کد خبر: 996469
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
ظریف خطاب به مقامات آمریکا:
وزیر خارجه با بیان اینکه آمریکا چندین دانشمند ایرانی را بدون هیچ اتهامی و یا با اتهامات ساختگی تحریمی، به گروگان گرفته و آنها را آزاد نمی‌کند، خطاب به مقامات آمریکا گفت: هموطنان ما را آزاد کنید.
سرویس بین‌الملل جوان آنلاین: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز (جمعه) با اشاره به مصاحبه یک دانشمند ایرانی زندانی با روزنامه گاردین در توئیتی خطاب به مقامات آمریکایی گفت: هموطنان ما را آزاد کنید.

وی نوشت: «ایالات متحده، چندین دانشمند ایرانی را بدون هیچ اتهامی و یا با اتهامات ساختگی تحریمی، به گروگان گرفته و آن‌ها را آزاد نمی‌کند؛ حتی در شرایطی که دادگاه‌های خودش این اتهامات پوچ را رد کرده‌اند.»

وی افزود: «ایالات متحده حتی از دادن مرخصی درمانی به افراد بیگناهی که در دوره شیوع کرونا در زندان‌هایی دهشتناک زندانی شده‌اند، خودداری می‌کند.»

وزیر خارجه خطاب به مقامات آمریکایی عنوان کرد: «هموطنان ما را آزاد کنید.»

به گزارش جوان آنلاین، «سیروس عسگری» دانشمند ایرانی که علی‌رغم تبرئه شدن از نقض تحریم‌های ایران در دادگاه آمریکا، هنوز در بازداشتگاه به سر می‌برد، به روزنامه گاردین گفته که مأموران آمریکایی از ارائه ماسک و مواد ضد عفونی‌کننده به زندانی‌ها امتناع می‌کنند.

وی‌ضمن اشاره به وضعیت آلوده و پر ازدحام بازداشتگاه‌های «پلیس مهاجرت و گمرک ایالات متحده»، عنوان کرده که مأموران این سازمان تقریبا هیچ اقدامی برای مقابله با شیوع ویروس «کووید۱۹» در این مکان‌ها انجام نمی‌دهند و بیماران مبتلا را به حال خودشان رها می‌کنند تا بمیرند.

گفتنی است آمریکا در حالی از دادن مرخصی به زندانیان ایرانی آن هم در شرایط شیوع کرونا امتناع می‌کند که ایران اخیرا به «مایکل وایت» تبعه آمریکایی زندانی در ایران مرخصی داد.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حیدر صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
0
1
یک برنامه بریزید که یک فرمانده مقام بالا در ارتش آمریکا را گروگان بگیرید و با زندانیان ایرانی در آمریکا مبادله کنید . البته بدون دخالت ظریف و دولت فعلی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار