کد خبر: 996301
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا از غربالگری بیش از ۴۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در طرح ملی مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: اکنون تخت کافی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا تأمین شده و کمبودی وجود ندارد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حمیدرضا جمشیدی، دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در نشست خبری اظهار داشت: بیش از ۴۱ میلیون نفر از جمعیت کشور که بیش از ۵۰ درصد جمعیت هدف ما هستند، در طرح بسیج مبارزه با کرونا غربالگری شدند؛ ضمن اینکه بیش از ۱۲۰۰ مرکز درمانی، خدمات سرپایی را ارائه می‌دهند و بسیاری از بیمارستان‌های ما نیز در این خصوص فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تخت کافی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا تأمین شده است، گفت: البته ادعا نمی‌کنیم که نقاط ضعفی وجود ندارد، اما حجم زیادی از ماسک و تجهیزات پزشکی رسیده است و در حال توزیع در دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم.

دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با حضور رئیس‌جمهور، خاطرنشان کرد: کمیته‌هایی تشکیل شده و هرکدام از آن‌ها وظایفی دارند. اکنون اقداماتی که در وزارتخانه‌ها، نیرو‌های مسلح، نهاد‌های عمومی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان و... انجام شده است، اتفاقات خوبی است و همه به خوبی در حال فعالیت بوده و حجم همکاری‌ها گسترده است؛ البته مشکل، ساده و کوچک نیست و جای تلاش بیشتری دارد.

جمشیدی یادآور شد: پیشنهادی توسط وزارت بهداشت به ستاد ملی مبارزه با کرونا داده شد که این پیشنهاد به کمیته کارشناسی این ستاد ارجاع شده تا بتوانند امروز آن را نهایی کنند و اگر تا امشب نهایی شده و ابلاغ شود، آن را اعلام می‌کنیم.

وی درباره زمان پایان شیوع ویروس کرونا، گفت: ما سه استراتژی را می‌توانیم اعمال کنیم که شامل مداخلات حداقلی، متوسط و حداکثری است. برآورد متخصصان این است که مداخلات ما بالاتر از حد متوسط است و اینکه چه زمانی ویروس از بین می‌رود، زمانی است که همه مردم و بخش‌های مختلف بتوانند تمام دستورالعمل‌ها را رعایت کنند، اما باید بدانیم ما با موجود زنده و پیچیده‌ای روبه‌رو هستیم و امیدواریم با اقدامات خود، زمان آن را کوتاه کنیم.

دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا افزود: طرح غربالگری طرحی گسترده بوده است؛ ضمن اینکه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها نیز اثر خود را گذاشته و آثار آن را می‌بینیم؛ البته ما روی این موضوع مانور نمی‌دهیم تا خبر‌های خوش‌تری را به مردم بدهیم. داستان ما با ویروس کرونا مانند و کشتی‌گیری است که ثانیه به ثانیه با هم مبارزه می‌کنند؛ بنابراین ما باید با تمام قدرت و تا آخرین لحظه که با این ویروس درگیر هستیم مبارزه خود را ادامه دهیم.

وی درباره فعالیت پزشکان بدون مرز، خاطرنشان کرد: اکنون درصد تخت اشغال نشده زیادی داریم و در استان‌هایی که با این موضوع بیشتر درگیر هستند نیز این ظرفیت وجود دارد و در حال حاضر ضرورت اضافه کردن بیمارستان‌های صحرایی وجود ندارد؛ البته ممکن است این نیاز ۱۰ تا ۲۰ روز آینده احساس شود، ولی به اندازه کافی تخت داریم و در سه استان نیز بیمارستان صحرایی ایجاد شده، اما این بیمارستان‌ها خالی هستند.

جمشیدی اضافه کرد: ما از این موضوع استقبال می‌کنیم و هر لحظه که نیاز به پزشکان بدون مرز و هرکس قصد کمک دارد، باشد، از آن استفاده خواهیم کرد.

دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره «مشارکت نیرو‌های داوطلب و بسیجی در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا» اظهار داشت: ما با اجرای این طرح چند هدف را دنبال می‌کنیم؛ اینکه تمام عمده جمعیت کشور را غربالگری کرده و موارد مشکوک را شناسایی کنیم که این کار از طریق تلفن و اپلیکیشن وزارت بهداشت انجام می‌شود.

وی افزود: اکنون بیش از ۴۰ میلیون از جمعیت کشور غربالگری شده‌اند و فضای جغرافیایی، اماکن و محیط مورد توجه است؛ مانند اینکه پمپ‌بنزین‌ها چه اقداماتی را انجام دهند یا اینکه سالن‌های ورزشی فعالیتی نداشته باشند. بیش از ۸۰ هزار نیروی سازمان‌یافته داوطلب و بسیجی و نیروی سازمان یافته آموزش دیده و مشارکت دارند و با ما همکاری می‌کنند.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
0
عجیب اینه که منع رفت و آمد بین شهری ممنوع نشده
از اولیات و بدیهیات و واجبات و لازم حتمیه
حتی تردد درون شهری هم باید کم و در مواقع لازم باشه
ادارات و سازمان ها و کارگاهها و کارخانجات هم باید تحت تدابیر لازم باشند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار