کد خبر: 995495
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال ۸۱۰ نفر از نوعروسان نیازمند و تحت حمایت این نهاد با دریافت کمک هزینه تامین جهیزیه، زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد ۶۲۱ کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت، ۵۹ سری جهیزیه به ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار و ۱۲۹ سری جهیزیه موردی به نیازمندان است.

وی افزود: با کمک خیرین و مدیریت هدفمند هیچ نوعروس نیازمند و تحت پوشش در استان اردبیل پشت نوبت دریافت کمک هزینه تامین جهیزیه نیست.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۶۶ نفر از فرزندان ذکور خانوارهای تحت حمایت نیز در این مدت با دریافت هدیه ازدواج زندگی مشترک خود را آغاز کردند، بیان کرد: ترویج ازدواج آسان در بین اقشار مختلف جامعه از حسنات است و برای همین کمیته امداد با اعطای هدیه ازدواج به فرزندان ذکور خانوارهای تحت حمایت درصدد دستیابی به این مهم می‌باشد.

حسین‌نژاد اضافه ‌کرد: امسال در مجموع بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای تامین جهیزیه نوعروسان و هدیه ازدواج فرزندان ذکور خانوارهای تحت حمایت این نهاد در استان هزینه شده است.

وی گفت: تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد است تا آنها بتوانند بی‌دغدغه و با آرامش خاطر زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل افزود: ترویج سنت‌های حسنه اسلامی و ازدواج آسان در جامعه از جمله اولویت‌های کمیته امداد است.

حسین‌نژاد با اشاره به اجرای طرح کوثر با هدف تهیه لوازم ضروری زندگی برای نوعروسان تحت حمایت توسط کمیته امداد از مردم و خیرین خواست با کمک‌های خود این نهاد را در اجرای هرچه باشکوه‌تر این طرح یاری کنند.

وی اظهارداشت: برای برپایی زندگی ساده، موفق و پایدار نوعروسان و فرزندان ذکور خانوارهای تحت حمایت کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی قبل، حین و بعد از ازدواج برگزار می‌شود که این امر باعث کاهش طلاق در بین آنها شده به طوری که طلاق در بین آنها کمتر از سه درصد می‌باشد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه نیکوکاران از طریق سامانه ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ می‌توانند نحوه یاری‌رسانی به نوعروسان تحت‌ حمایت را اعلام کنند، گفت: همچنین خیرین با استفاده از سیستم آنی‌ پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* از طریق گوشی همراه می‌توانند کمک‌های خود را به تامین جهیزیه برای نوعروسان نیازمند اختصاص دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر