کد خبر: 994561
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۴
موتور پرتاب‌های موشکی کره‌شمالی به کار افتاده و ظاهراً قصد ندارند به همین آسانی آن را خاموش کنند. پیونگ‌یانگ دیروز هم به‌رغم درخواست اعضای اروپایی شورای امنیت، دست به پرتاب سه موشک زد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: پنج عضو اروپایی شورای امنیت یک شنبه در جریان نشستی غیرعلنی خواستار بازگشت کره‌شمالی به پای میز مذاکره با امریکا شدند. بریتانیا، فرانسه و آلمان، به همراه بلژیک و استونی آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی را «تحریک‌آمیز» و ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت خواندند، ولی کره‌شمالی نه تنها به بیانیه اروپایی‌ها، واکنش تند نشان داده و اعلام کرده که آزمایش موشکی «دفاعی» است، دست به آزمایش موشکی جدیدی هم زده است. ارتش کره‌جنوبی دیروز اعلام کرد، کره‌شمالی سه پرتابه به سمت سواحل شرقی خود شلیک کرده است. ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی اعلام کرده است که این سه پرتابه از شهر ساحلی سوندوک شلیک شده است. این شهر بخشی از تجهیزات نظامی هوایی کره‌شمالی را در خود جای داده و در سال ۲۰۱۹ نیز شلیک چند موشک از آن گزارش شده بود. بر اساس گزارش رویترز، جزئیات بیشتری از موشک‌های شلیک شده از سوی کره‌شمالی منتشر نشده، اما خبرگزاری کیودو گزارش داده که این موشک‌ها از نوع بالستیک بوده‌اند. ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد: ما همچنان اوضاع را زیر نظر داریم تا ببینیم آیا پرتاب‌های دیگری انجام خواهد شد یا نه و در وضعیت آماده‌باش هستیم.

از طرف دیگر، پیونگ‌یانگ همزمان با تشدید اقدامات برای مقابله با ویروس کرونا، با یک پرواز ویژه، ده‌ها تن از دیپلمات‌ها و سایر شهروندان خارجی را به فرودگاهی در شرق دور روسیه منتقل کرده است. وب‌سایت فرودگاه بین‌المللی ولادی‌ووستوک اعلام کرد که پرواز ۲۷۱ هواپیمای «ایر کویرو» کره‌شمالی ساعت ۱۰:۴۹ به وقت محلی به زمین نشسته است. به گزارش آسوشیتدپرس، کره‌شمالی به صورت رسمی مواردی از کرونا ویروس را تأیید نکرده، اما رسانه خبری این کشور گزارش کرده که هزاران تن به عنوان بخشی از اقدامات پیشگیرانه شدید دولت قرنطینه شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار