کد خبر: 995793
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی از سرمایه‌گذاری 3 هزار و ۳۶ میلیارد تومانی بخش خصوصی در پروژه‌های هتل‌سازی آذربایجان‌شرقی طی سال ۹۸ خبر ‌داد.

 احمد حمزه‌زاده با اشاره به اینکه هتلداری یکی از مولفه‌های مهم توسعه گردشگری در کشورها به شمار می‌آید، اظهار داشت: امکانات اقامتی از اجزای بسیار مهم در نظام فعالیت‌های صنعت گردشگری است، به‌طوریکه امروزه هتلداری یک فعالیت صرفاً تجاری نیست، بلکه یک فعالیت اقتصادی فرهنگی و یک صنعت است.

وی، اهداف توسعه و ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های گردشگری را در گرو توسعه صنعت هتلداری عنوان کرد و گفت: در سال‌های اخیر با گسترش و توسعه حوزه هتلداری در استان شاهد پوست‌اندازی صنعت گردشگری در منطقه بوده‌ایم و با توجه به رویداد تبریز ۲۰۱۸، آذربایجان‌شرقی شاهد رشد چشمگیری در زمینه ایجاد هتل و اماکن اقامتی بوده است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی در ادامه به پروژه‌های هتل‌سازی استان طی سال‌جاری اشاره کرد و یادآور شد: در راستای توسعه گردشگری استان، طی سال‌جاری 31 پروژه هتل‌سازی در حال فعالیت است که بخش عمده آن در تبریز و شهرستان جلفا قرار گرفته است.

حمزه‌زاده متذکر شد: 31 پروژه شامل چهار هتل 5 ستاره، چهار هتل 4 ستاره، 11 هتل 3 ستاره، پنج هتل 2 ستاره، یک هتل یک ستاره و 2 باب هتل آپارتمان است که حجم سرمایه‌گذاری در آن مبلغی بالغ بر 3 هزار و 36  تومان است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه با اتمام این پروژه‌ها، بر تعداد تخت‌های اقامتی استان 3 هزار و 829 تخت افزوده خواهد شد، تصریح کرد: پروژه‌های مذکور زمینه اشتغال را برای بیش از 2 هزار نفر فراهم خواهد کرد.

حمزه‌زاده خاطرنشان ساخت: 31 پروژه در حال ساخت هتل استان تا پایان بهمن ماه 98 به‌طور میانگین با پیشرفت فیزیکی 40 درصدی همراه بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر