کد خبر: 995050
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پایش 305 هزار هکتار از مزارع گندم استان به منظور جلوگیری از خسارت و کنترل عوامل آفت‌زا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، یحیی آذرمی اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی سال زراعی جاری، علایم بیماری قارچی بویژه سفیدک سطحی و سپتوریوز برگی در مزارع گندم بخش خصوصی و دولتی در مناطق گرمسیر شمال استان در شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار مشاهده شده است.

وی بیان کرد: با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی مناطق شمالی استان به خصوص پیش‌بینی بارندگی در اوایل هفته آینده، توسعه بیماری‌ قارچی سفیدک سطحی و سپتوریوز برگی دور از انتظار نیست.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به مشاهده علایم اولیه بیماری خطرناک زنگ زرد گندم در روزهای آینده در مزارع شمال استان اردبیل، از کشاورزان خواست تا ضمن بازدید و پایش روزانه مزارع خود، هرگونه علایم آلودگی به بیماری‌های یاد شده را بلافاصله به کارشناسان مستقر در مراکز خدمات جهاد کشاورزی تابعه اطلاع دهند.

وی همچنین گفت: در تعطیلات نوروز امسال کارشناسان مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اردبیل به صورت کشیک نوبتی در محل خدمت خود حاضر بوده و آماده ارائه خدمات فنی و کارشناسی لازم هستند.

آذرمی اضافه ‌کرد: سموم علف‌کش و قارچ‌کش و حشره‌کش مورد نیاز استان تامین شده و به مقدار کافی در فروشگاه‌های عرضه کننده موجود است و در صورت نیاز در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر