کد خبر: 994734
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
چینی‌ها اولین میزبان کویید ۱۹ بودند، اما توانستند در جریان مقابله با این ویروس وضعیت را مدیریت کنند تا جایی که روز گذشته با کاهش تدریجی مبتلایان به این بیماری روبه‌رو شد و رئیس‌جمهور چین در بازدید از ووهان اعلام کرد چین برای اعلام پیروزی بر کرونا آماده می‌شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: با اعلام توقف ابتلای افراد جدید به ویروس کرونا، مقامات چینی اعلام کردند همه بیمارستان‌های صحرایی و موقتی را که برای مقابله با همه‌گیری این ویروس تشکیل داده بودند، برچیده‌اند.

برای نخستین بار از ماه ژانویه تاکنون در استان هوبی، مرکز اصلی شیوع ویروس کرونای جدید در چین، شمار مبتلایان روزانه به این ویروس کمتر از ۲۰۰ نفر گزارش شده‌است. این رقم نه تنها برای نخستین بار طی هفته‌های اخیر کمتر از ۲۰۰ نفر است، بلکه به‌طور مشخص از شمار مبتلایان در روز قبل از آن که ۵۷۰ مورد بود، نیز کمتر است.

کاهش شمار مبتلایان، در پی کاهش موارد بیماری در ووهان، مرکز استان هوبی صورت می‌گیرد؛ شهری که گفته می‌شود ویروس کرونای جدید در آن شیوع پیدا کرده‌است.

در سراسر چین موارد ابتلا در روز گذشته ۲۰۲ نفر بود که این آمار نیز از ۲۲ ژانویه به این‌سو کمترین رقم اعلام شده است.

بنا بر مطلبی که رویترز منتشر کرده است، از ۲۸ فوریه، در ووهان ۱۶ بیمارستان موقت ایجاد و ۱۳ هزار تخت بیمارستانی به عنوان خدمات درمانی، اضافه شد که در این بیمارستان‌ها تاکنون ۱۲ هزار نفر تحت درمان قرار گرفتند.

به دنبال این آمار، رسانه‌های خبری چین اعلام کردند که «شی‌جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین روز گذشته به شهر ووهان کانون اصلی شیوع ویروس کرونا رفته است.

رئیس‌جمهور چین در این سفر از نزدیک در جریان تلاش‌های انجام شده برای مبارزه با ویروس کرونا قرار گرفت و با افرادی که در خط مقدم مبارزه با این ویروس در حال فعالیت هستند، دیدار کرد.

این اولین بار است که رئیس‌جمهور چین از زمان آغاز شیوع این بیماری به شهر ووهان مرکز اصلی شیوع ویروس کرونا در این کشور می‌رود.

او به هنگام بازدید از ووهان اعلام کرد که چین برای اعلام پیروزی بر کرونا آماده می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار