کد خبر: 995612
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸
شش عضو یک باند سرقت که بعد از رهایی از زندان به مغازه‌های بازار تهران دستبرد می‌زدند یک به یک بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، سرهنگ کارآگاه داوود‌فرد جانشین پلیس‌آگاهی پایتخت گفت: این پرونده از اوایل اسفندماه امسال و همزمان با طرح شکایت‌های مشابه درباره دستبرد سارقان به چندین مغازه در بازار تهران، خیابان خیام و ابوسعید به جریان افتاد. وقتی کارآگاهان اداره هفدهم پلیس‌آگاهی تهران به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه‌۳۴ تهران مأمور رسیدگی به پرونده شدند، مشخص شد که متهمان با شکستن قفل کرکره مغازه‌ها وارد شده و بعد از سرقت اموال متواری شده‌اند.

تحقیقات بیشتر کارآگاهان با بررسی دوربین‌های مداربسته و اظهارات شاکیان مشخص کرد که همه سرقت‌ها به صورت باندی و از سوی اعضای یک شبکه سرقت در حال رقم خوردن است.

در شاخه دیگری از تحقیقات بود که اولین سرنخ به دست پلیس افتاد و مأموران موفق شدند یکی از اعضای باند را که مجرم ۳۸‌ساله‌ای به نام مراد بود شناسایی کنند. بررسی سوابق مراد نشان داد که او از مجرمان سابقه دار است که قبلاً چهار بار به اتهام سرقت بازداشت شده و به زندان افتاده است. همچنین مشخص شد که مراد به تازگی بعد از تحمل دوران محکومیتش از زندان آزاد شده‌است که بار دیگر تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

تحقیقات پلیس بعد از شناسایی مخفیگاه مراد در شهرستان ملارد سبب شد تا اعضای باند او که پنج سارق حرفه‌ای بودند هم شناسایی شوند. کارآگاهان پلیس بعد از شناسایی مخفیگاه متهمان در شهرستان ملارد ۱۸‌اسفندماه موفق شدند در جریان عملیات‌های جداگانه آن‌ها را بازداشت و مقدار زیادی از اموال سرقتی را از مخفیگاهشان کشف کنند.

مراد به عنوان سردسته باند دراولین بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی از مغازه‌ها به همراه اعضای باندش اعتراف کرد. او گفت: ما شش‌نفر یکماه قبل بود که از زندان آزاد شدیم. بعد از آزادی از زندان بود که من پیشنهاد تشکیل باند را مطرح کردم که همه با آن موافقت کردند. مطابق نقشه ابتدا مغازه‌هایی راکه قصد سرقت از آن را داشتیم شناسایی می‌کردیم و شبانه به محل بر‌می‌گشتیم. بعد هم با تخریب قفل در وارد مغازه می‌شدیم و به سرعت اموال را سرقت و از محل فرار می‌کردیم. اموال سرقت شده را هم به مالخری که نادر نام دارد در میدان شوش می‌فروختیم و پول اموال سرقتی را بین خودمان تقسیم می‌کردیم.

بعد از اعتراف مراد بودکه سایر اعضای باند هم حرف‌های او را تأیید و به سرقت‌های سریالی اعتراف کردند.

با اطلاعاتی که سردسته باند در اختیار پلیس گذاشت مأموران پلیس برای بازداشت نادر راهی مخفیگاهش که متوجه شدند او از دستگیری اعضای باند با خبر شده و متواری شده‌است.

سرهنگ کارآگاه داوود‌فرد، جانشین رئیس پلیس‌آگاهی تهران گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر اعضای این باند همچنان در جریان است. وی گفت: بسیاری از شاکیان پرونده شناسایی شدند و تحقیقات بیشتر هم در این باره ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار