کد خبر: 995748
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳
گلایه ورزشکاران از بی‌توجهی به هشدار‌های بهداشتی
عبور از روز‌های سخت کرونایی با اتحاد ایرانی در رعایت اصول بهداشتی و پیشگیرانه میسر خواهد شد. با نزدیک شدن به پایان سال ۹۸ و در حالی که برخلاف هر سال یک ویروس خطرناک جایگزین دلخوشی‌های شب عید شده، جامعه ورزش همچنان تلاش می‌کند با پیام‌های روحیه‌بخش خود خطرات کرونا را به مردم گوشزد کند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تب COVID-۱۹ در برخی شهر‌های کشور، نه‌تن‌ها فروکش نکرده، بلکه متأسفانه بی‌خیالی برخی از هموطنان موجب شدت گرفتن این بیماری نیز شده است. در حالی که همه نهاد‌ها و رسانه‌ها برای کنترل ویروس مهلک به میدان آمده‌اند، اما شلوغی خیابان‌ها و مراکز خرید نشان از این دارد که بسیاری هنوز قضیه قرنطینه خانگی را جدی نگرفته‌اند! با توجه به تأکید‌های پزشکی تا زمانی که مردم سفر‌ها و تردد‌های غیرضروری خود را در سطح شهر‌ها به حداقل نرسانند، نمی‌توان امیدی به ریشه‌کن شدن کرونا داشت.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی یک‌بار دیگر نسبت به عدم رعایت قرنطینه خانگی هشدار داد. محمد بنا در گفتگو با ایرنا از اینکه مردم بدون نگرانی در خیابان‌ها قدم می‌زنند ابراز نگرانی کرده است: «همه ما باید با بودن در خانه کاری کنیم که زنجیره بشکند و سرایت از بین برود. البته حرف‌های من تکراری شده، گاهی اوقات که برای گرفتن نان بیرون می‌روم، می‌بینم که برخی از مردم در خیابان‌ها هستند و قدم می‌زنند. اگر بخواهیم بر این ویروس پیروز شویم و آن را ریشه کنیم و تا یکی، دو ماه آینده جمعیت میلیونی از کشورمان گرفتار آن نشوند، مجبوریم که قرنطینه خانگی را جدی بگیریم و در خانه بمانیم. من هم بعد از تعطیلی اردو‌ها و از همان ابتدا در کنار خانواده و در منزل خودمان را قرنطینه کرده‌ام. گاهی پیام‌هایی را می‌بینم که بیماران کرونایی می‌گویند کاش یک ماه تحمل می‌کردیم و در منزل می‌ماندیم و به این بیماری دچار نمی‌شدیم و خانواده و بستگان را گرفتار نمی‌کردیم. امیدوارم که مردم فهیم و عزیز کشورمان به این موضوع توجه کنند و این روز‌ها را در خانه بمانند.»

این روز‌ها اهالی کشتی همسو با سایر ورزشکاران نسبت به سلامت مردم کشورمان احساس مسئولیت می‌کنند. حسن یزدانی، قهرمان کشتی آزاد المپیک و جهان با مهم خواندن این مسئله می‌گوید: «هم‌اکنون در خانه و در کنار پدر و مادر عزیزم هستم، اما امیدوارم با برطرف شدن مشکل ویروس کرونا، هرچه زودتر تمریناتم را برای حضور در المپیک در اردوی تیم ملی پیگیری کنم. حفظ سلامتی مردم عزیز کشورمان بااهمیت‌ترین موضوع است و از مردم بزرگ و با فرهنگ ایران می‌خواهم با رعایت تمامی موارد ایمنی و بهداشتی از حضور بی‌مورد در اجتماع خودداری کنند و در خانه بمانند، چراکه این کار کمک بسیار بزرگی به از بین بردن زنجیره انتشار ویروس خطرناک کرونا می‌کند. امیدوارم همه ملت ایران با کمک هم این ویروس خطرناک را شکست دهند و هرچه زودتر شرایط به صورت عادی بازگردد.» محمدحسین محمدیان، دارنده برنز کشتی آزاد جهان در گفتگو با میزان، ماندن در خانه را لازمه حفظ سلامت خود، خانواده و جامعه‌اش خواند: «از مردم خواهش می‌کنم کرونا را هم جدی بگیرند. من هم اوایل فکر نمی‌کردم این موضوع تا این اندازه جدی باشد، اما وقتی دوستان و آشنایان و برخی مسئولان را دیدم که به ویروس کرونا مبتلا شدند و متأسفانه حتی بعضی از آن‌ها جان خود را از دست دادند، متوجه جدی بودن موضوع شدم. وی در پایان خاطرنشان کرد: «تحت هیچ شرایطی حاضر نیستم با یک اشتباه، جان خودم و اطرافیانم را به خطر بیندازم. پس همه مردم ایران با هم عهد ببندیم که حداقل دو هفته در خانه بمانیم تا این ویروس ریشه‌کن شود تا دوباره بتوانیم به شرایط عادی برگردیم.»

سعید عبدولی، ملی‌پوش کشتی فرنگی هم به بحران کرونا اشاره کرد: «مهم‌ترین راه مبارزه با شیوع ویروس خطرناک کرونا را در خانه ماندن می‌دانم. مردم عزیز ایران می‌دانید که کشور دچار یک بحران جدی و سخت شده و زندگی همه ما دشوار شده است. همه باید در خانه بمانیم. بیایید دست به دست هم بدهید و به فکر جان خودتان و خانواده‌هایتان باشید، چراکه با ماندن در خانه در واقع به خودتان کمک کرده‌اید و اگر کسی در بیرون خانه خدای نکرده بیماری داشته باشد، شما آن را به خودتان و خانه‌تان انتقال نمی‌دهید و اینگونه نمی‌گذارید زنجیره شیوع ویروس کرونا ادامه پیدا کند.»

قهرمان کاراته جهان از بی‌توجهی ۳۰ درصد مردم به بحث قرنطینه خانگی ابراز تعجب کرد. امیر مهدی‌زاده، ملی‌پوش قمی کاراته ایران در گفتگو با تسنیم با اشاره به مشاهداتش در روز‌های اخیر اظهار داشت: «باید این شرایط را بپذیریم تا بتوانیم خیلی راحت با آن کنار بیاییم. راه مقابله با ویروس این است که مردم کشورمان رعایت کنند و بیرون نیایند. به‌طور مثال در همین قم که من در خانه قرنطینه هستم از دوستانم می‌شنوم که شهر خیلی شلوغ است و همه بیرون می‌آیند. روبه‌روی خانه ما یک پارک است که هر روز عصر بالای ۵۰ تا ۶۰ نفر آنجا والیبال بازی می‌کنند و این نشان می‌دهد که برخی هنوز توصیه‌ها را رعایت نمی‌کنند. وقتی ۷۰ درصد مردم در قرنطینه هستند، اما ۳۰ درصد همچنان بیرون می‌آیند، به زنده نگه داشتن ویروس کمک می‌کنند. در حال حاضر باید همه در منزل بمانیم تا زنجیره این ویروس قطع شود.» شاهین ایزدیار، دارنده شش مدال طلای شنای بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا هم ابراز امیدواری کرد شرایط هرچه زودتر به حالت قبل برگردد: «روز‌های سختی را می‌گذرانیم و امیدوارم زودتر به شرایط گذشته برگردیم، روز‌هایی که بدون استرس کنار عزیزانمان بودیم. به عنوان یکی از هموطنان از همه می‌خواهم به توصیه‌های پزشکان اهمیت دهند و در خانه‌مان بمانند تا هرچه سریع‌تر ویروس کرونا را از پای درآوریم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار