کد خبر: 994762
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۲
اعضای یک‌شبکه سرقت که با دستبرد به خانه‌ها پول میلیاردی به جیب زده‌بودند، می‌گویند پول‌های دزدی را صرف خوشگذرانی کرده‌اند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، تحقیقات کارآگاهان پایگاه‌چهارم پلیس‌آگاهی تهران برای بازداشت اعضای این باند از دی‌ماه امسال و همزمان با طرح شکایت‌های مشابه درباره سرقت از منازل به جریان افتاد. یکی از شاکیان که ۳۰‌دی‌ماه شکایت خود را در کلانتری ۱۲۶‌تهرانپارس مطرح کرده‌بود، در شرح ماجرا گفت: ساعت شش‌عصر روز حادثه همراه خانواده‌ام از خانه خارج شدیم و به مهمانی رفتیم. ساعت ۱۱‌و نیم شب وقتی به خانه برگشتیم متوجه شدیم که حفاظ آکاردئونی و در ورود خانه تخریب شده است. همان‌جا فهمیدیم که دزد به خانه زده است. وقتی وارد شدیم دیدیم که وضع خانه به هم ریخته و مقداری لوازم گران‌بها به همراه گاوصندوق که حاوی یک‌و نیم‌میلیارد تومان پول، طلا و ارز بود سرقت شده است. تحقیقات کارآگاهان پلیس با بررسی دوربین‌های مداربسته نشان داد که سارقان دو مرد جوان هستند که کلاه به سر داشته و چهره‌شان را پوشانده‌اند. آن‌ها بعد از ورود به خانه گاو صندوق ر ا داخل یک پتو پنهان کرده و از محل خارج می‌کنند.

در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان در جریان تحقیقات فنی موفق شدند یکی از سارقان را که مجرم سابقه‌داری به نام بهروز و اهل شهری در غرب کشور بود، شناسایی کنند، بنابراین بررسی‌های پلیس برای بازداشت متهم ۳۵‌ساله به جریان افتاد. بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که کارآگاهان متوجه شدند بهروز به همراه چند نفر از اعضای باند سرقت راهی باغی در شرق تهران شده و مشغول خوشگذرانی هستند که ۱۷‌اسفندماه متهم را به همراه سه نفر از همدستانش بازداشت کردند.

اعضای باند وقتی مورد بازجویی قرار گرفتند به سرقت‌های سریالی از خانه‌های مردم اعتراف کردند. یکی از اعضای باند گفت از مدتی قبل بود که با پیشنهاد بهروز باند سرقت تشکیل شد. وی ادامه داد: ما از منازل شرق تهران سرقت می‌کردیم. ساعت‌های اولیه شب در ورودی خانه‌ها را تخریب و اموال با ارزش را سرقت می‌کردیم. اموال سرقت شده را هم به رهگذران می‌فروختیم و با پول آن شبانه خوشگذرانی می‌کردیم.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، رئیس پایگاه‌چهارم پلیس‌آگاهی پایتخت گفت: اعضای باند در حال حاضر به چهار سرقت مشابه اعتراف کرده‌اند که ارزش ریالی پرونده ۴ میلیارد تومان است. وی گفت: با کامل شدن تحقیقات در این باره متهمان به دستور بازپرس روانه زندان شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار