کد خبر: 995052
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
وزارت خارجه آمریکا با تغییر تعریف خود از فلسطینی‌های ساکن قدس اشغالی، آن‌ها را «ساکنان عرب» بخش شرقی این شهر خواند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» در ادامه خوش‌خدمتی به رژیم اشغالگر صهیونیستی، تعریف خود از فلسطینی‌های ساکن شرق قدس اشغالی را تغییر داد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، گزارش سالانه حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد واشنگتن با تغییر تعریف استاندارد خود از «ساکنان فلسطینی» شرق قدس اشغالی، از این به بعد آن‌ها را «ساکنان عرب» یا «ساکنان غیر اسرائیلی» بیت‌المقدس می‌داند.

قریب به اکثریت فلسطینی‌های ساکن شرق قدس اشغالی، دارای پاسپورت اسرائیلی نیستند، اما مجوز اقامت در آن را از رژیم صهیونیستی دریافت کرده‌اند.

بر این اساس، گزارش مذکور می‌گوید: «ایالات متحده در دسامبر ۲۰۱۷ اورشلیم (قدس) را پایتخت اسرائیل نامید و در مارس ۲۰۱۹ نیز حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناخت. موضع آمریکا این است که مرز‌های مشخص حاکمیت اسرائیل در اورشلیم (قدس) باید در پی مذاکرات نهایی بین طرف‌ها تعیین شود».

این گزارش ضمن اشاره به اینکه از نظر آمریکا، تشکیلات خودگردان فلسطین هیچ اختیار قانونی در قدس اشغالی ندارد، فلسطینی‌های ساکن قدس اشغالی را «ساکنان غیر اسرائیلی» خواند که رژیم صهیونیستی «برای آن‌ها کارت‌های شناسایی اورشلیم (قدس) صادر کرده است».

این در حالی است که گزارش مشابه در سال قبل، همین افراد را «فلسطینی‌های ساکن قدس شرقی» یا «ساکنان فلسطینی قدس» معرفی کرده بود.

دولت ترامپ طی سه سالی که از عمر آن گذشت، با حمایت بیش از حد از رژیم صهیونیستی، ابتدا قدس اشغالی را به پایتختی این رژیم جعلی و غاصب شناخت، سپس سفارتخانه خود را از تل‌آویو به این شهر منتقل کرد، حکومت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت و نهایتاً با رونمایی از طرحی اشغالگرانه و تبعیض‌آمیز موسوم به «معامله قرن» شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری و اراضی خصوصی فلسطینیان را به دیگر بخش‌های اراضی اشغالی فلسطین ضمیمه کرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار