کد خبر: 994987
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
دختری جوان که به اتهام سرقت از مغازه نقره‌فروشی در بازار تهران بازداشت شده‌است، می‌گوید که طراح نقشه پسرعمویش است که برای ازدواج با او حاضر به همکاری شده است.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، ششم اسفندماه امسال مردی با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تماس گرفت و گزارش یک سرقت را اعلام کرد. او گفت: صاحب یک مغازه نقره‌فروشی در بازار تهران است که سارق یا سارقان نقره‌هایش را سرقت کرده‌اند.

بعد از اعلام سرقت بود که تیمی از مأموران کلانتری‌۱۱۳ بازار در محل حاضر شدند و تحقیقات مقدماتی را انجام دادند. بعد از مطرح شدن شکایت پرونده به دستور بازپرس در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس‌آگاهی تهران قرار گرفت. شاکی در جریان تحقیقات بیشتر به کارآگاهان پلیس گفت: صبح امروز وقتی در مغازه‌ام را با ریموت باز کردم متوجه به هم ریختگی داخل مغازه شدم و خیلی زود فهمیدم که دزد به مغازه‌ام زده و ۱۰ کیلو نقره جات که ۲۰۰‌میلیون تومان ارزش داشت سرقت شده است. با حضور تیم پلیس‌آگاهی در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد که سارق یا سارقان با در دست داشتن ریموت در مغازه را باز کرده و به راحتی مرتکب سرقت شدند و بعد از بستن در مغازه محل را ترک کرده‌اند.

کارآگاهان در اولین گام با بررسی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند که سرقت از سوی زنی جوان رقم خورده است. براساس تصاویر به دست آمده زن جوان در حالی که صورت خود را پوشانده بود با ریموت در مغازه را باز کرده و بعد از ارتکاب سرقت محل را ترک کرده بود. بعد از به دست آمدن این اطلاعات بودکه کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت از سوی فردی آشنا باید رقم خورده‌باشد، بنابراین در اولین گام تمرکز روی این موضوع صورت گرفت. اولین کسی که در این باره به عنوان مظنون مورد تحقیق قرار گرفت فروشنده جوانی بود که در مغازه شاکی مشغول کار بود. وحید ۳۰‌ساله از مدت‌ها قبل به عنوان فروشنده در مغازه مشغول کار بود. او در جریان تحقیقاتی که پلیس از وی انجام داد حرف‌های متناقضی را مطرح کرد تا اینکه اعتراف کرد نقشه سرقت از سوی او طراحی و توسط دختر عموی ۲۷‌ساله‌اش که فاطمه نام دارد اجرا شده است.

وحید توضیح داد: از مدت‌ها قبل بودکه دچار مشکلات زیاد مالی شدم. بعد از آن بود که تصمیم گرفتم مشکلاتم را با انجام سرقت حل کنم برای همین تصمیم گرفتم از محل کارم سرقت کنم. متهم ادامه داد: در اولین فرصت از روی ریموت مغازه برای خودم کپی کشیدم. از آنجا که من در محل کارم و همسایه‌ها شناخته شده‌بودم خودم نمی‌توانستم از محل سرقت کنم برای همین به دنبال فردی بودم که کسی به او مظنون نشود. ماجرا را با دختر عمویم مطرح کردم و او قبول کرد که در اجرای نقشه به من کمک کند. متهم ادامه داد: شب حادثه و مطابق نقشه دختر عمویم با ریموتی که در اختیارش گذاشته بودم وارد مغازه شد و نقره‌ها را سرقت کرد. نقره‌های سرقت شده را هم به خانه‌شان برد تا در فرصتی مناسب آن را به پول تبدیل کنیم که بازداشت شدم. بعد از اعتراف وحید بود که کارآگاهان پلیس فاطمه را هم بازداشت و نقره‌های سرقتی را هم درخانه‌اش کشف کردند. فاطمه در بازجویی‌ها به سرقت اعتراف کرد و گفت: وحید به من قول ازدواج داده بود برای همین بود که قبول کردم در اجرای نقشه سرقت با او همکار کنم.

سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هفتم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: بعد از اعتراف دو متهم به ارتکاب سرقت و انجام تحقیقات اولیه دو متهم به دستور قضایی روانه زندان شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار