کد خبر: 996268
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کمبودی در تجهیزات، دارو و لوازم حفاظتی کادر درمانی کرونا نداریم
دبیر علمی کمیته درمان ستاد فرماندهی کرونا ویروس آ‌ٰذربایجان‌شرقی گفت: بااشاره به اینکه شایعاتی در خصوص کمبود دارو و تجهیزات وجود دارد، گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه شدید علیه کشورمان تا این لحظه چه از نظر دارو و تجهیزات و چه از نظر تامین اقلام حفاظتی کادر درمانی کمبودی وجود ندارد.

علی تقی‌زادیه با اشاره به فزونی تعداد مبتلایان در جامعه  نسبت به بیماران بستری در مراکز درمانی اظهار داشت: با توجه به شیوع و همه‌گیری این بیماری و آمارهای به‌دست آمده تعداد مبتلایان در جامعه چندین برابر افراد بستری در مراکز درمانی بوده و در شرایط موجود امکان نمونه‌گیری برای تمام افراد جامعه وجود ندارد.

دبیر علمی کمیته کرونا ویروس افزود: با توجه به اینکه تمام موارد نمونه‌گیری در بیمارستان‌ها و از بیماران بستری انجام می‌گیرد، از این رو تمام موارد مثبت نیز مربوط به بیماران بستری بوده و از بیماران سرپایی نمونه‌گیری نمی‌شود. 

درصد مرگ و میر ما پائین‌تر از میانگین جهانی است 
 
تقی‌زادیه در پاسخ به  سوال فارس در تبریز که به نظر می‌رسد تعداد مرگ و میرها نسبت به میانگین‌های جهانی بیشتر است، گفت: نسبت مرگ و میر به نسبت بیماران بستری در مراکز درمانی محاسبه و ارائه می‌شود، حالا تصور کنید اگر تمام افراد مبتلا در جامعه شناسایی شده و بر تعداد بیماران بستری افزوده شود، درصد مرگ و میر ما پایین‌تر از میانگین تعیین شده جهانی خواهد بود و اعداد ارائه شده در خصوص مرگ و میر قابل اعتماد نیست. 
 
دبیر علمی کمیته  ستاد فرماندهی مقابله با کرونا ویروس، یادآور شد: با وجود افزایش تعداد مبتلایان و نیز افزایش درصد بیماران بدحال در بیمارستان‌ها تعداد مرگ و میرها کاهش یافته است. 
 
کمیته علمی به‌طور مستمر و روزانه برگزار می‌شود

وی ادامه داد: به طور مستمر و روزانه جلسات کمیته علمی با حضور تمام اساتید ریه  و متخصصان  عفونی برگزار شده و آخرین استانداردهای درمانی ارائه شده از سوی وزارت متبوع و منابع جهانی بررسی و به مورد اجرا گذارده می‌شود. 
 
 کمبودی در تجهیزات، دارو و لوازم حفاظتی کادر درمانی نداریم 
 
تقی‌زادیه ضمن اشاره به اینکه شایعاتی در خصوص کمبود دارو و تجهیزات وجود دارد، متذکر شد: با وجود تحریم‌های ظالمانه شدید علیه کشورمان تا این لحظه چه از نظر دارو و تجهیزات و چه از نظر تامین اقلام حفاظتی کادر درمانی کمبودی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در بحث تامین اقلام داروئی و تجهیزات مصرفی سختی‌ها و مشکلات زیادی داریم و بر همین اساس تمام ارگان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی دست به دست هم داده‌اند، تا بتوانیم از این بحران با سربلندی عبور کنیم و بنده از این فرصت استفاده کرده و از تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها و نیروهایی که در تهیه اقلام و انتقال آنها به مراکز درمانی تلاش و کرده و یاری‌رسان بخش درمان بوده‌اند صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر