کد خبر: 994521
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
یکی از ماندگارترین بازیکنان لیگ برتر ایران که حالا کاپیتان پرسپولیس است در دو فصل اخیر مسیری را نشان داده که به نظر می‌رسد در پایان فصل نوزدهم منجر به آویختن کفش‌های او خواهد شد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: سید جلال حسینی کاپیتان و مدافع میانی تیم فوتبال پرسپولیس با ۳۸ سال سن اگر مسن‌ترین بازیکن لیگ برتر نباشد، قطعا یکی از این افراد است که در بالاترین سطح فوتبال ایران بازی می‌کند. کاپیتان سرخ پوشان که در آستانه ۳۹ سالگی قرار دارد، با ۱۹ سال حضور در بالاترین سطح فوتبال ایران و ۱۱۶ بازی ملی، یکی از ماندگارترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است. اما این بازیکن باتجربه دیگر آن جایگاه ثابت و همیشگی اش را در پرسپولیس ندارد و شاید کم کم نشانه‌های بازنشستگی در وی مشاهده می‌شود.

حسینی به جز یک فصلی که لژیونر شد و در تیم الاهلی قطر بازی کرد، در ۱۸ دوره از ۱۹ دوره لیگ برتر بازی کرده و پوشیدن پیراهن تیم‌های ملوان، سایپا، سپاهان، نفت و پرسپولیس (در دو مقطع) را تجربه کرده است. وی بیش از ۴۶۰ بار در لیگ برتر ایران با پیراهن این تیم‌ها به میدان رفته که این هم در نوع خود رکورد منحصر به فردی است. حسینی در این مدت ۲۰ بار هم در مسابقات لیگ برتر موفق به گلزنی شده است.

بیشترین حضور متوالی حسینی در یک تیم به سایپا باز می‌گردد که او ۴ سال متوالی در آن عضویت داشته است و کمترین میزان حضور نیز به تیم نفت تهران باز می‌گردد که تنها یک فصل در آن بازی کرده است.

حسینی بعد از ۱۱۶ بازی و ۸ گل ملی، برای اولین بار بعد از دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان و در آخرین سفر تیم ملی قبل از اعزام به جام جهانی روسیه به اردو فراخوانده نشد تا مشخص شود از نظر کی روش کاپیتان تیمش به نقطه پایان رسیده است. حسینی در آذرماه ۹۷ با صدور پیامی رسما بازنشستگی خودش از بازی‌های ملی را اعلام کرد و بعد از آن تنها برای پرسپولیس بازی کرد.

کاپیتان سرخ پوشان، اما در فصل جاری هم آن جایگاه سابقش را در قلب دفاعی سرخ پوشان نداشت تا جایی که به نظر می‌رسد گل محمدی، هم مثل کالدرون بیشتر به زوج شجاع خلیل زاده و محمد حسین کنعانی زاده معتقد باشد.

کاپیتان سرخ پوشان در این فصل تنها ۱۱ بار برای این تیم به میدان رفته و در مقایسه با فصول گذشته نیمکت نشینی‌های بیشتری داشته است. هرچند وی هر زمان در زمین بوده عملکرد قابل قبولی داشته، اما چنین به نظر می‌رسد حسینی در سن ۳۸ سالگی نمی‌تواند در تمام دقایق همه بازی‌های فصل حضوری موثر داشته باشد.

حسینی از ۱۱ باری که برای پرسپولیس به میدان رفته ۹ بار در ترکیب ثابت قرار داشته که این کمتر از نیمی از بازی‌های تیمش است. کاپیتان سرخ پوشان دو بار هم مقابل پیکان و نساجی به عنوان بازیکن جانشین در دقایق پایانی از نیمکت به زمین رفت.

کاپیتان سرخ پوشان در هفته‌های اول و دوم مقابل پارس جنوبی جم و تراکتور در ترکیب تیمش قرار گرفت و ۴ بازی متوالی مقابل صنعت نفت، استقلال، سپاهان و شهر خودرو را از دست داد. وی سپس مقابل پیکان ۷ دقیقه پایانی به میدان رفت و دو بازی متوالی دیگر مقابل شاهین و ماشین سازی را از دست داد.

حسینی بعد از آن در ۳ بازی مقابل فولاد، نفت مسجد سلیمان و ذوب آهن در ترکیب ثابت قرار گرفت و بازی مقابل گل گهر را از دست داد. مقابل سایپا به میدان رفت بازی با پارس جنوبی را به صورت کامل از دست داد و سپس مقابل نساجی هم در ۵ دقیقه پایانی به میدان رفت.

مدافع باتجربه قرمز‌ها بعد از آن در ۳ بازی متوالی مقابل تراکتور، صعنت نفت و استقلال به میدان رفت و آخرین بازی این تیم مقابل شهر خودرو را هم از دست داد.

حسینی در این فصل جمعا در ۱۱ بازی برای تیمش به میدان رفته و جمع دقایق حضور او در زمین نیز ۸۲۲ دقیقه می‌باشد. این آمار شاید نشان دهنده این واقعیت باشد که باتجربه‌ترین بازیکن پرسپولیس کم کم به خط پایان و نقطه خداحافظی با مستطیل سبز نزدیک می‌شود. آن هم در حالی که با عوض شدن سال و رفتن به سال جدید، در آستانه ۳۹ سالگی قرار می‌گیرد. شاید هم حسینی بتواند حداقل یک فصل دیگر هم برای سرخ پوشان به میدان برود و پاسخ این سئوالات را گذشت زمان مشخص خواهد کرد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار