کد خبر: 994984
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸
سرکرده یکی از شبکه‌های سرقت که شبانه به مغازه‌های تهران دستبرد می‌زدند، بازداشت شد. متهم اعتراف کرده‌است که اسفند‌سال گذشته با همدستی باندش به یکی از طلافروشی‌های بازار تهران دستبرد زده و ۵۰۰‌میلیون تومان سرقت کرده بودند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: هفتم اسفندماه امسال چند نفر از کسبه بازار با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تماس گرفتند و ماجرای سرقت را گزارش دادند. لحظاتی بعد که تیمی از مأموران کلانتری‌۱۱۳ بازار در محل حاضر شدند مشخص شد که سارقان به ۱۵‌مغازه یکی از پاساژ‌ها دستبرد زده و بیش از ۴۰۰‌میلیون تومان سرقت کرده‌اند. بعد از تشکیل پرونده تیمی از کارآگاهان پایگاه‌هفتم پلیس‌آگاهی تهران به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه‌۱۲ مأمور رسیدگی به پرونده شدند.

در اولین گام کارآگاهان پلیس با حضور در محل و بررسی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند که سارقان چهار مرد جوان هستند که با تخریب نورگیر پاساژ وارد شده و با شکستن در مغازه‌ها و تخریب گاوصندوق‌ها پول و اموال مردم را سرقت کرده‌اند. بعد از به دست آمدن این اطلاعات و انجام تحقیقات میدانی بود که کارآگاهان موفق شدند یکی از سارقان را که مجرم سابقه‌داری به نام نورعلی بود شناسایی کنند. بررسی سوابق مرد ۲۷‌ساله حکایت از این داشت که او از مجرمان سابقه داری است که قبلاً به اتهام جرائم دیگر بازداشت شده و به زندان افتاده بود. نورعلی از باربران بازار بود که بعد از وقوع سرقت دیگر در بازار دیده نشده بود.

در شاخه دیگری ا زتحقیقات تلاش کارآگاهان برای بازداشت نورعلی به جریان افتاد تا اینکه مخفیگاه وی در خیابان مولوی شناسایی و متهم‌۱۹ اسفندماه در حالی که قصد فرار داشت، بازداشت شد. کارآگاهان پلیس همچنین در بازرسی از مخفیگاه متهم موفق شدند مقدار زیادی از اموال سرقت شده را کشف کنند. نورعلی در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی از مغازه‌های بازار اعتراف کرد و گفت: از مدتی قبل تصمیم به تشکیل باند سرقت دادم و سه نفر از باربران را وارد باند کردم. بعد از آن بود که شبانه اقدام به سرقت از مغازه‌های بازار می‌کردیم و در یک شب توانستیم از ۱۵‌مغازه سرقت کنیم. متهم گفت: بعد از ارتکاب سرقت پول‌های سرقتی را بین خودمان تقسیم کردم. متهم در جریان تحقیقات فنی پلیس به سرقت از یک طلافروشی هم در اسفند‌سال گذشته اعتراف کرد و گفت با دستبرد به آن مغازه ۵۰۰‌میلیون تومان به جیب زده بودند.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: با اعتراف نورعلی به ارتکاب سرقت‌های سریالی مشخص شد که اعضای باند او به شهری در غرب کشور گریخته‌اند که تحقیقات برای بازداشت اعضای باند درجریان است. وی ادامه داد: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر باند با بازجویی از نورعلی در پایگاه هفتم پلیس‌آگاهی تهران ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار