کد خبر: 996299
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۷۶۲ مبتلای جدید به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین:کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص آمار جدید مبتلایان به ویروس کرونا گفت: از روز گذشته تا امروز تعداد مبتلایان ۱۷۶۲ مورد افزایش یافته است.

وی افزود: دلیل افزایش تعداد مبتلایان بیماریابی فعال وزارت بهداشت از طریق طرح غرابلگری است.

جهانپور گفت: ۸۹۳۱ نفر از مبتلایان ظرف این روز‌ها با حال عمومی مرخص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در این مدت ۱۲۲ نفر فوت کرده اند که تعداد کل فوت شدگان به ۱۹۳۴ نفر رسید.

وی درخصوص ادامه تعطیلی ادارات گفت: مصوبه این است که با نظر روسای دستگاه‌های مربوطه حداکثر یک سوم از نیرو‌ها به جهت رفع کار‌های الزامی در ادارات حضور داشته باشند و کاهش حضور پرسنل را شاهد باشیم.

جهانپور گفت: این شیفت بندی فقط برای انجام امورات ضروری است و تلاش می‌کنیم با این فاصله بندی زنجیره ابتلا به کرونا را کاهش بدهیم.

سخنگوی وزارت بهداشت از غربالگری بیش از ۴۱ میلیون نفر خبر داد و گفت: در مجموع تا ظهر امروز ۲۴۸۱۱ نفر به کرونا مبتلا شده اند.

وی افزود: انتظار داشتیم تعداد موارد شناسایی شده افزایش داشته باشد و سیر افزایش داریم که بخشی از آن بخاطر پوشش گسترده غربالگری در کشور است.

جهانپور حلقه اول را در شناسایی افراد مبتلا به کرونا خود اظهاری مردم در سامانه سلامت برشمرد و گفت: موضوع طرح فاصله گذاری اجتماعی توسط وزارت بهداشت به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارجاع شد. مصوبه این است که با تشکیل کمیته امنیتی و اجتماعی به رساست وزیر کشور حسب مورد با توجه به الگوبومی و ساختار فرهنگی اقدامات لازم در خصوص ورود و خروج از شهر و.. انجام شود که پس از تصویب در کمیته تصمیم گیری می‌شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار