کد خبر: 995913
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷
معلم اخراجی که سال گذشته در جریان شراکت کاری دوست پولدارش را به قتل رسانده‌بود به مرگ محکوم شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، متهم پرونده مردی ۳۵‌ساله به نام سعید است که به علت اعتیاد به مصرف مواد‌مخدر از شغل معلمی اخراج شد. این معلم اخراجی ۲۱‌تیر‌سال‌۹۷ با قتل یکی از دوستان پولدارش در پیشوای ورامین دستگیر شد. سعید که از طریق ردیابی تلفن همراه شناسایی شده‌بود، وقتی تحت بازجویی قرارگرفت به قتل اعتراف کرد. او در روند بازجویی‌ها ماجرا را شرح داد و گفت: معلم بودم و زندگی خوبی داشتم، اما اعتیاد همه آن‌ها را از من گرفت. سال گذشته از شغل دبیری اخراج شدم بعد از آن همسرم طلاق گرفت. تنهایی و بیکاری مرا خیلی اذیت می‌کرد تا اینکه یکی از دوستانم به نام بابک پیشنهاد شراکت کاری داد.

او در ادامه گفت: من و بابک سال‌ها همدیگر را می‌شناختیم. او وضع مالی خوبی داشت و قرار بود با یکی از دوستانش یک شرکت تأسیس کند. وقتی ماجرا را فهمیدم به او پیشنهاد دادم تنها خودروی زانتیایی که دارم را بفروشم و با آن‌ها شریک شوم. او قبول کرد، اما خودروام فروش نرفت. متهم در خصوص قتل گفت: روز حادثه به دیدن بابک رفته بودم. حرف شراکت شد، اما او گفت از تصمیمش منصرف شده است. با شنیدن این حرف عصبانی شدم و با هم درگیر شدیم. او از داستان زندگی من خبر داشت به همین دلیل شروع به تحقیر کرد و ناسزا گفت با شنیدن آن حرف‌ها کنترل اعصابم را از دست دادم و چشمم به میخی افتاد که روی میز اتاقش افتاد. آنرا برداشتم و به طرفش حمله کردم که ناخواسته میخ در گلویش فرو رفت.

با اقرار‌های متهم وی روانه زندان شد و پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. متهم در اولین جلسه محاکمه بعد از درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم، در دفاع از خود جرمش را انکار کرد و گفت: اظهاراتم در دادسرا به‌خاطر فشار‌های بازجویی بوده است. آن‌روز من و بابک با هم درگیر نشدیم. در حال صحبت بودیم که ناگهان مردناشناسی در حالیکه صورتش را پوشانده بود وارد خانه بابک شد. او با میخی که روی میز بود به مقتول حمله کرد و او را کشت. مقتول به‌خاطر شرایط کاری‌اش با افراد زیادی رابطه کاری و مالی داشت احتمالاً با آن مرد ناشناس نیز اختلاف داشته است.

با انکار‌های متهم و تعریف سناریوی جدید از سوی او، پرونده به دستور قاضی برای تحقیقات بیشتر به دادسرا فرستاده شد تا اینکه بعد از تحقیقات و بررسی‌های لازم متهم بار دیگر مجرم شناخته شد و برای دومین بار مقابل هیئت قضایی قرار گرفت.

مرد جوان این بار قتل را پذیرفت و با شرح ماجرا گفت: باور کنید قصد قتل نداشتم، اما مقتول مرا تحقیر کرد و به‌خاطر عصبانیت این حادثه اتفاق افتاد. من همه زندگی‌ام را باخته‌ام. از اولیای‌دم درخواست دارم به من فرصت دوباره بدهند تا گذشته را جبران کنم. در پایان هیئت قضایی متهم را با توجه به مدارک در پرونده و درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم‌کرد.

به این ترتیب متهم در صورت تأیید حکم در دیوان عالی کشور، اگر موفق به جلب رضایت اولیای‌دم نشود در انتظار چوبه دار قرار خواهد گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار