کد خبر: 995010
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
معاون سازمان گردشگری استان اصفهان:
دعلی صالح درخشان گفت: در حال حاضر تعداد معدودی از هتل‌های اصفهان که پروتکل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت را رعایت می‌کنند آن هم در قالب بسیار محدود به پذیرش مسافران می‌پردازند. در حال حاضر ضریب اشغال هتل‌ها به زیر ۳ درصد رسیده است وهتل‌های اصفهان آمادگی پذیرش مسافران را ندارند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، معاون سازمان گردشگری استان اصفهان در گفت وگویی اظهار داشت:برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی و مسافران از پذیرش برخی هتل‌ها به خصوص در برخی از شهرها مانند اصفهان خبر داده‌اند که اتاق هایشان را بدون دریافت گواهی سلامت در اختیار مسافران قرار می‌دهند. این درحالی است که شیوع ویروس کرونا سبب شده است تا مسئولان مردم را از انجام سفرهای غیر ضروری و بخصوص سفرهای نوروزی منع کنند و بسیاری از هتل‌ها نیز از عدم پذیرش مسافران خبر می‌دهند.

سیدعلی صالح درخشان بیان کرد:با وجود آنکه ستاد سفرهای نوروزی در استان اصفهان ماه‌ها بود فعالیت خود را آغاز کرده و تمام امور برای پذیرش مسافران نوروزی را مهیا کرده بود؛ اما در نهایت با شیوع ویروس کرونا برگزاری تمام رویدادها و نوروزگاه‌ها لغو شد؛ چرا که نخستین اولویت ما سلامت شهروندان است. تصمیم ستاد سفر در استان اصفهان عدم سفر مسافران به این استان است و از تمام گردشگران درخواست داریم تا به اصفهان سفر نکنند.

او با اعلام این خبر که در آینده نزدیک احتمالا شاهد مسدود شدن و محدودیت راه‌های دسترسی به اصفهان خواهیم بود گفت: به زودی ۵ ورودی به استان توسط پلیس راه بسته خواهد شد و سفر به اصفهان با محدودیت‌های خاص انجام می‌شود. افرادی که قصد سفر به اصفهان را داشته باشند در مبادی ورودی مورد معاینه قرار خواهند گرفت و اگر مشکوک به بیماری کرونا باشند یا به قرنطینه فرستاده خواهد شد یا به شهرهای خود بازگردانده می‌شوند.

معاون گردشگری اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد معدودی از هتل‌های اصفهان که پروتکل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت را رعایت می‌کنند آن هم در قالب بسیار محدود به پذیرش مسافران می‌پردازند. در حال حاضر ضریب اشغال هتل‌ها به زیر ۳ درصد رسیده است. بسیاری از مسافران داخلی سفر به اصفهان را لغو کرده‌اند و تعداد گردشگران خارجی نیز حتی به کمتر از آنچه که در خصوص گردشگران داخلی شاهد هستیم رسیده است. حتی می‌توان گفت گردشگر خارجی در استان نداریم. در واقع می توان گفت استان اصفهان آمادگی برای پذیرش مسافران را ندارد.

 درخشان با اشاره به آنکه بسیاری از هتل‌ها اعلام کرده‌اند که آمادگی پذیرش مسافران را ندارند گفت: هر چند ممکن است برخی از هتل‌ها همچنان پذیرش مسافر داشته باشند اما قطعاً مسافران در مبادی ورودی به اصفهان با مشکل روبه رو خواهد شد چراکه پلیس راه سفر به اصفهان را محدود کرده است. مسافرانی که قصد لغو سفر یا تور و یا اقامت خود را دارند می‌توانند تمام پول خود را پس بگیرند و هتل‌ها موظف هستند این مبالغ را به مسافران بازگردانند. ضمن آنکه اگر شاهد آن باشیم که هتل‌ها در فضای مجازی در صدد تبلیغ سفر به اصفهان برآمده‌اند با آنها برخورد خواهیم کرد.

به گفته معاون گردشگری استان اصفهان در برخی از شهرستان‌های این استان، شورای تامین و حتی دادستانی به حوزه فعالیت مراکز اقامتی ورود کرده چنانکه در شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل،  خور و بیابانک و نطنز  اگر مراکز اقامتی فعالیت داشته باشد و درصد پذیرش مسافران بر بیاید پلمپ خواهد شد و تاکنون نیز چند واحد پلمپ شده‌اند چراکه پروتکل‌های مدنظر وزارت بهداشت را مد نظر قرار نداده بودند.  البته اکنون ممنوعیت فعالیت برای هتل‌های شهر اصفهان وجود ندارد چرا که پروتکل برای این مهم تعریف شده است و هتل‌هایی که پروتکل بهداشتی را رعایت می‌کنند می‌توانند همچنان به پذیرش مسافران ادامه دهند. البته دریافت گواهی سلامت از مسافران برای هتل‌ها الزامی ندارد چرا که همه مسافران در مبادی ورودی اصفهان چک می‌شوند.

ذات هتل پذیرش مسافر است

رئیس اتحادیه هتلداران  ایران هم با اشاره به اینکه برخی از هتل‌ها در شهرهای مختلف بنابر رسالت خود درصد پذیرش مسافران بر می‌آیند، گفت: از یک سو هیچ ابلاغیه‌ای از سوی مسئولان امر جهت تعطیلی هتل ها دریافت نکرده‌ایم و اگر  در شهرهای مختلف شاهد تعطیلی هتل ها هستیم کاملا خودجوش انجام شده. از دیگر سو نباید فراموش کرد که اقامت مسافران در هتل‌هایی که دائم ضدعفونی می‌شوند و موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند بهتر از آن است که هتل برای اقامت وجود نداشته باشد و مسافران ناچار باشند در مراکز غیر مجاز و خانه‌های استیجاری اقامت کنند.

 جمشید حمزه زاده ادامه داد: استان‌هایی که در صدد پذیرش مسافران بر می‌آیند به این معناست که ستاد کرونا در آن استان هیچ ممنوعیتی اعلام نکرده است تا زمانی که ممنوعیت پذیرش مسافران از سوی مسئولان امر به اعلام نشود ذات هتل حکم می‌کند که به پذیرش مسافران ادامه دهد  و نمی تواند درهای خود را به روی  گردشگران ببندد.

وی در پایان اذعان داشت: یک نکته را نباید فراموش کرد و آن هم این است که اگر شخصی  بیمار شود همراهان او را به مرکز استان می‌برند و برای اقامت نیازمند یک مرکز اقامتی هستند که قابل اطمینان باشد. به لحاظ بهداشتی هتل‌ها امن هستند و همه موازین بهداشتی را رعایت می‌کنند. ضمن آنکه الزامی برای دریافت کارت و یا نامه یا گواهی سلامت از مسافران وجود ندارد و این هتلداران هستند که باید تمام موازین بهداشتی را در خصوص اتاقپ‌ها رعایت کنند و تمام این کارها را انجام می‌دهند.  برخی از استان‌ها مواد شوینده و بهداشتی را در هتل‌ها قرار داده اند اما بیشتر هتل‌ها ناچار هستند مواد ضدعفونی را خریداری کنند. خیال مسافران از بابت اقامت در هتل‌ها و رعایت موازین بهداشتی راحت باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار