کد خبر: 996152
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴
رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس با استانداران سیستان و بلوچستان، کردستان، هرمزگان و بوشهر از پیگیری و تأمین نیازهای این استانها در حوزه اقلام بهداشتی و تجهیزات درمانی خبر داد‌.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی روز شنبه دوم فروردین در تماس با استانداران سیستان و بلوچستان، کردستان، هرمزگان و بوشهر از پیگیری و تأمین نیاز‌های این استان‌ها در حوزه اقلام بهداشتی و تجهیزات درمانی خبر داد.

رئیس مجلس با تأکید بر تلاش استانداران در مسیر به حداقل رساندن آسیب‌های بیماری کرونا بر سلامت، کسب‌وکار و امنیت روانی مردم، تشویق عموم به ماندن در خانه به‌عنوان ایمن‌ترین محل برای حفظ سلامت خانواده با هدف قطع چرخه انتقال ویروس را گامی مهم و مؤثر خواند و اجرای کامل تدابیر بهداشتی مختص تعطیلات نوروزی را ضروری برشمرد.

لاریجانی همچنین با تقدیر و تشکر از تلاش مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر کادر درمانی کشور به‌عنوان سرداران پرافتخار خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا، اظهار داشت: نیاز‌ها و دغدغه‌های کادر درمانی بیمارستان‌ها و همه آنان که در خط مقدم پیشگیری و مقابله با کرونا به خدمت اشتغال دارند، در اولویت نیازمندی‌های کشور است و باید به‌سرعت تأمین گردد و کادر درمانی و پزشکان بیمارستان‌ها به‌نحوی پشتیبانی، تجهیز و حمایت شوند که در مسیر ایفای خدمت مسئولانه و در زندگی روزانه خود آسایش و آرامش داشته باشند و با کاستی و نارسایی مواجه نشوند.

لاریجانی در ادامه به اختصاص برخی منابع جدید از سوی سازمان برنامه و بودجه برای مقابله با کرونا، حضور شماری از اعضای هیئت رییسه مجلس در ستاد ملی مبارزه با این بیماری و برخی ضوابط و مصوبات جدید ستاد مذکور اشاره کرد و از استانداران خواست تا از ظرفیت منابع اختصاص‌یافته و مصوبات جدید در حوزه تأمین منابع مالی، انسانی و فضا‌های درمانی مورد نیاز برای سرعت بخشیدن به روند مقابله و مهار بیماری کرونا استفاده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی، مهار کرونا را در گروی مشارکت همگانی و همراهی مردم دانست و تصریح کرد: اقشار گوناگون مردم با همه توان به میدان مقابله با این بیماری آمده و ابتکارات گوناگونی را چه در ارائه خدمات بهداشتی و چه در کمک به یکدیگر در حوزه کسب‌وکار از قبیل بخشودگی اجاره‌بهای ماهیانه کارگاه‌ها و مراکز عرضه کالا‌ها و خدمات به‌عمل آورده‌اند که لازم است دستگاه‌ها به‌ویژه بانک‌ها نیز نسبت به صاحبان کسب‌وکار، سهل بگیرند و بازپرداخت دیون آنان را امهال نمایند.

لاریجانی استفاده از مهارت‌های ارتباطات بحران در رسانه‌های استانی و ملی را ضروری توصیف کرد و افزود: اطلاع‌رسانی تحولات بیماری کرونا به مردم باید در نهایت دقت و سرعت صورت بگیرد و نمودار شیوع بیماری در هر استان برای عموم ترسیم و همچنین چرخه آگاهی‌رسانی جامع و علمی در خصوص پیشگیری و درمان بیماری کرونا تکمیل شود تا زمینه بروز شایعات در این باره منتفی گردد.

در آغاز این تماس تلفنی، احمدعلی موهبتی، بهمن مرادنیا، فریدون همتی و عبدالکریم گراوند، استانداران سیستان و بلوچستان، کردستان، هرمزگان و بوشهر، گزارش‌های مشروحی از اقدامات دستگاه‌های هر استان در مقابله با بیماری کرونا و نتایج حاصله از این اقدامات به ربیس مجلس شورای اسلامی ارائه کردند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار