفت و بعد در روز یکشنبه در ستاد ملی کرونا بحث خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام روحانی بیان داشت: سلامت مردم برای ما مهم است و مبارزه با فقر هم همچون مبارزه با کرونا برای ما مهم است. ان‌شاالله تصمیمات نهایی در روز یکشبه اتخاذ و به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی عنوان کرد: باید تشکر کرد از همه کسانی که در ایام تعطیلات در مراکز تولیدی مشغول فعالیت بودند. اقدامات خوبی انجام گرفته است. دیشب با وزارت بهداشت در تماس بودم. اکثر نیازمندی‌ها در داخل تامین می‌شود. از همه تولیدکنندگان و بخش‌های دیگر که مواد غذایی تامین می‌کنند هم باید تشکر کرد. از بانک‌های کشور هم تشکر می‌کنم. برای آینده و برای کسب و کار‌ها بار سنگینی را بر روی بانک مرکزی گذاشتیم تا فشاری که بر کسب و کار‌ها وارد آمده با تصمیات اتخاذ شده کمتر شود. از پلیس و هلال احمر نیز که این روز‌ها بسیار فعال هستند و برای سلامت مردم فعالیت می‌کنند، تشکر می‌کنم.

روحانی در پایان تاکید کرد: مساله کرونا مساله‌ای نیست که در فلان روز تمام بشود. کرونا ممکن است تا ماه‌های آینده یا تا پایان سال با ما باشد. باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. ان‌شاالله با یاری یکدیگر از این مرحله عبور خواهیم کرد.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رحمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
0
0
شنبه همه چیز یه روال عادی برمیگردد مطکئن باشید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار