کد خبر: 995232
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
محدودیت زمانی به تجمعات پایان نمی دهد؛
مهدی بیگدلو

در حالی روزهای پایانی سال ۹۸ را پشت سر می گذاریم که بخش های مختلف جامعه تحت تاثیر انتشار ویروس "کرونا" با چالش های اساسی روبرو شده اند.
در این بین ضرورت همراهی مردم در کنار تلاش هدفمند دستگاه های اجرایی و نهادهای خدماتی به عنوان دو مولفه شاخص می توانند در قطع و کنترل سرعت و قدرت شیوع این ویروس موثر باشند.
با این حال عدم مشارکت کافی مردم در مسیر مقابله با کرونا از یکسو و اقدامات جزیره ای و غیرمنسجم دستگاه ها از سوی دیگر سبب شده تا همچنان زنجیره انتقال برقرار باشد و آمار مبتلایان و فوتی ها در استان قزوین روند کاهشی به خود نگیرد.
در شرایط کنونی که تجمعات روزهای پایانی سال در بازارها و مراکز خرید ادامه دارد و بخشی از جامعه همچنان نسبت به سرعت انتشار ویروس مذکور بی تفاوتی پیشه کرده اند، محدود کردن زمان فعالیت
فروشگاه های بزرگ و عرضه کننده اقلام ضروری و مورد نیاز مردم نه تنها کمکی به جمع آوری این موارد نمی کند که بیان‌ خبر کاهش ساعات کار این مجموعه ها، باعث بیشتر شدن التهابات و افزایش حضورها در این مراکز خواهد شد.
تثبیت جایگاه یک مدیریت مرکزی، استفاده دقیق و بابرنامه از همه ظرفیت ها، توجه به نحوه تامین نیازهای روزانه مردم و مهم تر از آن اعمال جدیت بیشتر در بحث مقابله با کرونا در ساعات و لحظات پیش رو به مواردی غیرقابل انکار بدل شده اند.
با این وصف معتقدیم وارد کردن رگه هایی از اقتدار حاکمیتی در پایان دادن موقت همه فعالیت ها و تجمعات تنها نسخه ای است که می تواند در قطع روند انتقال بیماری از مبتلایان به سایر افراد جلوگیری کند. موضوعی که در صورت عدم‌ توجه به آن می تواند هزینه های بیشتری را به استان‌ ما‌ تحمیل کند. امروز بیش از هر زمان دیگری به همراهی مردم و تلاش هدفمند مسئولان‌ نیاز داریم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
طوبی
|
Germany
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
0
0
لطفا نسبت به خالی کردن خیابانها و خود قرنطینگی اقدام کنید .لطفا نیروهای انتظامی وارد عمل شوند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر