کد خبر: 996266
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
مهمانان مشکوک به کرونا در آذربایجان شرقی ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مهمانان مشکوک به کرونا در استان ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند.

 محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی  در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با موضوع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در استان، اظهار کرد: اگر نکات مثبت و قوت گفته می‌شود به منزله شرایط ایده‌آل و عبور از بحران نیست و همچنین حالت برعکس دارد بلکه ما تلاش داریم تا شرایط را واقع‌بینانه گفته تا از بحران عبور کنیم.

آذربایجان‌شرقی رتبه هفدهم به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت در کرونا دارد

وی با بیان اینکه گاها برخی گزارش‌ها ارائه می‌شود که استان ما رتبه چندم در شیوع کرونا است، گفت: برای گزارش‌ها میزان ابتلا به ازای هر ۱۰ هزار جمعیت است به طوریکه استان ما در این آمار رتبه ۱۷ دارد و به ازای هر ۱۰ هزار جمعیت 2.8 نفر مبتلا دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: در تعداد مبتلایان استان آذربایجان‌شرقی رتبه نهم را دارد.

آذربایجان‌شرقی جزو دسته خطر متوسط است

وی با اشاره بر اینکه در سطح‌بندی استان‌ها به سه دسته تقسیم شده و استان ما جزو دسته دوم با خطر متوسط است، گفت: ۸۶۷ نفر مثبت کرونا در آذربایجان‌شرقی است به طوریکه بیش از ۲ هزار نفر تست داده‌اند.

پورمحمدی ادامه داد: بیش از ۴۵۰ نفر بهبود یافته و مرخص شده‌اند.

مدیریت خوب مساوی کاهش مبتلایان به کرونا

وی با تاکید بر اینکه الان در پیک مبتلایان هفته آخر اسفند هستیم، تصریح کرد: اگر مدیریتی خوبی شود قطعاً در هفته دوم فروردین باکاهش روبرو خواهیم شد ولی اگر مدیریت نشودبا روند صعودی روبرو خواهیم شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی متذکر شد: اگر قبول کنیم که این کرونا یک جنگ بیوتروریسم است باید یک فرمانده هم باشد که شورای امنیت ملی یک ستاد تشکیل داده است و این ستاد تا چند روز پیش با تعطیلی مجامع شلوغ مخالف بود ولی از ۲۹ اسفند مورد بررسی قرار داد و اجازه تعطیلی به دو شهرستان سراب و مراغه را به ما داد و ما نیز مطیع آن هستیم.

وی افزود: همه شهرستان‌‌های استان درگیر کروناست و ما اجازه گرفتیم تا همه مراکز تجاری در کل استان را تعطیل کنیم.

پورمحمدی بیان داشت: مراکزی مانند سالن‌های ورزشی و استخر تعطیل شده است و برخی اخبار مبنی بر شلوغی هتل‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شود در حالیکه ۹۹ درصد ظرفیت هتل‌ها خالیست و یک درصد هم افرادی هستند  

هدف کنترل جدی ورودی و خروجی استان‌ها است

وی گفت: قرنطینه استان برخلاف نظر ستاد مقابله با کروناست از این‌رو هدف کنترل خروجی‌هاست که در سه استان شمال غرب انجام گیرد به طوریکه ورودی ما، خروجی استان همجوار است.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: محدودیت در ورودی تبریز از سوی تبریز نیز اعمال خواهد شد.

مهمانان مشکوک به کرونا ببینیم ۱۴ روز قرنطینه می‌کنیم

وی یادآور شد: امروز بازدیدی از ورودی و خروجی شهرها داشتیم به طوریکه در کنترل امروز تعداد زیادی مشکوک مشخص شد که همه آنها به قرنطینه ۱۴ روزه در نقاهتگاه اعزام خواهند شد و به عبارتی معذور از پذیرایی میهمانان نوروزی هستیم.

پورمحمدی تاکید کرد: دور اول و دور دوم سفر نوروزی در استان نداریم و باید این چند هفته را با جدیت و کنترل دقیق پیش رویم.

به تعطیلی اداره‌ها حساسیت وجود دارد

وی با تاکید بر اینکه به تعطیلی اداره‌ها حساسیت است زیرا برخی مشاغل نیاز وجود دارد، گفت: تمهیدات دورکاری، شیفت‌کاری، کاهش ساعت کاری پیش‌بینی شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه طرح بسیج ملی یک طرح موفق در کنترل کرونا است، گفت: هدف قطع چرخه ابتلاست و اگر افرادی عوارض بیماری دارد باید بلافاصله شناسایی شده و تحت مراقبت قرار گیرد.

طرح غربالگری یک طرح موفق است/۵۳ درصد استان غربال شده‌اند

وی با اشاره بر اینکه این طرح جزو اولویت ماست و تا هفته آتی ادامه خواهد داشت، افزود: ۵۳ درصد در کل استان غربالگری شده و رتبه نخست در سرعت انجام این طرح غربالگری را دارد.

پورمحمدی ابراز کرد: خوشبختانه این طرح محله محور است و هر مراکز سلامت نزدیک به ۲۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد و البته در کنار این طرح از ریش‌سفیدان و روحانیون محل در خود مراقبتی استفاده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در کل کشور برای ۳ میلیون نفر کمک هزینه خسارت از کرونا تعلق گرفته است ولی متاسفانه آمار استانی نداریم.

رعایت ملاحظات شرعی در تدفین فوت‌شدگان کرونا

استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص با تدفین فوت‌شدگان در اثر کرونا گفت: ملاحظات شرعی در رابطه با تدفین و غسلرعایت می‌شود و عین پروتکل ارائه شده از سوی دفتر رهبری انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: با شهرداری صحبت خواهد شد تا هزینه تدفین این فوت‌شدگان کرونایی کاهش یابد.

وی با تشکر و قدردانی از رسانه‌ها و صدا و سیما در انتشار اخبار کرونا در استان، گفت: ستاد مقابله با کرونا تحت عنوان قرارگاه زیستی هر دو روز یکبار تشکیل جلسه داده و بیش از ۱۷۰ مصوبه داشته است.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: ما یک گَپ اطلاع‌رسانی در خصوص قرنطینه شهر و غیره وجود دارد که ما باید به مردم اطلاع دهیم که این یک تصمیم ملی است و تنها دست ما نیست.

رسانه‌ها واقع‌بینانه بنویسند

وی خاطرنشان کرد: از رسانه‌ها درخواست می‌کنیم تا واقع‌بینانه نشان دهند و کادر درمانی را به مردم نشام داده و بگویید که چه زحمتی می‌کشند.

وی با بیان اینکه ۶۵۰ تخت بیمارستان زیر بار رفته است و هنوز از نیرو و ظرفیت نیروهای مسلح به صورت باید و شاید استفاده نشده است، گفت: امیدوارم کار به جایی نکشد که از این ظرفیت به صورت کامل استفاده شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی توضیح داد: خیرین و مردم پای کار آمده و تا جایی پیش رفته‌ایم که ساز و کار داده و می‌توانیم به کل کشور کمک کنیم.

وی متذکر شد: سعی کنیم تا دست و بال مردم را سرد نکنیم زیرا اگر نقوصاتی هم باشد به منزله بی‌توجهی نیست.

وی گفت: اگر بر صله ارحام تاکید داشتیم الان باید با شرایط خود را وفق داده و به فکر همان اقوام باشیم و به دیدارشان نرویم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر