کد خبر: 995435
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰
درگیری‌ها در عدن میان نیرو‌های شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات و دولت مستعفی یمن تحت حمایت عربستان در حال تشدید شدن است. منابع از حمله نیرو‌های شورای انتقالی به فرودگاه بین‌المللی عدن در جنوب یمن خبر دادند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از الجزیره، منابع محلی یمن دیروز گزارش کردند نیرو‌های شورای انتقالی جنوب که امارات از آن حمایت می‌کند، با یورش به فرودگاه بین‌المللی عدن در بخش‌های مختلف این فرودگاه مستقر شدند که باعث تعطیلی آن شد. عدن از کمتر از یک سال گذشته شاهد اختلاف و درگیری متحدان سعودی با متحدان اماراتی است. عربستان تلاش کرد این اختلاف را با «توافق ریاض» حل کند، اما درگیری‌ها بار دیگر سر باز کرده است.

عربستان سعودی نوامبر گذشته، دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» و شورای انتقالی جنوبی تحت حمایت امارات را وادار کرد که توافق «ریاض» را امضا کنند.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، شبه‌نظامیان وابسته به امارات نیز به فرودگاه عدن یورش برده و با تحویل فرودگاه به نیرو‌های جدیدی که تحت نظارت عربستان و در چارچوب توافقنامه ریاض آموزش دیده‌اند، مخالفت کردند. همچنین نظامیان دیگری نیز در دیگر شهر‌های جنوبی به ویژه المنصوره، شیخ عثمان، دارسعد، البریقه، المعلا و التواهی مقر فرماندهی شورای انتقالی مستقر شدند. 

این تحرکات پس از آن آغاز شد که چند تن از مسئولان شورای انتقالی تحت حمایت امارات از جمله «ناصر الخبجی» و اعضای کمیته انتقالی و نیز «شلال علی شایع» مدیر مستعفی امنیت عدن پس از سفر به اردن، از ورود به شهر عدن منع شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار