کد خبر: 996562
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
سی.ان.ان گزارش داد
آخرین آمار منتشره از شیوع کروناویروس در جهان (یکشنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۹/ ۲۹ مارس ۲۰۲۰) تعداد بیماران کرونایی را در بریتانیا ۱۹٬۵۲۲ نفر و تعداد کل متوفیات را ۱٬۲۲۸ نفر نشان می‌دهد. طبق آمار رسمی، هم‌اکنون بریتانیا در رده پائین‌تر از ایران (۳۸٬۳۰۹ بیمار و ۲۶۴۰ فوت) و بالاتر از سوئیس (۱۴٬۸۲۹ بیمار و ۳۰۰ فوت) جای دارد.
سرویس بین‌الملل جوان آنلاین: دکتر عبدالله شهبازی، تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل و تاریخ‌پژوه برجسته، در کانال تلگرامی خود با اشاره به گزارشی از شبکه سی‌.ان.ان نشان داد بریتانیایی‌ها به دلیل کمبود کیت آزمایش نمی‌توانند آمار واقعی تعداد مبتلایان به کرونا را احصا کنند. او نوشته است:
 
آخرین آمار منتشره از شیوع کروناویروس در جهان (یکشنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۹/ ۲۹ مارس ۲۰۲۰) تعداد بیماران کرونایی را در بریتانیا ۱۹٬۵۲۲ نفر و تعداد کل متوفیات را ۱٬۲۲۸ نفر نشان می‌دهد. طبق آمار رسمی، هم‌اکنون بریتانیا در رده پائین‌تر از ایران (۳۸٬۳۰۹ بیمار و ۲۶۴۰ فوت) و بالاتر از سوئیس (۱۴٬۸۲۹ بیمار و ۳۰۰ فوت) جای دارد. شبکه سی. ان. ان. در گزارشی این مسئله را مورد بررسی قرار داده که چرا آمار بریتانیایی کرونا در مقایسه با کشور‌های دارای وضعیت مشابه کمتر است.

طبق این گزارش، دولت بریتانیا می‌گوید که سیستم بهداشتی این کشور فعلاً فاقد توان کافی برای گرفتن تست از همه کسانی است که علائم کرونا را دارند و لذا فقط از بیمارانی تست می‌گیرد که در بیمارستان بستری می‌شوند. در بریتانیا به افرادی که علائم ملایم بیماری دارند یا محتمل است بهبود یابند گفته می‌شود در خانه بمانند و به این ترتیب شمار آنان به آمار کرونا وارد نمی‌شود. ولی در آلمان از همه کسانی تست گرفته می‌شود که دارای علائم شبه سرماخوردگی هستند و در ۱۴ روز گذشته با یک بیمار تست مثبت کرونایی در تماس بوده‌اند یا به منطقه دارای ریسک بالا سفر کرده‌اند؛ و در کره جنوبی گرفتن تست برای هر کس که پزشک لازم بداند مجانی و ممکن است و دولت نیز از طریق تست تماس‌های بیماران کرونایی را پیگیری می‌کند.

تعداد نسبتاً پائین تست‌های بریتانیا می‌تواند کمک کند به فهم این مطلب که چرا در آمار‌های منتشره در نقشه‌های کرونایی تعداد مبتلایان به کرونا در بریتانیا در مقایسه با سایر کشور‌های اروپایی پائین‌تر است. این امر الزاماً بدان معنا نیست که تعداد بیماران کرونایی در بریتانیا کمتر است بلکه بدان معناست که افراد کمتری تست شده‌اند؛ و نیز بالا بودن نرخ مرگ‌ومیر در آمار بریتانیا به این دلیل است که در این کشور تنها از کسانی تست کرونا گرفته می‌شود که به شدت بیمارند.

گرفتن تست کرونا و گزارش از آن حتی در درون یک کشور نامنسجم است چه رسد به کشور‌های مختلف که هر یک معیار‌های خود را دارند. اینکه از چه کسی تست گرفته شود، و کجا و در چه زمانی، می‌تواند تغییر کند و این تغییرات و مکث‌های زمانی الزاماً در داده‌هایی که دولت‌های مختلف منتشر می‌کنند ضبط نمی‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار