کد خبر: 995876
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
وزارت خارجه چین مراتب اعتراض شدید خود را به استفاده از عبارت «ویروس چینی» به جای «ویروس کرونا» از سوی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزارت خارجه چین به توئیت شب گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که در آن (احتمالا به صورت عمدی) از واژه ویروس چینی به جای عبارت ویروس کووید-۱۹ استفاده کرده بود شدیدا اعتراض کرد.

ترامپ شب گذشته در حساب توئیتری خود نوشت: «آمریکا قویا از صنایعی مثل ایرلاین‌ها و دیگر صنایع که به طور خاص تحت تاثیر ویروس چینی قرار گرفته‌اند حمایت خواهد کرد. ما قویتر از قبل خواهیم شد.»

به نظر می‌رسد ترامپ عمدا از واژه ویروس چینی به جای ویروس کرونا استفاده کرده است تا عامل تضغیف اقتصاد آمریکا را به چین نسبت دهد.

این درحالیست که عملکرد ترامپ و دولتش برای جلوگیری از شیوع این ویروس در آمریکا و همچنین نحوه پاسخگویی آن‌ها به کنترل این ویروس شدیدا مورد انتقاد مردم و محافل سیاسی آمریکا است.

تعلل دولت آمریکا در نحوه مواجهه با ویروس کرونا باعث افت شدید بازار‌های بورس این کشور شده است. فدرال رزرو آمریکا روز یک شنبه برای کاهش تاثیر منفی شیوع کرونا بر بازار‌های مالی و تجاری آمریکا نرخ بهره را به صفر نزدیک کرد، اما با این حال بازار‌های بورس آمریکا در روز دوشنبه باز هم ریزش کردند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار