کد خبر: 995053
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
وزارت خارجه آمریکا گزارش سالانه خود را درباره وضعیت حقوق بشر در کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس منتشر و تأکید کرد، تجاوزات اعراب، شامل شکنجه مخالفان، بازداشت، ربایش، نقض آزادی تظاهرات، بیان و حقوق کارگران است.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره حقوق بشر در جهان، انتقاداتی را متوجه شش کشور عربی حاشیه خلیج فارس کرد؛ کشور‌هایی که خود را متحد آمریکا قلمداد می‌کنند.

پایگاه خبری «الخلیج الجدید» در گزارشی به این انتقادات پرداخته و نوشته است، تجاوزات اعراب حاشیه خلیج فارس، شامل شکنجه مخالفان زندانی، بازداشت و ربایش، نقض آزادی تظاهرات، نقض آزادی بیان و نقض حقوق کارگر است.

امارات عربی متحده

در این گزارش آمده است، کارکنان دولتی در امارات، در شکنجه کردن زندانیان دست دارند. کما اینکه زندانیان در معرض قتل و تجاوز مسئولان اماراتی قرار دارند.

«احمد منصور» حقوقدان اماراتی، در زندان «الصدر» ابوظبی بدون مکان خواب یا آب در حبس انفرادی قرار دارد. مسئولان امارات «خلیفة الربیعة» و «احمد الملا» را که مدت زمان زندانی آنان به پایان رسیده، هنوز آزاد نکرده‌اند.

افزون بر این مسئله، امارات هر گونه تجاوز نیرو‌های تحت حمایت خود به ملت یمن را تکذیب می‌کند.

عربستان سعودی

در گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره دولت سعودی آمده است، ریاض در بسیاری موارد، مسئولانی را که متهم به نقض حقوق بشر هستند، مجازات نمی‌کند. نقض حقوق بشر در این کشور شامل موارد زیادی است که به ربایش و بازداشت اجباری می‌توان اشاره کرد.

بنا بر این گزارش، یک دادگاه سعودی، پنج مسئول را در مسئله ترور «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی به اعدام محکوم کرد و سه نفر نیز تبرئه شدند. عربستان باید در این زمینه شفاف‌سازی کند.

آمریکا همچنین تأکید کرد، حملات هوایی ائتلاف سعودی-اماراتی علیه مردم یمن، باعث تلفاتی در میان غیرنظامیان شده و ریاض تا کنون هیچ یک از کسانی را گزارش تیم مشترک ارزیابی حوادث یمن، متهم شناخته شده‌اند، حتی محاکمه نکرده است.

بحرین

در این گزارش آمده است، مسئولان بحرینی، مخالفان رژیم این کشور را شکنجه و بازداشت می‌کنند و آزادی بیان، مطبوعات و اینترنت در این کشور، محدود است.

از جمله محدودیت‌های دیگر در بحرین، می‌توان به محدودیت در تجمعات مسالمت‌آمیز، حمل و نقل، تغییر تابعیت، مشارکت سیاسی به ویژه عدم اجازه اعضای سابق جمعیت‌های سیاسی معارض برای نامزدی در انتخابات این کشور اشاره کرد. کما اینکه در بحرین، نهاد‌های غیر دولتی مستقل، حق آزادی عمل ندارند.

کویت

وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد، در کویت نیز نقض حقوق بشر وجود دارد از جمله شکنجه، بازداشت اجباری، محدودیت‌های غیرقانونی، محدودیت در برگزاری تجمع مسالمت‌آمیز وتشکیل انجمن و محدودیت آزادی بیان و مطبوعات و اینترنت.

به گزارش واشنگتن، دولت کویت «در برخی موارد، برای محاکمه و مجازات مسئولانی که تجاوزاتی انجام داده‌اند –چه در سرویس‌های امنیتی یا هر نهاد دیگر دولتی- اقداماتی صورت گرفته، ولی فرار از مجازات، یکی از مشکلات در مسائل فساد است».

عمان

در این گزارش آمده است، تجاوز به حقوق بشر در عمان شامل شکنجه افراد زندانی و بازداشتی، اعمال محدودیت در آزادی بیان، مطبوعات و اینترنت، اعمال محدودیت در مشارکت سیاسی، برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز و محدودیت‌های مربوط به کارگران خارجی.

قطر

واشنگتن تأکید کرد، قطر «اقدامات محدودی برای ممانعت از تجاوز و معیار‌های سلامت، بهداشت، بهبود شرایط کار انجام داده، و تمامی معیار‌ها را به صورت فعال، در همه بخش‌ها اجرایی نکرده است».

در پایان این گزارش آمده است، مجازات و غرامت‌هایی که دولت قطر تعیین کرده، برای جلوگیری از این تجاوزات کافی نیست و وضعیت کارگران نیز در قطر مساعد نیست.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار