کد خبر: 995887
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹
یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق شد ترکیب دارویی ایرانی درمان ضایعه ریوی بیماری کرونا را کشف و شناسایی کند که با استفاده از آن دوران بستری بیماران کرونایی به چهار روز کاهش پیدا می‌کند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی زیرمجموعه معاونت علمی ریاست جمهوری موفق شده در نتایج آزمایشگاهی و ویروس‌شناسی، داروی درمان ضایعه ریوی بیماری کرونا را کشف و شناسایی کند. تست بالینی و انسانی این دارو هم موفقیت آمیز بوده است.

مصطفی قانعی، دبیر ستاد زیست فناوری در نشست خبری با بیان اینکه این ترکیب دارویی تولیدشده می‌تواند مدت بستری بیماران مبتلا به کرونا را تا چهار روز کاهش دهد، افزود: ضایعه ریوی متعاقب بروز بیماری کرونا در ریه ایجاد می‌شود که منجر به بستری، رفتن به بخش «آی‌سی‌یو» و حتی در مواردی منجر به مرگ می‌شود.

قانعی گفت: ما صحبت از درمان کرونا نمی‌کنیم بلکه صحبت از درمان ضایعه ریوی ناشی از این ویروس است که متعاقب بیماری کرونا در ریه ایجاد می‌شود و منجر به بستری و رفتن بیمار به آی‌سی‌یو و مرگ می‌شود.

وی ادامه داد: در این روش درمانی به غیر از پروتکل درمان که وزارت بهداشت برای این بیماری در نظر گرفته است، سه داروی آزیترومایسین، پردنیزولون و ناپروکسن به طور توأم استفاده شد.

وی ادامه داد: ۲۸ نفر در گروه درمان و ۳۱ نفر در گروه کنترل ما قرار داشتند و بنابراین جمعیت ۶۰ نفری را تست کردیم که پزشک در انتخاب این جمعیت دخالتی نداشت، یعنی از پذیرش بیمارستان یک سری تحت نظر یک پزشک و گروه دیگر تحت نظر پزشک ریه قرار می‌گرفتند و برای یک گروه پروتکل را رعایت می‌کردیم و برای گروه دیگر این سه دارو را به پروتکل اضافه کردیم در بررسی مشخص شد که ۴۰ درصد بیماران قبل از چهار روز ترخیص شدند.

قانعی خاطرنشان کرد: ما تمام مجوز‌های اخلاقی را دریافت کرده و نتایج این طرح را به استماع معاون وزیر و دبیر ستاد کرونا و در نهایت وزیر بهداشت رساندیم و مقرر شد که اعلام کنم خوشبختانه به عنوان شروع یک برنامه درمانی مورد قبول واقع شده است.

وی ادامه داد: نتایج این طرح در قالب مقاله‌ای منسجم منتشر می‌شود، ما در این تحقیق شاخص‌های التهاب را بررسی کردیم و متوجه شدیم که با ترکیب این سه دارو، سی‌ار‌پی سریعاً کاهش پیدا می‌کند و ترخیص سریع‌تر می‌شود و مدت بستری به طور محسوسی کاهش پیدا می‌کند البته این شروع کار است و بنا داریم تحقیقات دیگر را پس از تأیید در ستاد اصلی کرونا به اطلاع برسانیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار