کد خبر: 995757
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۳
سه‌مرد سارق که به سبک فیلم‌های هالیوودی با شبیه‌سازی خودروی اورژانس اجتماعی مردی طلافروش را ربوده و پس از قتل وی، ۶ میلیارد‌تومان طلا از مغازه‌اش سرقت کرده‌بودند با تلاش کارآگاهان پلیس‌آگاهی تهران بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس‌آگاهی تهران در شرح پرونده گفت: ساعت‌۱۴ روز بیست و یکم اسفند‌ماه اعضای خانواده‌ای گم شدن مرد ۳۶‌ساله را به مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ گزارش دادند. لحظاتی بعد تیمی از مأموران کلانتری‌۱۳۲ نبرد وارد عمل شده و تحقیقات اولیه در این باره به جریان افتاد. در اولین بررسی‌ها و براساس گفته شاهدان مشخص شد که مرد ۳۶‌ساله که محمود نام داشت و صاحب یک طلافروشی در همان حوالی بود توسط سرنشینان یک خودروی اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی ربوده شده‌است. همچنین مشخص شد که سرنشینان خودروی اورژانس اجتماعی سه مرد جوان حدود ۳۵‌ساله بوده‌اند.

بعد از مطرح شدن شکایت پرونده با موضوع آدم‌ربایی تشکیل شد و به دستور بازپرس شعبه‌نهم دادسرای ناحیه‌۲۷ تهران تیمی از کارآگاهان اداره‌یازدهم پلیس‌آگاهی مأمور رسیدگی به پرونده شدند.

در اولین گام کارآگاهان با حضور در طلافروشی متوجه شدند که سارقان به محل دستبرد زده و طلا‌های موجود را که حدود ۶ میلیارد‌تومان ارزش داشت سرقت کرده‌اند. کارآگاهان همچنین در بررسی دوربین مداربسته متوجه شدند یکی از سارقان با در دست داشتن ریموت در مغازه را باز کرده و بعد از ورود به محل طلا‌ها را سرقت کرده و سپس با خودروی اورژانس اجتماعی از محل متواری شده است.

در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان با بررسی شماره پلاک خودرو متوجه شدند که پلاک آن متعلق به یک خودروی پراید است که چند روز قبل اعلام سرقت شده بود.

کارآگاهان پلیس در جریان تحقیقات بیشتر خود و به روش‌های پلیسی موفق شدند یکی از اعضای باند را‌که مردی ۳۵‌ساله به نام جابر بود شناسایی کنند. پس از شناسایی جابر بود که تحقیقات گام به گام پلیس برای بازداشت وی و دو عضو دیگر باند به جریان افتاد. کارآگاهان سرانجام موفق شدند مخفیگاه جابر را در حوالی خیابان نبرد شناسایی کرده و ۲۵‌اسفند‌ماه او را بازداشت و در بازرسی از محل مقدار زیادی از طلا‌های سرقت شده را کشف کنند.

جابر در اولین بازجویی‌ها اتهام سرقت را انکار کرد، اما در جریان تحقیقات فنی به سرقت اعتراف و راز یک جنایت را هم بر ملا کرد. او گفت: محمود صاحب یک طلافروشی بود و از آنجا که بچه محل بودیم او را می‌شناختم. مدتی قبل بود که تصمیم گرفتم از مغازه‌اش سرقت کنم و از آنجا که به تنهایی قادر به این کار نبودم ماجرا را با دو نفر از دوستانم به نام‌های وحید و رحیم که هر دو ۳۳‌ساله بودند در میان گذاشتم که قبول کردند در اجرای نقشه با من همکاری کنند.

متهم ادامه داد: برای اجرای نقشه‌مان ابتدا من یک خودروی ون سفید رنگ اجاره کردم و برای اینکه شناسایی نشویم خودرو را به شکل خودروی اورژانس اجتماعی شبیه‌سازی کردیم.

در مرحله بعد از اجرای نقشه روز حادثه مقابل خانه محمود کمین کردیم. وقتی او از خانه خارج شد رحیم به عنوان کارشناس اجتماعی با او در مورد بیماری کرونا و آسیب‌های اجتماعی حرف زد و موفق شد که او را به داخل خودروی ون بکشاند. من هم که داخل خودرو بودم در فرصت مناسب یک آمپول بیهوشی که از قبل آماده کرده‌بودم به او تزریق کردم که از هوش رفت. بعد از آن به سمت مغازه‌اش حرکت کردیم. وقتی مقابل مغازه رسیدیم وحید کلید و ریموت مغازه را برداشت و وارد مغازه شد و طلا‌ها را سرقت کرد. آن زمان بود که متوجه شدیم که محمود فوت شده است. متهم ادامه داد: بعد از آن بود که به سمت کهریزک حرکت کردیم و جسد محمود را در محلی دفن کردیم. پس از آن طلا‌های سرقتی را بین خودمان تقسیم کردیم و به خانه رفتیم تا اینکه بازداشت شدم.

بعد از اعتراف‌های جابر به ارتکاب سرقت و قتل و با اطلاعاتی که وی در اختیار پلیس گذاشت مخفیگاه وحید و رحیم در یکی از شهر‌های شمال شرق کشور شناسایی شد و دو متهم بازداشت شدند. مأموران پلیس در بازرسی از مخفیگاه دو متهم موفق شدند حدود ۴‌کیلو از طلا‌های سرقت شده را کشف کنند. وحید و رحیم هم در بازجویی‌ها به سرقت اعتراف کردند.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس‌آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه تحقیقات بیشتر از متهمان در اداره یازدهم پلیس‌آگاهی تهران در جریان است گفت: بررسی‌ها برای کشف جسد هم ادامه دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
0
اعتماد به ریموتی بودن کرکره، دزدگیر و کلیدی بودن درب اشکال اساسی اینگونه سرقتهاست چون اماکن حساسی مثل طلافروشیها که انگیزه سرقت براشون وجود داره که نباید مثل پارکینگ یا دزدگیر خونه ها با دوتا دکمه فعال و غیر فعال بشن، بلکه ریموتشون باید جوری باشه که حتی اگر ازشون سرقت کردن نتونن کاری انجام بدن، اگرچه با توجه باینکه زورگیرها قربانی را کتک میزنند و شکنجه میدن در مورد زورگیری جواب نمیده، پس اصولا نه تنها ریموت کرکره، درب و دزدگیر حتما باید به سیستم ضد زورگیری مجهز باشه که مشکل ورود سارقین حل بشه بلکه گاوصندوق باید حتما ضد دیلم باشه که نه تنها نتونن با دیلم بازش کنند بلکه حتما باید یه قفل ضد زورگیری هم مجهز باشه که اگر خود صاحب مغازه را هم مجبور کردن کرکره و در مغازه را براشون باز کنه و دزدگیرو هم از کار بندازه، ولی باز هم وقتی مجبورش میکنن در گاوصندوق را هم براشون باز کنه، نه تنها قفل ضد زورگیری بتونه از کتک خوردن و حتی قتلش جلوگیری کنه بلکه نذاره هیچ مالی ازش سرقت بشه.
در موضوع سرقتهای مسلحانه از طلافروشیها هم تنها راه واقعی نصب سیستم ضد زورگیری است که به صورت هوشمند جان و سلامتی طلافروش و طلاها را در سه صدم ثانیه از دسترس سارقین مسلح خارج میکنه ولی متاسفانه هیچ کس در ایران حاضر نیست برای امنیت واقعی هزینه کنه و متاسفانه زندگیشون را به ایشالا و ماشالا پیوند زدن.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار