کد خبر: 996327
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
وزیرخارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با ظریف:
لاوروف در گفتگوی تلفنی با ظریف گفت: روسیه از آمریکا می‌خواهد که تحریم‌های ایران که مانع مبارزه با کرونا می‌شود را هر چه سریعتر برچیند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزرای خارجه ایران و روسیه سه شنبه شب تلفنی گفتگو کردند.

در این گفتگوی تلفنی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه طرفین در خصوص شرایط حاضر و متاثر از شیوع ویروس کرونا در دو کشور و جهان خصوصا تلاش کشورمان برای مقابله با آن در شرایط ناشی از تحریم‌های یکجانبه، تحولات جاری سیاسی در افغانستان و تلاش‌های بین المللی علیه تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشور‌های مختلف گفتگو تبادل نظر کردند.

لاوروف در این گفتگو تاکید کرد: روسیه از آمریکا می‌خواهد که تحریم‌های ایران که مانع مبارزه این کشور با اپیدمی کرونا می‌شود را هر چه سریعتر برچیند.

به گزارش فارس، ظریف در پی شیوع کرونا رایزنی‌های تلفنی را با برخی همتایان خود صورت داد و از آن‌ها خواست که با تحریم‌های آمریکا علیه ایران همراهی نکنند. وی پیش از این با وزرای خارجه فرانسه، اندونزی، سوئد، آفریقای جنوبی، انگلیس، روسیه، چین، صربستان، کرواسی، پاکستان جمهوری آذربایجان، اتریش، نروژ، کنیا، نیجریه، بلغارستان و... و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفتگو کرده بود.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان‌های بین‌المللی و وزرای خارجه همه کشور‌ها ارسال شد، بر ضرورت رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرد. وی همچنین اخیرا نیز گفتگویی تلفنی با گوترش در این خصوص داشت.

ظریف و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه ۱۴ اسفند ماه نیز در گفتگویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات مربوط به کرونا، اقدامات ایران، مناسبات اقتصادی دو جانبه، شرایط جاری در ادلب سوریه و روند آستانه رایزنی و تبادل نظر کرده بودند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار