کد خبر: 995912
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳
فریاد‌های طوطی سخنگو هنگام بازداشت سارق حرفه‌ای سبب شد راز سرقت طلایی متهم و همدستش بر ملا شود.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، چندی قبل بود که مردی با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تماس گرفت و گزارش یک سرقت را اعلام کرد. لحظاتی بعد از اعلام گزارش تیمی از مأموران کلانتری‌۱۴۴ جوادیه تهرانپارس در محل که خانه‌ای در خیابان جشنواره بود حاضر شدند و در این باره تحقیق کردند. شاکی در توضیح ماجرا گفت: لحظاتی قبل من در حال استراحت بودم. درخانه چند پرنده از جمله یک طوطی سخنگو هم داشتم که ناگهان طوطی سخنگو شروع به فریاد کشیدن کرد. فهمیدم که حادثه‌ای اتفاق افتاده است. وقتی خواستم از جایم بلند شوم ناگهان دو مرد نقابدار را بالای سرم دیدم. یکی از آن‌ها چاقویی زیر گلویم گذاشت و خواست که حرکت نکنم وگرنه من را به قتل می‌رساند. من هم از ترس از جایم تکان نخوردم. مردان نقابدار سپس دست و پا و دهانم را بستند و خانه را جست‌وجو کرده و هر چه پول و طلا در خانه داشتم به همراه طوطی سخنگویم سرقت کردند. شاکی گفت: اموال سرقت شده‌ام بیش از ۳۰۰ میلیون تومان ارزش داشت که آن‌ها بعد از سرقت از محل فرار کردند.

بعد از مطرح شدن شکایت تیمی از مأموران پایگاه‌چهارم پلیس‌آگاهی تهران مأمور رسیدگی به پرونده شدند. کارآگاهان در جریان تحقیقات میدانی و بررسی دوربین‌های مداربسته موفق شدند یکی از سارقان را که مردی ۳۶‌ساله به نام ناصر بود شناسایی کنند.

بررسی سوابق ناصر نشان داد که او قبلاً به اتهام سرقت بازداشت شده و به زندان افتاده بود. بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که مخفیگاه ناصر حوالی خیابان نبرد شناسایی شد و او را بازداشت کردند. هنگام انتقال متهم از مخفیگاهش بود که کارآگاهان با شنیدن صدای فریاد طوطی سخنگو از انباری خانه وارد آنجا شدند و طوطی سرقت شده را هم کشف کردند.

بعد از پیدا شدن طوطی سخنگوی شاکی در خانه ناصر بود که او به ناچار به سرقت از خانه شاکی اعتراف کرد و همدست ۳۴‌ساله‌اش سعید را هم به پلیس معرفی کرد. او همچنین گفت که بقیه پرنده‌های سرقت شده را در مغازه‌اش پنهان کرده است که پرنده‌ها هم در بازرسی از محل کشف شدند.

با اطلاعاتی که ناصر در اختیار پلیس گذاشت مخفیگاه سعید در خیابان دیلمان شناسایی و بازداشت شد. سعید در بازجویی‌ها به سرقت اعتراف کرد و گفت: من طراح نقشه سرقت از خانه شاکی بودم. مدتی قبل متوجه شده‌بودم که او مقدار زیادی پول و طلا در خانه نگه می‌دارد برای همین نقشه سرقت را طراحی کردم و با ناصر در میان گذاشتم که قبول کرد در اجرای نقشه به من کمک کند. بعد از سرقت طلا‌ها را در بازار به مبلغ ۱۵۰‌میلیون تومان به‌فروش رساندم و پولش را بین خودمان تقسیم کردیم. بقیه اموال سرقت شده را هم بین خودمان تقسیم کردیم.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی گفت: با اعتراف دو متهم به سرقت هر دو به دستور قاضی روانه زندان شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار