کد خبر: 994904
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ از تولید نرم افزار اینفوکرونا و تشکیل شبکه آموزش مجازی در این منطقه خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سید احمد موسوی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ با استفاده از امکانات فضای مجازی اظهار داشت: با هدف مقابله با کرونا و پیشگیری از ابتلاء مخاطبان فرهنگسرای خاتم (ص) و سایر مراکز و کتابخانه‌های تحت پوشش در منطقه، شبکه آموزش مجازی تشکیل و اکثریت قریب به اتفاق کلاس‌ها و دوره‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌ها و دوره‌های شبکه آموزش مجازی و آنلاین با استقبال شهروندان و به ویژه مادران و کودکان روبرو شده و هم اکنون شمار زیادی از مخاطبان کلاس‌ها از طریق کانال ویژه فرهنگسرای خاتم (ص) آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

رییس فرهنگسرای خاتم (ص) از تولید فیلم‌های آموزشی دوره‌ها و کلاس‌ها خبرداد و گفت: دوره‌های آموزش قرآن، زبان، تمرین‌های ورزشی، خوشنویسی، خیاطی، قالیبافی، خوشنویسی، چرتکه، دف نوازی و دیگر کلاس‌ها یا به صورت ویدئو کنفرانس یا ضبط فیلم و اشتراک گذاری آن در کانال برای علاقمندان برگزار می‌شود. هم چنین مربیان مهد کودک از طریق کانال و سایر امکانات فضای مجازی با مادران در ارتباط هستند و از طریق اشتراک گذاری فیلم، آموزش‌های لازم را به کودکان ارایه می‌دهند. ضبط برنامه‌ها از طریق روایتگری و اشتراک گذاری در کانال نیز از دیگر امکانات آموزشی است.

موسوی افزود: کانون‌های ادبی نیز با استفاده از امکانات ویدئو کنفرانس و آنلاین این امکان را دارند که نشست‌های خود را به صورت مجازی برگزار کنند.

وی با اشاره به استفاده از فضای مجازی برای برگزاری سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری اظهار داشت: برنامه‌هایی هم، چون مسابقات نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود و به عنوان مثال خانه فرهنگ امام علی (ع) مسابقه نقاشی مقابله با ویروس کرونا را به صورت مجازی ویژه کودکان برگزار می‌کند. این مسابقه در راستای آموزش موارد بهداشتی و پیشگیری از طریق فضای مجازی و آموزش از راه دور و هم چنین با هدف غنی سازی اوقات فراغت کودکان با موضوع پیشگیری و کنترل کرونا برگزار می‌شود و کودکان می‌توانند تصاویر نقاشی‌های خود را با کیفیت مطلوب و با مشخصات کامل شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی از طریق فضای مجازی به اینستاگرام kh_farhang_emamali خانه فرهنگ امام علی (ع) ارسال کنند.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ هم چنین از تولید نرم افزار اینفوکرونا توسط فرهنگسرای خاتم (ص) خبر داد و گفت: در این برنامه با استفاده از اینفو گرافی، فیلم، عکس و متن، گزیده‌ای از مفیدترین دانسته‌ها در باره ویروس کرونا، راه‌های شناخت، پیشگیری و درمان آن ارائه شده و این برنامه از طریق نرم افزار بازار، کانال فرهنگسرای خاتم (ص) و هم چنین لینک s۱.uupload.ir/files/sadegh۲۶۱/corona.apk برای تمام علاقمندان قابل دریافت و استفاده می‌باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار