کد خبر: 996501
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
از تولید میلیونی اقلام بهداشتی تا حمایت از کسب و کار‌ها
سازمان بسیج مستضعفین و اقشار مختلف این نهاد از جمله بسیج پزشکی، اساتید و دانشجویی به صورت شبانه‌روزی برای مقابله با ویروس کرونا به کمک ستاد مبارزه با کرونا آمدند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: با شیوع ویروس کرونا در کشور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین و اقشار مختلف بسیج از جمله بسیج جامعه پزشکی، بسیج اساتید و بسیج دانشجویی به صورت شبانه‌روزی برای مقابله با این ویروس به کمک دولت و ستاد مبارزه با کرونا آمدند و با انجام اقدامات مختلف، از تولید ماسک و اقلام بهداشتی گرفته تا ضدعفونی معابر و خیابان‌ها و ساخت تجیهرات پزشکی تلاش کردند تا هرچه زودتر شاهد ریشه‌کن شدن کرونا باشیم.

در ادامه این گزارش بخشی از فعالیت‌های این روز‌های بسیجیان از نظرتان می‌گذرد:

 تولید بیش از ۴۰ میلیون ماسک در بسیج

به گفته رئیس سازمان بسیج مستضعفین، بیش از ۴۰ میلیون ماسک تا امروز توسط بسیج با نظارت سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت تولید شده است.

سردار سلیمانی همچنین ضمن تشکر از نیرو‌های درمانی در مبارزه با کرونا گفت: امروز نبرد اصلی ملت ایران مبارزه با ویروس کرونا است. خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی، وزارت بهداشت و کادر درمانی نشان دادند در معرفی ظرفیت‌های جدید و مبارزه با یک اپیدمی بیولوژیک بسیار توانمند هستند.

سردار سلیمانی تاکید کرد: همانطور که وزیر بهداشت در سخنان خود اعلام کرد این ویروس مهار شده و البته انشالله به زودی شاهد مهار کامل آن خواهیم بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به شکوه حضور مردم در کنار هم برای مبارزه با ویروس کرونا ادامه داد: در سراسر کشور مردم عزیز ما به میدان آمدند، و شجره طیبه بسیج هم در قالب طرح مبارزه با ویروس کرونا یک تفاهم نامه در اوایل اسفند با وزارت بهداشت امضا کردند که در قالب همین طرح بسیج ملی بود که بسیج با تجربه واکسیناسیون فلج اطفال در دهه ۷۰ و طرح سنجش فشار خون در سال گذشته مجددا در کنار وزارت بهداشت حضور یافت.

سلیمانی بیان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی توانست یک برگ زرین دیگری را در مبارزه با کرونا رقم بزند، همانطور که سخنگوی وزارت بهداشت مرتب اعلام می‌کند بیش از ۵۰ میلیون نفر در کشور غربالگری شده اند.

وی با اشاره به تجهیز دستگاه PCR سیار در بسیج گفت: این دستگاه در خدمت وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت، در واقع یک تجربه گران‌سنگ سیستم درمانی ما در مبارزه با جنگ‌های بیولوژیک بدست آورد، بالاخره ما از یک مساله هم نباید غفلت کنیم که دستگاه‌ها و مافیایی در دنیا هستند که منافعشان در ایجاد جنگ‌های بیولوژیک است، ویروس کرونا هم فارغ از اینکه چه منشا دارد می‌تواند یک الگو برای نظام سلطه باشد تا از این ظرفیت برای اهداف پلید خود در بخشی از دنیا استفاده کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: ما بیش از ۴۰ میلیون ماسک تا امروز توسط بسیج با نظارت سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت ساخته ایم، در ساخت مواد ضد عفونی کننده و اقلام مورد نیاز مردم هم فعالیت داشته ایم.

* راه اندازی آزمایشگاه سیار تشخیص ویروس کرونا برای اولین بار

براساس این گزارش، نخستین دستگاه تست سیار کرونا صبح امروز (شنبه ۹ فرودین ۹۹) با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین رونمایی شد.

این دستگاه که ظرفیت حمل ۲۰۰ نمونه آزمایشگاهی را دارد، برای اولین بار در ایران پاسخ تست دو مرحله را به مدت ۳ ساعت و بصورت سریع مشخص میکند.



این سیستم همچنین مورد تایید انستیتو پاستور قرار گرفته و طی دو هفته گذشته خودرو کشنده آن طراحی شده است.

ابراهیم متولیان رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در مراسم رونمایی از این آزمایشگاه سیار اظهار داشت: این سیستم برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شده و آزمایشگاهی است که تست کرونا و سایر ویروس‌ها را انجام می‌دهد.

متولیان گفت: این دستگاه می‌تواند به صورت سریع نسبت به سایر دستگاه‌ها آزمایش‌ها را انجام دهد و مورد تأیید انستیتو پاریس قرار گیرد. این سیستم آزمایشگاهی در مرکزی که احتیاج به انجام تست را دارد مستقر می‌شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی اظهار داشت: ویروس کرونا در زمان طلایی خود یعنی چهار ساعت می‌تواند به این سیستم برای انجام آزمایش برسد و ما با انجام این آزمایش جواب را به صورت تلفنی به مراکز ارسالی اعلام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از این دستگاه اول این آزمایشگاه سیار نصب شده و ظرفیت انجام ۲۰۰ تست را دارد، ضمن اینکه می‌توانیم این ادعا را کنیم که سیستم پزشکی کشور هیچ کمبودی ندارد، اما احتیاج به یک مدیریت واحد دارد که اکنون بسیج همگام با وزارت بهداشت فعالیت خود را انجام می‌دهد و هر جا لازم باشد کادر بسیج جامعه پزشکی حضور پیدا می‌کند.

 عملکرد گروه‌های جهادی برای مبارزه با کرونا

قرارگاه جهادی مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی هم روزانه هزاران عدد ماسک تولید و به همراه بسته‌های بهداشتی در مناطق مختلف کشور توزیع می‌کند. امروز نیز این ستاد در استا‌ن‌های مختلف به فعالیت خود ادامه داده و این فعالیت‌ها تا ریشه‌کن شدن کامل کرونا ادامه خواهد داشت.

بر همین اساس هم اکنون ۲۲ هزار گروه جهادی فعال با ۲۵۰ هزار جهادگر و ۲۵۳ گروه جهادی دانشجویی با ۹۰۰ دانشجوی جهادگر در این کار همکاری دارند.

تولید و انتشار محتوای آموزشی، ضدعفونی کردن اماکن و معابر، تامین نیروی مراکز درمانی، تامین اقلام بهداشتی، آموزش بهداشت و مشاوره تلفنی از جمله اموری بود که این گروه‌ها امروز برای مبارزه با کرونا انجام دادند.

 تولید روزانه ۵ هزار ماسک به دست دانشجویان در لانه جاسوسی سابق آمریکا

روزانه ۵ هزار ماسک به دست دانشجویان بسیجی در لانه جاسوسی سابق آمریکا تولید و به همراه مواد ضدعفونی کننده به صورت رایگان در اختیار مردم مناطق محروم قرار داده می‌شود.

براساس این گزارش، در همان روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کشور، بسیج دانشجویی قرارگاه مبارزه با کرونا را تشکیل داد و هم اکنون هر روز دانشجویان بسیجی در کارگا‌هایی که در زیر مجموعه این ستاد راه اندازی شده دور هم جمع می‌شوند تا به مردم خدمات رسانی کنند.

در همین راستا تعدادی از دانشجویان به صورت جهادی و داوطلبانه وظیفه تولید ماسک و موادضدعفونی کننده را برعهده گرفته اند و تعدادی از دانشجویان هم اقلام تولید شده در مناطق محروم توزیع می‌کنند.

این اقدامات تنها بخشی از اقدامات است که توسط دانشجویان بسیجی در لانه جاسوسی سابق آمریکا انجام می‌شود، و دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های مختلف نیز در این روز‌ها برنامه‌های خاص خود را برای مبارزه با کرونا دارند.

فعالیت ۷ هزار دانشجوی بسیجی برای مبارزه با کرونا/ اعزام دانشجویان پزشکی به بیمارستان‌ها

صادق مفرد معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی در تشریح آخرین اقدامات قرارگاه مبارزه با کرونا این سازمان گفت: بعد از تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در سازمان بسیج دانشجویی تاکنون حدود ۷ هزار نفر از دانشجویان در سراسر کشور در حال فعالیت هستند که برخی به صورت انفرادی و برخی در قالب گروه‌های جهادی عمل می‌کنند.

وی افزود: از لحاظ گروهی ۵۰ گروه پزشکی فعال هستند، ۱۵۱ گروه جهادی نیز در حال فعالیت هستند که ۶ هزار و ۴۰۰ نفر نیز در استان‌ها برای همکاری اعلام آمادگی کردند که از این تعداد بیش از ۳۵۰ نفر از کادر درمانی و دانشجویان پزشکی و پرستاری هستند که آماده اعزام به نقاط حساس مانند استان‌های گیلان و مازندران که اوضاع بحرانی دارند، هستند.

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: در حال رایزنی با وزارت بهداشت برای اعزام این نیرو‌ها هستیم و تا به این لحظه ۲۸۰ نفر کادر درمانی توسط بسیج دانشجویی به مراکز درمانی اعزام شده و ۷۸۰ نفر نیز در مراکز تلفنی حضور دارند و در حال مشاوره تلفنی به وسیله سامانه تلفنی ۴۰۳۰ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هستند.

مفرد ادامه داد: ایستگاه‌های سلامت در ۱۶ استان کشور با هدف آموزش بهداشت پیشگیرانه راه اندازی شده است که ۹۵۰ نفر نیروی آموزش بهداشت داریم که در این مراکز به مردم آموزش بهداشت فردی ارائه می‌دهند.

وی اعلام کرد: در بخش تولیدی در ۲۵ استان کارگاه تولیدی ماسک و مواد ضدعفونی کننده و نیز لباس کادر درمانی در حال فعالیت هستند که بخشی فعالیت خود را شروع کرده و برخی در حال راه اندازی هستند، البته گروهی نیز در بخش توزیع مواد مانند ماسک فعالیت می‌کنند.

مفرد تاکید کرد: در تهران هم پارچه مورد نیاز برای تولید ۵۰ هزار ماسک تهیه شده، در شهر‌های اطراف نیز طبق برنامه ریزی‌ها به دنبال افزایش این مقدار در روز‌های آینده هستیم.
معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی اشاره کرد: در بخش ضدعفونی کردن معابر، مساجد و مدارس نیز نیرو‌های جهادی در حال فعالیت هستند و با کمک خیرین آماده ضدعفونی کردن معابر شهر‌های مختلف می‌باشند.

مفرد تصریح کرد: در کنار همه این فعالیت‌ها گروه جهادی دانشگاه شریف و گروه جهادی مهدویون سایتی به نام سایت «آلاء» معرفی کرده‌اند که امروز هزاران نفر در روز از آن بازدید می‌کنند که در حال آموزش مجازی به دانش آموزان هستند.

وی گفت: با توجه به تعطیلی مدارس به دنبال جبران عقب ماندگی آن‌ها هستند که در حال تامین استودیو این گروه نیز هستیم که البته برای برخی موارد فعال شده و برای مابقی مقاطع تحصیلی نیز به زودی فعال خواهد شد.

مفرد اظهار داشت: برخی از دانشگاه‌ها مباحث علمی‌تری برای نحوه ضدعفونی کردن معابر ارائه کردند که در حال بررسی هستیم و در صورت صدور مجوز انجام می‌شود مانند استفاده از اشعه UV برای ضدعفونی کردن مترو، جایگزین کردن محلول اتانول با مواد دیگر با توجه به افزایش قیمت و کمبود این محلول بحث جایگزینی انجام شود که در حال دریافت مجوز هستیم.

راه‌اندازی پویش حمایت از کسب و کار‌های مستضعفان از سوی بسیج اساتید کشور

اساتید بسیجی دانشگاه‌های مختلف هم با برنامه‌های مختلف برای مبارزه با کرونا دست به کار شده‌اند.

بسیج اساتید اعلام کرد با توجه به شرایط ایجاد شده در کشور و درخواست‌های مکرر اساتید استان‌های سراسر کشور مبنی بر لزوم مشارکت در ارسال کمک‌های مالی به اقشار مستضعف آسیب دیده از انتشار ویروس کرونا، با هماهنگی صورت گرفته در سازمان بسیج مستضعفین، علی‏‌محمدی دبیرستاد مبارزه با کرونای سازمان بسیج اساتید کشور مأمور شد تا با عنوان پویش جنبش استادی ایران در حمایت از کسب و کار‌های مستضعفین کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک‌های نقدی استادان و مدرسان دانشگاه‌های کشور را ساماندهی کند.

براساس اعلام روابط عمومی سازمان بسیج اساتید، در این راستا کمک‌های جمع آوری شده اساتید از سوی مراکز استانی بسیج اساتید به شماره شبای اعلام شده به نام سازمان بسیج اساتید واریز خواهد شود.

گفتنی است اشخاصی هم که تمایل به واریز کمک‌های مالی به طور مستقل را دارند می‌توانند از طریق واریز به شماره شبا IR۵۹۰۶۳۰۱۸۵۶۰۴۲۰۷۳۵۱۳۷۴۰۰۱ به نام بسیج اساتید دانشگاه تهران اقدام کنند.

یادآوری می‌شود متعاقباً کمک‌های دریافتی در قالب تفاهم نامه و با نظارت نماینده جنبش استادی به کمیته امداد امام خمینی (ره) برای کمک به توانمندسازی کسب و کار‌های کوچک تحت پوشش این نهاد انقلابی تحویل‏خواهد شد.

ضمناً جهت هماهنگی مستمردر این موضوع، برای هر استان رابطی مشخص شده که توسط سامانه پیامکی به رؤسا و جانشینان اطلاع رسانی خواهد شد.
 همکاری گروه‌های علمی-جهادی اساتید بسیجی تهران با مدافعان سلامت

جلیل دارا مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران گفت: هم اکنون در ۵۰ دانشگاه و پژوهشگاه‌های تهران گروه‌های علمی– جهادی اساتید آماده خدمت رسانی و همکاری با مدافعان سلامت در جهت مقابله با بیماری کرونا هستند.

وی افزود: اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران در قالب این گروه‌ها هم آماده کمک رسانی علمی و فنی در این زمینه هستند و هم اعلام آمادگی کرده اند که با حضور میدانی در مراکز درمانی برای مقابله با ویروس کرونا به مدافعین سلامت کمک رسانی کنند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران گفت: تعدادی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های تهران با محوریت گروه‌های علمی – جهادی مذکور در قالب اندیشکده‌ها و شرکت‌های دانش بنیان آماده تولید مواد و ژل‌های ضد عفونی کننده هستند که در صورت حمایت و تامین مواد اولیه اقدام به تولید و توزیع خواهند کرد.

وی گفت: همچینن اساتید در بخش دیگری از اساتید در کمک به اطلاع رسانی صحیح علمی به مردم و جامعه در قالب گروه‌های علمی در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند.

وی گفت: طی اعلام همکاری‌ای که با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و از طرفی با مجموعه هایی، چون سپاه تهران داریم گروه‌های علمی – جهادی مذکور با دغدغه‌های ملی و اعتقادی و با داشتن روحیه بالای جهادی آماده هر نوع خدمت رسانی با تخصص‌های خاص هستند.

دارا تصریح کرد: مجموعه مرکز نشر ارزش‌های ماندگار مدافعین سلامت با محوریت بسیج اساتید کشور فعال شده است که در حال دریافت ایده‌های اساتید و بکارگیری آن در جهت معضل پیش آمده است.

وی گفت: اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران همچون گذشته که در جهت خدمت رسانی به محرومین فعال بودند در حال حاضر و شرایط پیش آماده داوطلبانه در خدمت سلامت کشور خواهند بود.

هم اکنون اقشار مختلف بسیج در شهر‌های مختلف کشور مشغول به فعالیت هستند و با همکاری با ستاد مبارزه با کرونا به صورت شبانه روزی پا به پای مدافعان سلامت و گروه‌های مختلف دیگر برای ریشه‌کن کردن کرونا تلاش می‌کنند.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
0
0
زنده وپایدار باشید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار