کد خبر: 995888
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
مقامات نظامی لبنان امیدوار بودند برای خلاصی از فشار امریکا جهت آزادی یکی از جاسوسان رژیم صهیونیستی زمان خوبی یافته‌اند و قرنطینه خانگی مانع از اعتراضات مردمی به این خیانت خواهد شد، اما اعلام حکم آزادی این جاسوس برای مردم این کشور چنان سنگین بود که حتی کرونا هم نتوانست جلوی ریختن آن‌ها به خیابان و اعتراض به حکم صادر شده را بگیرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: دادگاه نظامی لبنان دو شنبه دفاعیه صوری را که وکلای «عامر الفاخوری» به بهانه قدیمی شدن اتهام‌های وارد شده به موکل‌شان ارائه دادند، پذیرفت و حکم آزادی الفاخوری ملقب به قصاب بازداشتگاه الخیام در جنوب لبنان و جاسوس رژیم صهیونیستی را صادر کرد.

بر اساس گزارش «العربی‌الجدید»، در پی این اقدام دادگاه نظامی، مردم لبنان در تعدادی از مناطق این کشور دست به اعتراض زدند. معترضان اتوبان «البحصاص» در طرابلس در شمال لبنان را در هر دو طرف بستند. در «البقاع» لبنان و بعلبک در شرق لبنان هم معترضان لاستیک‌های خودرو را آتش زدند.

معترضان لبنانی اعلام کردند: آن‌ها تصمیم به شکستن قرنطینه خانگی برای پیشگیری از کرونا گرفته‌اند، زیرا از کنار چنین مسئله‌ای نمی‌توان گذشت.

آن‌ها افزودند: برخی مسئولان از وضعیت کنونی ملت لبنان که از بیم ابتلا به کرونا در خانه نشسته، سوءاستفاده کرده تا الفاخوری را آزاد کنند. این مسئولان خیال کرده اند مردم برای اعتراض به خیابان نمی‌ریزند.

الفاخوری دو تابعیتی لبنانی- امریکایی در سپتامبر سال گذشته میلادی پس از بازگشت از امریکا در لبنان بازداشت شد. وی در زمان اشغال لبنان فرمانده‌ای نظامی در زندان الخیام در جنوب لبنان بود و با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کرد.

روزنامه سعودی «الشرق‌الاوسط» اعلام کرد، سفیر جدید امریکا در دیدار با مقامات لبنانی خواستای آزادی الفاخوری شده است.

«نجاه ابوشقرا» قاضی تحقیقات نظامی لبنان در فوریه گذشته کیفرخواستی علیه الفاخوری صادر کرد که در آن وی به قتل، تلاش برای قتل زندانیان در الخیام، ربایش و شکنجه و امثال آن محکوم شد و ممکن بود حکم وی به خاطر این موارد اعدام باشد.

حزب‌الله لبنان هم شامگاه دو شنبه در واکنش به این حکم اعلام کرد: «از روز اول دستگیری عامر الفاخوری مزدور جنایتکار و قاتل، فشار‌ها و تهدید‌های امریکا در خفا و آشکارا آغاز شد تا لبنان را وادار به آزادی وی کند، با وجود اینکه همه جنایات نسبت داده شده به وی و همه سابقه سیاه و خونین او ثابت شده بود.»

بر اساس بیانیه حزب‌الله، فشار‌های امریکایی سه شنبه به ثمر نشست و در اقدامی غیرمنتظره دادگاه نظامی این تصمیم اشتباه را گرفت و از همه درد و جراحت آن‌هایی گذشت که مظلومانه تحت شکنجه‌ها قرارگرفته و هنوز هم برخی از آن‌ها با عوارض این جراحت‌ها درگیر هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار